נעמה עוזרי

צפון איטליה עם ילדים – הדולומיטים, אגם גארדה וונציה

תאריך הטיול: 23-31.07.2015,  9 ימים ברוטו
יעד: צפון איטליה – דולומיטים, אגם גארדה וונציה
הרכב: זוג+ 3 ילדים (10.5 , 9.5 , 7)

טיסות אל-על שהוזמנו מראש, נחיתה במלפאנסה מילאנו
מלונות הוזמנו מראש דרך בוקינג

לרשימת מלונות מעולים המתאימים למשפחות באגם גארדה – לחצו כאן!

Booking.com

רכב הוזמן דרך רנטאלקאר רכב מסוג פולקסוואגן טוראן 5+2 (מומלץ!!!) ל8 ימים, חברת השכרה: יורופקאר עלות: 508 יורו

ביטוח דרך פספורטכארד (לחצו על הקישור) – אהבתי את הרעיון שהם נותנים כרטיס נטען ובמידה וקורה מקרה ביטוחי כמו אי הגעת מזוודות / צורך בטיפול רפואי – הם מעבירים מיידית כסף לכרטיס ולא צריך להוציא כסף מהכיס..

תקשורת קנינו סים של וודפון vodafone  (הכי נפוץ באיטליה), 2.5 ג’יגה,יש להם סניף בשדה התעופה.
**עדכון ** היום אני משתמשת בסים גלובל של פלאפון לכל הנסיעות שלי, כרטיס רב שימושי, מתאים ל143 מדינות, אפשר לטעון אותו בכל נקודת זמן ולדעת כמה נשאר בכרטיס, יתאים לכם לכל הנסיעות בעתיד, קל לתפעול – מנסיון!

אטרקציות חלקן הוזמנו מראש מהארץ (ארוחת אבירים,פארק המים ופארק הסרטים) רובן נקנו במקום.

יום ראשון: נחיתה במלפאנסה ולינה בקרבת שדה התעופה

נחיתה ב21:35 ב MILAN MALPENSA הטיסה איחרה בשעה כך שנחתנו בשעה מאוד מאוחרת 🙁 ופה אני ממליצה לבחור טיסה שנוחתת בצהריים/ערב ולא בלילה! לא הצלחנו לקנות סים ולא יכולנו ליצור קשר עם בעלת המלון, כמעט סגרו לנו את סניף השכרת הרכב, נסענו במילנו בחשיכה עד שמצאנו את המלון… ממש לא נעים!
המלון שאנחנו היינו בו נסגר (אני לא מוצאת אותו…) במידה ומצאתם טיסה זולה שנוחתת בערב מצרפת לכם המלצות טובות מהרשת למלונות בקרבת שדה התעופה מלפאנסה, מילאנו:

מלון Holiday Inn Express Milan-Malpensa Airport  – מלון הולידיי אין אקספרס
Moxy Milan Malpensa Airport – מלון מוקסי
Hotel Villa Malpensa – מלון וילה מלפאנסה

לא מצאתם מלון בקרבת שדה התעופה מלפאנסה? נסו למצוא בקישור הזה

יום שני: נסיעה לדולומיטים, עצירה באגם טנו והגעה למלון המדהים שלנו בדולומיטים

היום של הנסיעה הארוכה ביותר בטיול, היות והחלטנו להתחיל בדולומיטים, כאן אני מוסיפה לכל המתלבטים, לא נוסעים לדולומיטים ליום אחד נקודה!
מכמה סיבות:
1. הדולומיטים מבחינתנו היו גולת הכותרת של הטיול, שהינו שם 3 ימים ובדיעבד הייתי מאריכה ל4 ימים על חשבון אגם גארדה, למי שאוהב טבע, נופים ונשמתו נעצרת מפלא הבריאה, זה המקום שהוא מחפש!
2. הנסיעה ארוכה ומתישה, עם עליות וירידות סיבובים ופיתולים, נסיעה לא פשוטה עבור ילדים, לא שווה לנסוע 4 שעות הלוך (במקרה הטוב ותלוי מאיפה ולאן) ו4 שעות חזור בשביל יום אחד.
3.יש כ”כ הרבה מה לראות…. זו איטליה מבחינתנו, ונחזור לכאן שוב 🙂

כדאי לכם לעקוב אחריי באינסטגרם 🙂 (לחצו כאן) אני מעלה המון תוכן איכותי ותמונות מיעדים שאני מטיילת בהם בעולם!

למי שיוצא ממילאנו, יש לנסוע לדולומיטים דרך כביש ss45 (פשוט תראו בווייז את מס’ הכביש הזה, וסעו דרכו) הדרך המרכזית המקבילה לצדו המערבי של האגם, הדרך עוצרת נשימה, פשוט הזמן עובר בלי שתשימו לב, מצד ימין תעברו את העיירות סאלו Salo, לימונה Limone sul garda , (אנחנו לא עצרנו, רק להצטלם), נסיעה דרך מנהרות חצובות בסלע, לאורך אגם גארדה, פשוט דרך מושלמת, תכינו את המצלמות!!

מנהרות חצובות בסלע בדרך ממילאנו לדולומיטים לאורך אגם גארדה
הדרך לדולומיטים לאורך אגם גארדה

הגעה לאגם טנו TENNO – לאחר 3 שעות נסיעה ללא עצירות, חניה בחניון מוסדר (יש מד-חן ומכשיר שפורט למטבעות) שימו את תו החניה בתוך הרכב על הדאשבורד פונה לחלון הקדמי (כך נהוג באיטליה).
כדאי להביא: שמיכה/מחצלת לשבת עליה (יש חול ואבנים), מגבות, סנדלי שורש (יש אבנים במים), חכה/רשת לילדים (יש דגים גדולים), כדור/ משחקי ים וכמובן בגדי ים.
האגם יפה מאוד, המים קצת קרים, יש מסעדה במקום, מהחניה צועדים לעבר האגם בהלוך יש ירידה של המון מדרגות (פרט חשוב למי שיש ילדים קטנים), כדאי לעצור לתמונה לפני הירידה לאגם,  בילינו באגם  שעתיים+ ארוחת צהריים במקום.

אגם טנו - אגם מדהים בצפון אגם גארדה - הדולומיטים
אגם טנו – אגם מדהים בצפון אגם גארדה – הדולומיטים
גווני כחול וירוק מהממים – אגם טנו וברקע, הרי הדולומיטים

ארזנו את עצמנו והמשכנו לדולומיטים מחוז טרנטינו למלון שלנו שנקרא Garni Aritz
מלון מומלץ ביותר!! (ממש בא לי לחזור אליו! כל החברים שלי ביקרו בו בהמלצתי..)
Garni Aritz 4 stelle B&B, Campitello di Fassa, TN, Italia
סוויטת ג’וניור ל5 אנשים ,1300 ₪ ל3 ימים+ ארוחת בוקר בחדר אוכל קטן וכיפי (איטלקי כזה..).
מלון מעולה מכל הבחינות, מארחת מדהימה שאין כאלה, עזרה לנו להתמצא, המליצה לנו על מקומות בחביבות אינסופית, מלון נקי, בחדר יש מטבחון קטן ובו כיור, קומקום, מקרר, מיקרוגל, ארוחת בוקר סבבה לגמרי (יצאנו שבעים) החדר מתאים מאוד למשפחה עם ילדים (חדר עם 2 חדרי שינה נפרדים), מיקום טוב בוואל די פאסה, 2 ד’ מאורטיסיי.

המלון המושלם שלנו בדולומיטים Garni Aritz בקמפיטלו די פאסה, איטליה
המלון בדולומיטים Garni Aritz – חדרים נפרדים להורים ולילדים

יום שלישי: מטיילים בדולומיטים

בתכנית: אגם פדאיה, פסגת המרמולדה , פרדצו סקי סנטר.
ארוחת בוקר במלון, יציאה מהמלון ב08:00 בבוקר , נסיעה דרך canazei, עיירת נופש וסקי מהממת ביופיה! (מצלמות אמרתי…?) ממשיכים בנסיעה לכיוון אגם פדאיה, LAGO DI FEDAIA עצירה, ירידה מהרכב, הליכה לאורך הסכר, פשוט מקום מדהים!

הסכר באגם פדאיב בדולומיטים
הסכר באגם פדאיה
הנוף בסכר אגם פדאיה – פשוט מקסים!
הסכר באגם פדאיה בדולומיטים
אגם פדאיה – צפון איטליה
אגם פדאיה בדולומיטים
אגם פדאיה – אגם מהמם

ממשיכים לכיוון המרמולדה – 11 דקות נסיעה מאגם פדאיה, לרכבל 3 תחנות, יורדים בכל תחנה ומתרשמים מהיופי ומהגובה (עד 3343 מ’) להביא ביגוד חם, יש מצב לשלג בפיסגה. מאוד נהנינו, חוויה יוצאת דופן.

הכניסה לרכבל המרמולדה
שלא נעשה יוגה בעננים?
רכבל המרמולדה בדולומיטים
הרכבל לא מפסיק לטפס למעלה… במרמולדה, צפון איטליה
תופסים קצת צבע בפיסגה, בכל זאת… קרובים לשמש 🙂

למי שחושב ללכת לרכבל במלצ’סינה, לדעתי אפשר לוותר אם הייתם במרמולדה.
בפועל היו לנו תוכניות להמשיך למעבר סלה ומעבר פורדוי, אך הנסיעות הקשות הכריעו את הכף, הרגשנו שזה מספיק לנו ושינינו תכניות, המשכנו לפרדצו סקי סנטר
כתובת GPS
Ski Center Latemar, Loc. Stalimen, 3, 38037 Predazzo
המקום משמש בחורף כאתר סקי, ובקיץ כאתר בילוי לכל המשפחה, במקום יש 3 אטרקציות – רכבל, מגלשת הרים, ורכיבה על אופניים לצד הנחל (פתוח מ 14:30 – 17:45) או בשעות הבוקר מ 08:30-13:15
לשים לב: קונים כרטיס משולב לרכבל + מגלשת הרים. עולים עם הרכבל למעלה, ושם יש פארק מקסים. ניתן לקנות כרטיסים למגלשת הרים לסיבובים נוספים ,יש גם מגלשות אבובים (נהדר לקטנטנים) קונים כרטיסים למעלה.
למעלה יש ספסלים עם שולחנות ניתן לאכול ארוחת צהריים נחמדה במקום, יש גם מסעדה-לא ניסינו. מגלשות הרים+ אבובים – פעיל עד 17:00 , הרכבל עד 17:45.

פרדצו סקי סנטר – מגלשות אלפיניות ממש נחמדות
מי נהנה יותר?

מקום נחמד מאוד, הילדים נהנו, לאחר מכן חזרנו לקאנזיי, פשוט עיר מדהימה, חנינו את הרכב באחד הרחובות ויצאנו לטיול רגלי ברחובות הציוריים, נחלים זורמים, עצים, יופי לא נגמר של בתים מקושטים בפרחים, קנינו פיצה מרגריטה, עצרנו בגן משחקים מקסים וסיימנו את היום, עייפים ומרוצים מיום מוצלח מאוד.

העיירה קנזיי בדולומיטים
קנזיי – עיירה יפה וכיפית

יום רביעי: עוזבים את הדולומיטים לכיוון אגם גארדה, פארק חבלים, בילוי בחוף הכי יפה בגארדה ולסיום, ארוחת אבירים

צ’ק אאוט מהמלון (ערב קודם על מנת לא להתעכב בבוקר), יציאה לכיוון מזרח אגם גארדה, הפעם נוסעים בצד המזרחי.
בתוכנית:
פארק חבלים Park JungleAdventure
כתובת: San Zeno Di Montagna, Strada Per Lumini – Pineta Sperane
שעות פתיחה: 19:00–9:30, 15 יורו לילד מגיל 7
עשינו את המסלול התכלת מסלול חדש 2015. (יותר טוב מהמסלול הירוק)
יש מסלול גם לקטנטנים, ניתן לעשות לפני זה מסלול ניסיון, על מנת להכיר את השיטה ולראות אם זה מתאים להם, לבן שלי למשל, זה לא התאים.
יש הדרכה מסודרת לפני שמתחילים, המדריך גם יודע עברית.
הבנות שלי נהנו מאוד בפארק החבלים, נרשמה התלהבות גדולה! מומלץ בחום, מצ”ב תמונות:

תמונה משפחתית עם כל ה”ציוד”, חובה!
מסלולים בפארק החבלים – גם לצעירים בחבורה
הילדים נהנו מאוד! פארק חבלים ברמות שונות שמתאים גם לילדים קטנים!

המשכנו למקום מופלא! החוף היפה ביותר באגם גארדה:
חוף בתולות הים – פונטה סאן ויג’יליו Loc. San Vigilio, Garda VR
להביא: מגבת רחצה + בגד ים + לחם לברווזים+ נעליים לים – יש אבנים.
שעות פתיחה 09:30-20:00
דמי כניסה ליום שלם יחסית גבוהים כ-12 € למבוגר, €5 לילד עד גיל 12,
בשעה 14:30 ובשעה 16:30 המחיר יורד . ביקור של שעה עולה כ- €2
החוף הכי יפה שהיינו בו בכל הטיול – מושלם לקטנטנים, יש פינות יצירה, בריכה קטנה לילדים, יש מצופי ענק כחולים בתוך הים, הילדים עולים וקופצים למים, יש מיטות שיזוף, דשא.
מצ”ב תמונות:

נוף מהפנט בחוף פונטה סאן ויג’יליו – אגם גארדה
חוף הבתולות באגם גארדה
איך הייתי רוצה לחזור…. אחד החופים היפים והכיפיים!
מצופי ענק פזורים בחוף, אטרקציה לילדים!
נהנים פה 🙂

הגעה למלון בסרמיונה כתובת GPS Villaggio Turistico Lugana Marina
כפר נופש בדרגת 3 כוכבים, ל5 לילות עלה 740 יורו, הזמנו דרך בוקינג – וזה הקישור.
כפר נופש נחמד מאוד, אני ממליצה עליו בייחוד למשפחות עם ילדים, בחדר יש מטבח מאובזר לחלוטין, כולל: מיקרוגל, כיריים, טוסטר, מצנם וקומקום.
יש סופר גדול במרחק 2 ק”מ, ניתן לצפות על הבריכה מהמרפסת בחדר, מזגן, חניה, יש חוף פרטי, נמצא על האגם, לא המוני, יחסית קטן, מיקום טוב.

למלונות נוספים שמצאתי בצפון איטליה למשפחות – לחצו כאן

Villaggio Turistico Lugana Marina – מלון למשפחות בסרמיונה
Villaggio Turistico Lugana Marina

בערב –
ארוחת אבירים medieval times

קנינו כרטיסים מראש באינטרנט
*מבחינת התוכנית היומית, זה היה לחוץ מידי, מומלץ להעביר ליום אחר ולבלות יותר זמן בחוף פונטה סאן ויג’יליו.
עלויות: 30 יורו מבוגר, 20 יורו ילד (עד 1.40) העדפנו להגיע בשעות ערב כדי להרוויח את היום.
הדעות חלוקות לגבי מידת ההנאה מארוחת האבירים, כאן דעתי היא שהכל תלוי בכם, אם תבואו באנרגיה טובה, תשתפו פעולה עם המופע, שזה אומר לעודד את האביר שלכם, ופשוט ל”היכנס לאווירה” (יש בירה חופשי..) יש מצב שבהחלט מדובר בהנאה גדולה, אם תבואו יבשים, רדומים ובלי אנרגיה … יש מצב שתגידו “חבל על הכסף” .. אז אין לי דעה חד משמעית אני רק יכולה לומר שבעלי(במיוחד!! בגלל הבירה אולי??) והילדים נהנו מאוד הם פשוט “עפו” על ההופעה! אה.. וזה כולל ארוחת צהריים-ערב מכובדת, עם עוף, צ’יפס, קינוח ושתיה (ארוחה בינונית אך משביעה).
חזרנו למלון בסרמיונה, עייפים ומאוד מרוצים מיום גדוש בפעילויות ומוצלח ביותר.

הילדים מקבלים כתר בצבע של האביר שאותו הם צריכים לעודד
ארוחת אבירים באגם גארדה
ארוחת האבירים – נהננו מאוד! ואל תשכחו להריע לאביר שלכם.. גם אם זה מחריש אוזניים

יום חמישי: בילוי בפארק המים ובפארק הסרטים

יום שלם בפארק המים + פארק הסרטים
פארק הסרטים פתוח מ10:00-19:00 ביולי
פארק המים פתוח מ10:00-19:00
טיפ: לצאת מוקדם כי צריך להספיק 2 פארקים באותו היום, לפארק הסרטים עוברים דרך שער , מקבלים חותמת, מומלץ להיות שם כ3 שעות מינימום, לא לפספס את המאגמה, מופע רמבו..
יום מהנה לכולם, קטנים וגדולים, אם יש זמן, מומלץ מאוד לשלב את 2 הפארקים ביום אחד , יש לוקרים לשמירת חפצים בכניסה, יש מלא מסעדות (יקרות!) .

פארק המים אקווה לנד באגם גארדה
פארק הסרטים – לוקיישנים מעניינים לצילום
הילד מהופנט מהמופע של “רמבו” בפארק הסרטים
מופע רמבו בפארק הסרטים
מופע “רמבו” בפארק הסרטים, תתזמנו, שלא תאחרו…

יום שישי: בילוי במלון, טיול בסרמיונה וקארטינג

בילוי בבריכה במלון, מנוחה ורגיעה, לקראת הצהריים יציאה ל סרמיונה – 5 דקות מהמלון, חניה בחניון קרוב (חניון מרקו פולו), לפי שעה , וצעידה עד למבצר ( 10 דקות). אכלנו גלידה, קנינו פירות טרופיים וטיילנו בסימטאות.
טיפ: סרמיונה עדיף לטייל בשעות אחה”צ , חם ביום.
שיט = בין 30-50 יורו, לחצי שעה. לבקש מהנהג שיסע בספיד, הילדים יתלהבו.
מדרחוב מהמם! בתי קפה, גלידות בשפע בין הסמטאות, פירות טרופיים, אווירה נהדרת, מלא ברווזים, להביא לחם.

סרמיונה היפה – לא לטייל ביום חם ואפשר גם אחר הצהריים לקראת הערב
הגלידות בסרמיונה אגם גארדה
לא לפספס את הגלידות בסרמיונה
הגלידות בסרמיונה – פינוק מרענן ביום חם!
סרמיונה אגם גארדה
פינות חמד בסרמיונה
קחו דקה על המזח בסרמיונה
שייט כיפי בסירת מנוע מהירה, תענוג

אחר הצהרים נסענו לקארטינג
כתובת GPS
South Garda karting, Via Monti Slossaroli Lonato Del Garda BS
היה ממש מהנה, קארטינג מקצועי, ממליצה להיכנס לאתר שלהם להתרשמות, (רק חבל שהם סגרו חצי מסלול…) אבל היה טוב, הילדים נהנו מאוד, ושוב… גם בעלי…
לסיכום: יום רגוע, התנהל בנחת, בלי לחץ להספיק.., היה מהנה וכיף.

קארטינג במסלול קארטינג מקצועי
היה כיף מאוד! קארטינג בגארדה

יום שביעי: ונציה

ושוב אני פונה לכל המתלבטים “כן ונציה , לא ונציה..” אנחנו החלטנו שאם אנחנו כבר בצפון איטליה, ממש לא נוותר על ונציה! החלטה שהתבררה כנכונה ביותר.
ונציה יפה שקשה לתאר במילים, עיר מרתקת מבחינת הסיפור שלה, ומבחינת המראה שלה.
לוונציה צריך לבוא רגועים, עם תכנית ברורה, למי שמגיע עם טיולון, יהיה קצת יותר קשה… כי יש לעיתים מדרגות ולעיתים חם ולח.

גשר הריאלטו בונציה
עניין של 1000 ש”ח לשייט בסטייל בשמש הקופחת

הנסיעה לונציה:

יציאה ב08:00 מהמלון
עולים על אוטוסטרדה מס’ A4 אל העיר Mestre הסמוכה לוונציה.
לחנות את הרכב ליד תחנת הרכבת (Venezia Mestre station) החניון 10 יורו לכל היום, מחנים, לוקחים כרטיס, וביציאה משלמים.
בתחנה קונים כרטיסים לרכבת במכונות אוטומטיות לנסוע לוונציה .
לקנות כרטיס לVenezia Santa Lucia station בנסיעה קצרה ברכבת (10 דק’). תדירות הרכבת כל 10 דק’.
לא לנסוע עד וונציה עם הרכב (ממילא אי אפשר להיכנס לעיר עם רכב) כי החניון בכניסה לעיר מאוד יקר!
יורדים ב Venezia Santa Lucia station וצועדים ברגל בסמטאות לכיוון כיכר סאן מרקו – יש שילוט וכולם מכירים, צעידה של 40 דקות, יפה מאוד! שלטים צהובים מכוונים לכיכר סאן מרקו, לפיאצאלה רומא ולגשר ריאלטו, בדרך לקנות פיצה / אוכל מה שרוצים, כי בכיכר הכל יקר אש!!
אנחנו התיישבנו כמו כל התיירים בכיכר סאן מרקו, ובהינו בעוברים ושבים, הילדים שיחקו עם היונים,
קנינו פיצות בסמטאות לפני שהגענו לכיכר ואכלנו בנחת, לאחר מכן אם מתעייפים ולא רוצים להמשיך, לקחת את האוטובוס הימי (נוסע בגראנד קנאל, התעלה הגדולה, נסיעה של 25 דקות מרהיבות בהן רואים את היופי של וונציה) חזרה מכיכר סאן מרקו לתחנת סנטה לוצ’יה שממנה באנו, FERROVIA שליד תחנת הרכבת S. Lucia. , וחוזרים ל Venezia Mestre station, ומשם חוזרים לרכב, ולמלון.
חזרה למלון, הילדים רצו לבריכה של המלון, בילו ונהנו

כיכר סאן מרקו בונציה
כיכר סאן מרקו – המון יונים, אטרקציה לילדים
ונציה יפה בכל פינה
תחנת האוטובוס הימי בונציה
תחנת האוטובוס הימי
חוזרים באוטובוס הימי בונציה
חוזרים מכיכר סאן מרקו באוטובוס הימי לנקודת ההתחלה

בערב: טיול בטיילת של פסקיארה דל גארדה,בכל זאת צריך גם ליהנות מהנוף.. ישבנו במסעדה עם כמה זוגות חברים שבאו עם הילדים, היה כיף ומהנה.

יום שמיני: בילוי בחוף וגארדלנד ערב

via Verona 238 sirmione , colombare– חוף ציבורי שנקרא ה”חוף הירוק”. 2 דקות נסיעה מהמלון שלנו, יש כסאות להשכרה , סירות פדאלים להשכרה – חוף נחמד לא יותר, עם אצות, מים עכורים, השכרנו סירת פדלים 10 יורו לשעה אפשר לוותר, חוף נחמד לא מעבר לזה.

גארדלנד

גארדלנד ערב ( לא ניתן לשלב עם עולם הים)– מאחר ואנחנו לא אוהבים לעמוד בתור, ושונאים לחץ והמוניות, בחרנו ללכת לגארדלנד בערב, וגם לא בסופשבוע, בנוסף מאחר ובאיטליה מחשיך מאוחר
(22:00 והלאה) זה היה לטובתנו, וטיפ! שמרנו את הגארדלנד לסוף הטיול כדי שהילדים יסיימו את הטיול בהיי
החלטתנו הייתה נכונה, חברים שהיו יום קודם, התלוננו על החום הנוראי והעמידה הממושכת בתורים (50 ד’, 45 ד’ שעה..) , ואני ממש לא הייתי מוכנה לסבול את המחשבה, לכן ביצענו שינוי בתוכניות .
בחוץ חניה ענקית בתשלום 5 יורו
טיפ חשוב: למפות את המתקנים הרצויים לפני! אחרת הולכים לאיבוד בין כל המתקנים, יש הליכה רצינית בין מתקן למתקן, הם בודקים גובה ומי שלא מתאים לא עולה! אנחנו הלכנו לגארדלנד ערב מ18:00-23:00 הספקנו את כל המתקנים ולא המתנו בתור בכלל, והיה מזג אוויר מעולה!! מכירת כרטיסי גרדלנד ערב בין 14:00-18:00 בלבד. כמעט חצי מחיר!
חזרנו למלון עייפים (!) ומרוצים!

בכניסה לגארדלנד – תעשו תמונה
גארדלנד צפון איטליה
אטרקציות לצילום ברחבי הפארק
רכבת הרים בגארדלנד
רכבת הרים שתעיף לכם ת’מוח
רכבת הרים לתוך המים
מתחם רעמסס בגארדלנד
סרט תלת מימד מגניב בגארדלנד
סיימנו בגארדלנד – היה כיף!
גארדלנד צפון איטליה
מצטלמים ביציאה עם הבובה של גארדלנד

מתארגנים לחזרה הביתה…

יום תשיעי: חוזרים הביתה בטיסת בוקר מוקדמת

ביצעתי צ’ק אאוט יום קודם כי למחרת יציאה למילאנו על הבוקר .יום שישי – השכמה ויציאה מוקדמת מהמלון לכיוון שדה התעופה
החזרת הרכב – לנסוע לכיוון טרמינל 1 – car hire
לא לשכוח למלא דלק לפני החזרת הרכב.

כל המסלול בנוי לפי טיול יומי הניתן לשינוי בהתאם למזג האוויר ונתונים של סופשבוע, שבו יש עומס של מטיילים ומומלץ להימנע ממקומות עמוסים. ככלל אנו מעדיפים להימנע מלטייל באוגוסט, כי עובדתית הוא חודש עמוס ויקר יותר, אך אם אין ברירה… אין ברירה😉

כל מלונות שלקחתי כוללים מטבחון – קניתי אוכל ולעיתים בישלתי בחדר, זה מאוד נוח ופרקטי עם ילדים קטנים ( הבאתי תבלינים מהארץ) .
היה לנו הרבה מזל עם מזג האוויר, לא היה חם (גם לא ב וונציה) לא היה עומס, היינו דינמיים, זרמנו.. ותמיד היה לנו תוכנית ב’ במקרה ורצינו לשנות את התוכנית שקבענו מראש.

אני התהלכתי עם קלסר, ידעתי מראש עלויות, שעות כניסה, גיל מתאים וכו’..
הטיול הזה קיבל אצלי ציון 10! כי הוא היה 👌👌
הכי חשוב מצב רוח טוב ולזכור שאנחנו כאן לכמה ימים וצריך לנצל אותם היטב.
נתראה בטיול הבא…

אהבתם? מוזמנים לעשות לי “לייק” בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי” שם אני מפרסמת את כל הטיולים שלי, המשפחתיים, הזוגיים ועוד הרבה דברים טובים – לחצו כאן! מסלולים מסודרים לפי ימים, שיחסכו לכם המון כאב ראש!

אוהבים את התמונות שלי? מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם – מובטח תוכן איכותי בלבד!