נעמה עוזרי
הולנד טיולים טיולים בזוג

אמסטרדם, בירות, אוכל טוב וטיולים מחוץ לעיר

השנה, שוב נסעתי לאמסטרדם לחגוג את יום ההולדת. לא היה לי ספק בבחירת היעד, אני פשוט מאוהבת בעיר הזו, יש בה כל מה שצריך לחופשה טובה ומטעינת מצברים.

בטיול הזה, בשונה מהטיול הקודם שלי באמסטרדם, שילבתי גם טיולי יום מחוץ לעיר, הולנד מהממת ויש כל כך הרבה מה לראות.. ובכל זאת, הגענו עד כאן, לא ננצל את היופי שיש מסביב?

בהמשך הפוסט תבינו למה כדאי לכם לקחת טיולי יום מחוץ לעיר.

את הכרטיסים לטיסה הזמנתי חצי שנה מראש, במחיר מעולה של 800 ₪, לטיסה ישירה כולל בחירת מקומות בחברת התעופה ההולנדית טרנסאוויה – המועד שנבחר הוא כמובן סוף מאי, למשך 6 ימים, כאשר יום ההולדת שלי יוצא ב3.6.

ביטוח עשיתי ב פספורטכארד (לחצו על הקישור) – אהבתי את הרעיון שהם נותנים כרטיס נטען ובמידה וקורה מקרה ביטוחי כמו אי הגעת מזוודות / צורך בטיפול רפואי – הם מעבירים מיידית כסף לכרטיס ולא צריך להוציא כסף מהכיס.

ארזנו מזוודות טרולי קטנות ויצאנו לשדה התעופה. אגב, תענוג לצאת רק עם טרולי, בלי לשלוח את המזוודה לבטן המטוס, אין עיכובים והכל זורם מהר.

נחתנו בשעת ערב מאוחרת, קרובת משפחתי שמבצעת הסעות משדה התעופה לתיירים, הגיעה לאסוף אותנו משדה התעופה, אליה הביתה.

חפשו כאן מלון באמסטרדם

טיפ! לא חובה לקחת מלון במרכז העיר, אם תתרחקו ממרכז העיר, תמצאו מלונות מעולים והרבה יותר זולים, ההגעה לתוך העיר מאוד קלה ופשוטה בעזרת הטראם (הרכבת החשמלית)

Booking.com

ביום השני, קמנו ליום שמשי ונעים והחלטנו לטייל ברחבי העיר, עצרנו במסעדה מקסיקנית, אכלנו טאקו, והמשכנו לשוק אַלְבֶּרְט קָאוּפ – Albert Cuypmarket , בשוק ניתן לקנות מזכרות, בגדים, אוכל הולנדי כמו פאנקייקים, צ’יפס, הרינג, גבינות  (הגבינות בשוק לא מומלצות לקניה, במקרה שלנו הן עמדו בשמש ולא היו נראות טוב), תיקים וכל מיני דברים מיוחדים.

תיקים מיוחדים בשוק אלברט קאופ באמסטרדם
הגבינות בשוק – פחות ממליצה לקנות כאן גבינות

במרכז השוק, ממוקמת המסעדה “בזאר”  BAZAR  שהוקמה בתוך מבנה של כנסיה שהוסבה למסעדה, הצטערנו שלא אכלנו שם את ארוחת הבוקר, המסעדה מעוצבת בסגנון מזרחי אוריינטלי מדהים, כדאי לעצור ולהכנס, בתקרה מצאנו כיתוב בעברית  “סעודה ביחד היא שמן לחברות” זה היה מפתיע, נכון ויפה.

מסעדת “בזאר” בשוק אלברט קאופ בעיצוב אוריינטלי
הכיתוב בתקרת מסעדת בזאר בשוק אלברטקאופ

בסוף השוק / בהתחלה, תלוי מהיכן אתם נכנסים, יש דוכן צ’יפס,   PIETERSMA SNAEKS אומרים שזה הצ’יפס הטוב ביותר.. אז אם אתם באזור, כדאי לכם לעצור שם ולקנות צ’יפס – השוק בעיני נחמד ולא יותר – כדאי לעבור בו במסגרת טיול רגלי בעיר.

הצ’יפס הטעים ביותר בשוק אלברטקאופ

מהשוק המשכנו לאחת מקונדיטוריות הטובות ביותר באמסטרדם PATISSERIE KUYT, מבחר המאפים והעוגות היה גדול ומרהיב, החלטנו שחייבים לטעום משהו, לקחנו מאפה תפוחים שקדים וקנמון, מצופה באבקת סוכר ופאי תאנים – טעים ומומלץ ביותר!

קונדיטוריה מומלצת באמסטרדם

המשכנו לעבר כיכר רמברנט, הכיכר האהובה עליי, במרכז הכיכר ניצב הפסל של הצייר המפורסם רמברנט, סביבו נמצאות 22 דמויות עשויות ברונזה מיצירתו המפורסמת של האמן “משמר הלילה” – עצרנו להצטלם וישבנו באחד מבתי הקפה הפונים לכיכר לשתות בירה צוננת.

כיכר רמברנט, פסלים לפי יצירתו המפורסמת של רמברנט “משמר הלילה”

מהכיכר המשכנו לחנות הגאג’טים הדנית FLYING TIGER   החנות נמצאת מרחק הליכה קצרצר מהכיכר, חנות מגניבה ביותר, בחנות 2 קומות עמוסות בגאג’טים מגניבים ולא רגילים, במחירים זולים ,זה המקום לקנות מתנות ודברים מיוחדים.

FLYING TIGER חנות גאג’טים דנית במרכז העיר במחירים זולים

המשכנו לחנות הגבינות האיכותית HENRI WILLIG המציעה מבחר גדול מאוד של גבינות ויינות בטעמים שונים, מכל גבינה אפשר לטעום  – יש טעמים ממש מפתיעים, כמו גבינה בטעם בירה, אספרגוס, אגוזים ועוד…

חנות גבינות כולל מגוון גדול של טעימות במרכז העיר
גבינה בטעם בירה

לאחר מכן הייתי חייבת ללכת לחנות VAN STAPELE  לבדוק האם עוגיית השוקולד שכולם מדברים עליה ברשת, באמת טעימה כמו שאומרים – אז כן! היא טעימה בטירוף ואני ממליצה עליה מאוד! בחנות הזו מוכרים רק מוצר אחד, את העוגיה הזו, עוגיית שוקולד חמה ופריכה מלאה בשוקולד לבן נוזלי, פשוט טעים!

VAN STAPELE העוגיה המפורסמת – מומלצת ביותר!
Van stapele מבט מבפנים 😌 יאמייי!!

תוך כדי שיטוט בעיר נתקלנו בחלון ראווה ובו מאפים מיוחדים שכבשו לי את העין, מאפיית DUTCH DELICACY אמרתי לאופיר שחייבים לטעום משהו, לקחנו מאפה לחם מיוחד, עם גבינות טובות בצל ושום, ממליצה לעצור במאפיה הזו, הכל שם טעים וטרי, המשכנו לשוטט בעיר עד הערב, בדרך ביקרנו בחנות מגניבה שהייתה שווה צילום… וסיימנו את היום בארוחת ערב אצל קרובת משפחה שלי שחיה באמסטרדם.

מאפיה מומלצת!

הטיול של היום הראשון היה בעיקר טיול טעימות, נכנסנו לחנויות שנראו לנו מיוחדות ומגניבות וגם למקומות שקיבלתי עליהם המלצות ואני רוצה לומר שלא התאכזבנו בכלל, הכל היה פשוט מעולה!

ביום השלישי, יצאנו מאמסטרדם, החלטנו לנסוע לארמון המלכה Paleis Het Loo, באפלדורן . כן, גם בהולנד יש מלכה.. הממלכה שם פחות מפונפנת ומיוחצנת כמו הממלכה באנגליה, אבל היה נחמד לבקר בארמון. בייחוד בגנים המיוחדים סביב הארמון. הארמון כעת בשיפוץ, אז לא יכלנו להיכנס לבפנים, אבל הביקור בגנים היה מקסים. בסיום הביקור ישבנו במסעדה המעוצבת כמו חדר בארמון, עם שנדלירים, קריסטלים, שטיחים מקיר לקיר ומוסיקה מלכותית ברקע.. ממש נחמד ומרגיע, הזמנו פאי תפוחים וקינמון עם קצפת , היה כיף.

הגנים בארמון המלכה בהולנד
קינוחים במסעדה המלכותית בארמון המלכה הט לו בהולנד

מהארמון המשכנו לעיירה אלבורג ELBURG, עיירה ציורית ויפה, מאחר וביקרנו בה בסוף השבוע, העיירה הייתה שוקקת חיים, בתי הקפה והמסעדות היו מלאים, תזמורת ניגנה ברחוב והייתה אווירה ממש טובה. נכנסנו לחנות דגים טריים, הזמנו דג בקלה מהתצוגה המרהיבה, את הדג הם מטגנים במקום ומגישים חם עם רוטב מיוחד שאין לי כ”כ מושג מה הוא.. אבל הוא השתלב טוב עם הדג המטוגן

דג בקלה מטוגן, פשוט מעדן!!

באחד מהדוכנים ברחוב, הכינו את הוואפל ההולנדי המפורסם השטרופוואפל, טרי וחם במקום, כמובן שהיינו חייבים לטעום, על אף שהיינו מלאים… אי אפשר להתחמק מריח הקרמל החם שהציף את הרחוב 😀

שטרופוואפל, הוואפל ההולנדי המפורסם, כדאי לקנות טרי!

משם יצאנו לבר שפונה לרחוב, הזמנו בירות צוננות ואת הביטרבאלן Bitterballen, מאכל הולנדי מקומי, כדורים מטוגנים, מצופים בציפוי פריך וממולאים בתערובת של בשר ומחית, נישנוש ממש נחמד ליד הבירה.

הביטרבאלן – מאכל הולנדי מובהק

לאחר מכן המשכנו בטיול רגלי בעיירה המקסימה והחלטנו לחזור לאמסטרדם לארוחת ערב במסעדת קפה דה קו, Cafe De Koe עליה המליצה לנו קרובת משפחתי, היא אמסטרדמית כבר 18 שנה, ומכירה ואת המסעדות הטובות בעיר. ההמלצה אכן לא איכזבה, המנות היו טובות ואיכותיות, אם לא הזמנתם מקום מראש, ניתן להמתין למקומכם בבר מעל המסעדה, הקטע במסעדה הזו שהם מכינים הכל במקום, את הלחמים, הקציצות של ההמבורגר, הפסטות ועוד.. סיימנו את היום שבעים ומרוצים 🙂

המבורגר מעולה בקפה דה קו, אמסטרדם

ביום הרביעי החלטנו לנסוע לעיירה הציורית חיטהורן Giethoorn, העיירה נקראת גם וונציה של הולנד, בגלל תעלות המים הרבות שזורמות בין הבתים, אם נסעתם בתקופות המתויירות, שווה להגיע מוקדם בבוקר על מנת שתישאר לכם סירה, ולא תצטרכו להמתין הרבה.

מזג האוויר היה נפלא, שכרנו סירה, הסירות בחיטהורן חשמליות  והמנוע שלהן שקט, כך הן לא מזהמות את התעלות ולא מפריעות לתושבי המקום. אגב, תושבי המקום הזה ממש “חיים בסרט”.. בקטע טוב כמובן  🙂  הבתים שלהם יפים וכאילו נלקחו מסרט.. גגות הבתים עשויים מסוג של קנה סוף / קש, שהם מגדלים באזור, את הקש, שנקרא גם “ריט” הם דוחסים ומצפים את הגגות שלהם, מתברר שזה שיטה טובה לאיטום הבית מחדירת גשמים ובידוד מקור ובנוסף משווה לעיירה מראה מיוחד.

בחיטהורן שייטנו להנאתנו בין הבתים בסירה החשמלית, במסלול המקובל ולבסוף יצאנו לים הפתוח, כדאי מאוד להביא בתיק לחם לברווזים והשחפים, הם כאלה חמודים וזו אטרקציה בפני עצמה. לסירה הבאנו צידנית עם בירות קרות, יין וחטיפים וחגגנו את יום ההולדת שלי באווירה כיפית, היה מדהים!

שייט מהנה ביותר בעירה חיטהורן – מומלץ!!!

מאחר והיום עוד היה לפנינו, החלטנו לשוב לאמסטרדם, הזמנו מקום במסעדה איטלקית בעיר לשעות הערב ובינתיים עצרנו לשבת בבר מקומי כיפי ביותר! בבר מגוון גדול של בירות מהחבית, קרות ואיכותיות, ישבנו שם עד שהגיע התור למסעדה, המסעדה הייתה נחמדה ולא יותר, לכן אני לא ממליצה עליה בפוסט הזה.

הפסקה לבירה, תמיד רלוונטית 😀
הנישנושים ליד הבירה, הכי כיפיים!!

אחרי המסעדה המשכנו לטייל רגלי ברחבי אמסטרדם, כל כך רציתי להצטלם עם האותיות המפורסמות של העיר, בדקתי בגוגל וראיתי כי מלבד היציאה משדה התעופה, יש אותיות גם ברחבת הרייקסמוזיאום Rijksmuseum – המוזיאון הלאומי של הולנד, המקום היה יחסית מלא אנשים, קחו בחשבון שאין כ”כ סיכוי להצטלם לבד.

צילום עם חלק מהאותיות של העיר ברחבת הרייקסמוזיאום
ניסיתי לצלם את כל האותיות אבל כמעט נפלתי למים..
ניסיתי לצלם את כל האותיות.. מרוב שהתרחקתי, כמעט נפלתי למים 😂

המשכנו לטייל ברחבי העיר, בדיוק הייתה שעת השקיעה, התאורה הייתה מעולה לצילום בגשרים הקטנים החוצים את התעלות היפות בעיר, המשכנו עד שיירד החושך, כדאי לומר שבקיץ החושך יורד בשעה מאוד מאוחרת, כך שגם בשעה 22:00 בלילה עדיין אור בחוץ, וזה ממש כיף כי מספיקים המון.

טקסט חלופי צילום ברחובות אמסטרדם בשעת השקיעה
צילום ברחובות אמסטרדם בשעת השקיעה

ביום החמישי, החלטנו שאת ארוחת הבוקר נעשה במסעדת האבוקדו The Avocado Show אל המסעדה הזו הגעתי דרך הפרסומים ברשת, יש למסעדה מלא עוקבים באינסטגרם והיא סופר מבוקשת ומפורסמת, אפשר לראות את התור המשתרך מחוץ למסעדה המלא בתיירים מכל העולם, הייתי חייבת לבדוק מה הסיפור שם.. 🙂 המאכלים במסעדה מבוססים על אבוקדו, המסעדה מעוצבת בירוק והכל מקדש את הירק הזה, הזמנו 3 מנות מתפריט ארוחת הבוקר ודעתי היא כזו.. העיצוב היה מדליק, הקונספט מעניין אבל הטעם… נחמד ולא יותר (ואני אוהבת אבוקדו) ובגדול, לדעתי זה גימיק, אני לא מאמינה שאחזור לשם שוב. אבל כמובן שצילמתי המון וכל התמונות נמצאות באינסטגרם שלי, אז אתם מוזמנים להתחבר כאן!

The avocado show מסעדת האבוקדו המפורסמת באמסטרדם
כל המאכלים מבוססים על אבוקדו

אחרי ארוחת הבוקר הנחמדה והפוטוגנית, נסענו לכפר הדייגים וולנדם Volendam – ריקי, קרובת המשפחה המדהימה שלי, עשתה לנו סיור בעיירה, כולל הסברים קצרים ומעניינים על ההסטוריה שלה ושל הולנד בכלל, ידעתם שללא הסכרים העצומים שהקימו תושבי המקום, הולנד ככל הנראה לא הייתה קיימת והייתה מוצפת כליל ע”י הים, מהעיירה ניתן לראות את אחד הסכרים העצומים שנבנו בהולנד, ריקי לקחה אותנו למקום ממנו יש נקודת מבט טובה על הסכר הארוך (32 ק”מ) המונע מהים להציף את האזור.

לסיורי יום מרתקים בהולנד, באווירה כלילה, כיפית וזורמת – התחברו לקבוצת הפייסבוק של ריקי – אמסטרדם והולנד למטיילים – כאן!

העיירה מקסימה ויפה, שוכנת לצד מזח מדהים שבו עוגנות יאכטות וסירות מכל מיני סוגים, ניתן להגיע לעיירה בשייט מאיים אחרים, אבל זה סתם בזבוז כסף, הדרך הטובה ביותר היא להגיע ברכב, לטייל בעיירה שעה ולהמשיך למקום נוסף. אנחנו טיילנו רגלית בעיירה, המקום המתוייר הוא הטיילת שעל המזח. עצירה ראשונה, איך לא? בדוכן הפופראטייס (פאנקייקים הולנדים קטנים) הטוב ביותר בעיירה ואם תשאלו אותי, הטוב ביותר שאכלתי! לא סתם יש לו גביע כסף גדול שעומד במרכז הדוכן שלו. התצוגה מרהיבה ומגרה, בוחרים דוגמא מהתצוגה והמוכר מכין לכם במקום, עם כל התוספות המגרות,  יאמיייייי!

הדוכן הכי שווה לפאנקייקים בוולנדאם!
מגוון פאנקייקים מטורף!!

כפר הדייגים וולנדאם, הוא גם מקום טוב וזול לקנות מזכרות, לא כדאי לקנות בעיר ולא בשדה התעופה, זה יעלה לכם ביוקר, אם אתם מתכוונים לטייל בעיירה, תחכו עם הקניות. בטיילת יש מלא חנויות של מזכרות מדליקות בצורת, קבקבי עץ, תחנות רוח, טוליפים ועוד… אנחנו קנינו קבקבי עץ גדולים וטוליפים צבעוניים מעץ, מגנטים למקרר ופלייסמטים לשולחן, מלחיה ופלפליה ועוד כל מיני דברים מגניבים.

קבקבי עץ מרהיבים בתקרת חנות המזכרות בוולנדאם
טוליפים מעץ בחנות המזכרות בוולנדאם

הטיול בעיירה נמשך כשעה עד שעה וחצי, כאשר את הדרך חזרה לרכב, עשינו בטיול רגלי בין הבתים של המקומיים על מנת לראות איך הם חיים, זה היה מעניין ומסקרן.

מהעיירה המשכנו לעיירה המקבילה לוולנדם מהצד השני של התעלה, כפר הדייגים מרקן, כפר דייגים קטן ואותנטי, ששימר על מראה מיוחד וכפרי. מרקן, עד לא מזמן היה אי והגישה אליו הייתה בסירות בלבד, חנינו את הרכב בכניסה לעיירה, שם יש מפעל קטן לקבקבי עץ, בו ניתן להתבונן בהכנת הקבקבים ולבסוף לקנות קבקב בהתאמה אישית, לנעילה כמובן!

קבקבי עץ למדידה בחנות המפעל במרקן

מהחנות המשכנו בין בתי המקומיים לכיוון המזח, בו עוגנות סירות הדייגים.נכנסנו לאחד הבתים המשמש מעיין מוזיאון קטן בו ניתן לראות איך נראה בעבר בית הולנדי כפרי טיפוסי, מבפנים. הבית שוכן על המזח, מרחק כמה צעדים מהמים,  האישה שגרה בו שימרה את המסורת ההולנדית לפרטי פרטים ואפילו עד לא מזמן הייתה מתהלכת לבושה בבגדים המסורתיים, מקובל לשים כמה יורו לתרומה לשימור המקום.

הכפר היה כ”כ יפה ומיוחד שהחלטנו, איך לא? לשבת לבירה באחת המסעדות שעל המזח, הייתה בריזה טובה, ציפורים ושחפים בשמיים ואנרגיות טובות. ישבנו שם כמעט שעתיים בסבבה ואפילו דמיינו אולי נגור בהולנד לתקופה קצרה 🙂

שותים בירה על המזח בכפר הדייגים מרקן בהולנד
סירות עוגנות במזח המהמם בכפר הדייגים מרקן

מהכפר, חזרנו לאמסטרדם לטיול רגלי בעיר, עברנו בכיכר ליידספליין, בחלונות האדומים, בכיכר דאם וחזרנו לארוחת ערב בדירה של קרובת משפחתי.

היום השישי הוא יום הטיסה חזרה הביתה, היינו צריכים להיות בשדה בשעה 12:30, קמנו בסבבה, התארגנו, ויצאנו עם הטראם (הרכבת החשמלית בתוך העיר) לעבר הסנטרל סטיישן, התחנה המרכזית, שם קנינו כרטיסים לכיוון שדה התעופה ב10 יורו לשנינו, רבע שעה נסיעה מהתחנה המרכזית, הגענו לשדה התעופה סכיפהול, חוזרים הביתה לישראל, שמחים ומרוצים מעוד טיול מושלם בהולנד

נ.ב.

שנה הבאה אני מאמינה שאנסה לחשוב על יעד אחר, אני רוצה קצת להתגעגע להולנד 🙂

אהבתם? מוזמנים לעשות לי “לייק” בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי” שם אני מפרסמת את כל הטיולים שלי, המשפחתיים, הזוגיים ועוד הרבה דברים טובים כמו מסלולים מסודרים לפי ימים, שיחסכו לכם המון כאב ראש!

אוהבים את התמונות שלי? מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם – לאחרונה העליתי תמונות מהממות (!!) מניו יורק, מיאמי ומקסיקו  עקבו כאן!