נעמה עוזרי
הולנד טיולים

אמסטרדם עם ילדים + בית הפנקייק הסודי

סגרתם חופשה משפחתית להולנד? אל תוותרו על אמסטרדם, אני ממליצה על 3 ימים באמסטרדם, זה אומר שבוע בכפר נופש ו3 ימים באמסטרדם.

לטיול המלא שלנו בהולנד – כפר הנופש דה אמהוף ואמסטרדם לקינוח – לחצו כאן!

לסקירה שלי על מלונות מומלצים למשפחות באמסטרדם – לחצו כאן!

אחרי 3 ביקורים באמסטרדם וחופשה משפחתית אחת, אין ספק – אמסטרדם היא עיר שמתאהבים בה!
יחד עם זאת, לא הייתי ממליצה יותר מ 3 ימים עם ילדים, זה בהחלט מספק, אחת הסיבות היא  שמרכז העיר הוא יחסית קטן, אפשר למצות אותו ביום-יומיים של שיטוטים בעיר, יש סיכוי שהילדים יאבדו עניין אחרי יום וחצי וירגישו מיצוי.

ההמלצות שלי לטיול עם ילדים באמסטרדם:

מוזיאון נמו 

מוזיאון מדע חווייתי לילדים – נמצא סמוך לתחנה המרכזית באמסטרדם, מבנה ענק בצורת צדפה ירוקה, אי אפשר לפספס אותו..מתחילים מהבוקר ואפשר לבלות שם בקלות 5-6 שעות, זה אומר, חצי יום של בילוי במוזיאון המגניב הזה, הילדים שלי ממש אהבו, מהקטן (גיל 3) ועד הגדולה (גיל 11) מדובר במוזיאון שכולו מתאים לילדים, המון התנסויות מדעיות מדליקות, בועות סבון בגדלים שונים, תעתועי ראיה, בצהריים מתקיים מופע מרכזי מגניב (כל פעם בנושא אחר) והקומה האחרונה, כולה מוקדשת לילדים מתבגרים ומתעסקת בכל הנושאים שבינה לבינו…..
בסוף הבילוי במוזיאון כדאי לעלות לגג שלו שמשמש תצפית על האזור, אפשר לקנות שוקו חם (יקר..) ולשבת לנוח, ממש כיף! אחרי המוזיאון אפשר להמשיך לטייל בעיר, לעשות שייט תעלות או ללכת למסעדה באזור.

עורכים ניסוי אמיתי במעבדה אמיתית

שייט תעלות – קנאל קרוז

אומרים שלא ראיתם את אמסטרדם באמת, אם לא ראיתם אותה מהמים, אנחנו עשינו שייט והיה ממש כיף, הגענו למקומות שלא ראינו, לאזורים העשירים של אמסטרדם, שמענו הדרכה מעניינת בעברית! על ההסטוריה של העיר וההווה שלה,  יש כמעט בכל הקרוזים הדרכה בעברית, אתם מקבלים אוזניות חד פעמיות ומאזינים להדרכה תוך כדי השיט, זו אתנחתה נחמדה באמצע היום.

שייט בתעלות של אמסטרדם

פארק וונדלפארק

וונדפלארק הוא מקום נהדר עבור משפחות, זהו הפארק הגדול ביותר בעיר, פוקדים אותו כעשרה מיליון מבקרים בשנה! בפארק שישה אזורי משחק, אגמים ומגרש משחקים גדול, בקיץ יש מופעים ללא תשלום ברחבי הפארק, כיף לשבת סביב האגם, יש ברווזים שמשייטים להם, המון צמחייה ופרחים, פשוט כיף להיזרק על הדשא בשמש ולעשות פיקניק, המקום אידאלי לרכיבת אופניים (זהירות מסוכן!) ויש תחנות השכרת אופניים סביב הפארק.

לאכול אוכל רחוב הולנדי טיפוסי!

זה הקטע הכי כיפי בטיול, כי ההולנדים יודעים מה זה ג’אנק פוד אמיתי! נתחיל בפטאט, שזה הצ’יפס השמן בטירוף שלהם (מטוגן פעמיים!!) ומוגש בקונוס מנייר עם שליכט מכובד של מיונז (מאז הטיול בהולנד הבן שלי אוכל צ’יפס עם מיונז.. וואלה טעים בטירוף!) ועוד מבחר של רטבים, הצ’יפס נמכר בכל פינה, אין סיכוי שתפספסו! מקום מומלץ> הצ’יפס של Manneken Pis

הצ’יפס ההולנדי – טעים!!

לטעום גבינות הולנדיות- הגבינה ההולנדית נחשבת לגבינה הטובה בעולם, הגבינה היא אוכל מסורתי ונפוץ מאוד בהולנד. הולנד היא גם יצרנית של הגבינות המפורסמות: גאודה,לידן ואדם. כמעט בכל פינה תוכלו לקנות ולטעום ממבחר גבינות בטעמים שונים ומשונים. יש המון חנויות שבהן מציגים מבחר גבינות, הן נראות כמו גלגלים צהובים וממלאות את חלונות הראווה.

גבינה הולנדית אחד מסימני ההיכר של הולנד

פאנקייק!! (פירוט בהמשך על בית הפאנקייק הסודי והמטורף!!)

ופל הולנדי – Original Stroopwafels – מעיין סנדוויץ’ וופל הולנדי במילוי קרם בטעם קרמל, יש אומרים שזה ממכר… אני אישית פחות אהבתי, אבל אחרים טענו שזה מעדן!

השטרופוואפל – וופל הולנדי עם חמאה וקרמל

להצטלם עם הכיתוב I AMSTERDAM

מי לא מכיר את סימן היכר של העיר? האותיות הגדולות בלבן ואדום I AMSTERDAM , תנו לילדים לטפס עליהם מכל כיוון, זו תמונה מעולה למזכרת מהעיר. לחובבי הצילום, אפשר לתפוס פריימים טובים בתוך האותיות…
את הכיתוב ניתן למצוא בכמה אזורים בעיר: הראשון מאחורי הרייקסמיוזיאום Rijksmuseum on Museumplein , השני מחוץ לשדה התעופה  והשלישי נע ברחבי העיר כשיש פסטיבלים או אירועים חשובים.

הכיתוב IAMSTERDAM

לטייל בעיר ברגל – לחקור אותה

אין דרך יותר טובה מלהכיר את העיר ברגליים! נתחיל בזה שמרכז העיר הוא יחסית קטן, אין ממש צורך להשתמש בטראם (הרכבת החשמלית) כי הכל יחסית קרוב. העיר עצמה מהממת! יש מופעי רחוב בכל פינה, כיכרות מלאות ביונים, בתים מהמאה ה17, אמסטרדם חרושה בתעלות מים מרהיבות, שבהן שטות להן המון סירות נמוכות עם תיירים, לתעלות יש גשרונים קטנים שמשמשים למעבר מצד לצד, בנייני המגורים לצידי הדרך מרהיבים, גרפיטי ופרחים בכל מקום, ערימות של אופניים.. פשוט כיף לטייל בעיר, לקנות אוכל רחוב וללכת לאיבוד (בקלות הולכים לאיבוד.. הכל נראה אותו הדבר 🙂 ) מתמכרים לשלווה של העיר ופשוט נחים ונרגעים.

טיול רגלי באמסטרדם

Boerderij Meerzichtאמאלה איזה פאנקייק מטורף!!

הפנקייק הכי טוב באמסטרדם!! התיירים עדיין לא מכירים.. נמצא בלב היער, נדירר למי שמגיע עם ילדים מומלץ במיוחד! יש משחקיה מגניבה בחוץ לילדים עם מנופים וטרקטורים!! והיער שמוביל לשם מדהים!! לצידו נהר מדהים וענק שחוצה את היער! טוב מילים לא יכולות לתאר את היופי הזה.. אם אתם רוצים חוויה יוצאת דופן לילדים, מעוררת את בלוטות הטעם ומשלבת חוויה של ביקור במקום מהמם בלב היער, בואו לכאן!

פחות ממליצה – 

  1. בית אנה פראנק – מדהים!! וחשוב!!! אבל….

    המקום נחשב לאחד המקומות המתויירים בעולם עם ביקוש אדיר וכמעט אפס מקום פנוי, ההמתנה לרוב ארוכה בתור, וזה יכול לחסל לכם את היום.. בנוסף, לא בטוח שיתאים לילדים הקטנים.. אז תחשבו אם אתם רוצים להיכנס לשם ואם יש לכם זמן.. מה שכן, אפשר וכדאי להיות ליד ולהסביר לילדים מי גרה כאן ומה המקום הזה ולמה הוא חשוב ומשמעותי לנו כיהודים.

  2. ARTIS ROYAL ZOO -גן החיות של אמסטרדם

    גן החיות של אמסטרדם, לא הייתי ממליצה ללכת כי לדעתי לא כדאי לבזבז ביקור קצרצר בעיר על גן חיות, אם הייתם בגן החיות בורח’ר (כמו שהמלצתי לכם מהטיול המשפחתי שלי בהולנד עם הילדים) ממש אין צורך לבקר בגן החיות של אמסטרדם.

  3. הדאנג’ן DUNGEAN – פחות…

    לא מתאים לילדים מתחת לגיל 10, הייתי עם הילדים בלונדון, אני מניחה שזה על אותו הקונספט… לא הייתי ממליצה.

  4. לשכור אופניים – לא הייתי ממליצה!

    תקשיבו, זה לא צחוק! המקומיים נוסעים כאילו הם במרוץ, וממש אין להם סבלנות לתיירים המתלמדים, יש מלא תאונות והתנגשויות חזיתיות בין רוכבים מנוסים לרוכבים מתנסים… חסכו מכם עוגמת נפש ופשוט אל תרכבו על אופניים באמסטרדם, בטח ובטח לא עם הילדים!

אני בטוחה שתהיה לכם חופשה נעימה ומהנה, כי הולנד בכלל ואמסטרדם בפרט, הם מקומות נהדרים לבלות בהם את החופשה! אם יש לכם טיפים או תוספות למה שנכתב פה למעלה או שאתם חושבים שתוכלו להעשיר את הקוראים באינפורמציה ממקום שטיילתם בו, אשמח שתכתבו לי או שתגיבו פה למטה!

שלכם, נעמה.

You Might Also Like...

4 תגובות

  • Reply
    דנית
    26/01/2018 at 07:34

    מקסים!

  • Reply
    רבקה
    11/05/2022 at 22:33

    מדהימה שאת – תודה רבה רבה !!!!!!!!!

כתיבת תגובה