נעמה עוזרי
אנגליה חופשה משפחתית בחו"ל טיולים לונדון

אנגליה עם ילדים – כולל שבוע בלונדון

12 יום בין התאריכים: 10.08.17– 30.07.17
היעד: לונדון, כפר הנופש שרווד פורסט מרשת “סנטר פארקס”
ומחוז האגמים “לייק דיסטריקט”
הרכב: זוג +4 ילדים (12.5 , 11.5 ,9, 4.5)

זהו הטיול השלישי שלנו בחו”ל עם הילדים, הפעם בחרנו באנגליה.
בחירת היעד בעיקר הייתה בגלל לונדון אך החלטתי שאם כבר נוסעים, נחווה עוד קצת מאנגליה.

מחוויה מוצלחת שהייתה מהטיול הקודם, החלטנו לשלב גם כפר נופש מרשת סנטר פארקס, הכפר הנבחר היה שרווד פורסט וממנו נסענו צפונה לאזור האגמים “לייק דיסטריקט”. (שימו לב שלפארק אין נציגות בארץ של “גרייבר” ויש לבצע את ההזמנה ישירות באתר)

לשם כך הטיסה הלוך הוזמנה ללוטון והטיסה חזור ממנצ’סטר שנמצאת באזור הצפוני יותר של אנגליה וקרובה יותר למקום האירוח האחרון שלנו.

פירוט הוצאות:

(הכל מחושב לפי 6 אנשים, זוג + 4 ילדים, בשיעור הפאונד שהיה בעת הקניה)
טיסות שהוזמנו חצי שנה מראש בחברת Monarch (כולל תוספת של מזוודה אחת 23 ק”ג ) 1551$ – 5,955 ₪ (עדכון: החברה פשטה את הרגל נכון ל10.2017)

טיסות תזמינו מכאן, את כל הטיסות שלי אני מזמינה מ Skyscanner , כדאי להזמין כרטיסים מינימום חצי שנה מראש, רוב הסיכויים שתמצאו מחירים ממש טובים!!
ביטוח תעשו בפספורטכארד – הם ייתנו לכם כרטיס נטען ובכל מקרה ביטוחי שחס וחלילה לא יהיה לכם, הם טוענים לכם כסף לשימוש מיידי – כאחת שהמזוודות שלה לא הגיעו באחד היעדים שביקרתי בהם … זה ממש עזר לי, כי יכלתי לרכוש לי דברים בסיסיים בלי לבזבז כסף מאצלי!

לינה – מכיוון שנחתנו מאוחר, בילינו את הלילה הראשון במלון צמוד לשדה התעופה לוטון, מרחק הליכה של 5 דקות מהשדה, במלון הולידיי אין, שימו לב! יש שניים, שלא תתבלבלו כנסו דרך הקישור שלי פה למטה, המחיר ממש זול, קיבלנו 2 חדרים צמודים עם דלת מקשרת (צריך לבקש מראש) יש ארוחת בוקר מצוינת (קונטיננטלית: ביצים, קורנפלקס טוסטים ריבות קוראסונים לחמניות ממרחים וכו..) מעולה ללילה אחד לאחר טיסה ולמגיעים בשעה מאוחרת – 146 פאונד 673 ₪  ל2 החדרים (נכון ל5.2017)
שם המלון כבר מעודכן בתיבת החיפוש המצורפת, נשאר לכם רק להזין את התאריכים שלכם, התמונות המצ”ב זה בדיוק מה שתקבלו!


Booking.com

85 פאונד לנסיעה מהשדה לדירה  (6 אנשים)– חברת “דרך המלך” – ממליצה בחום!! פרטי – 400 ₪

דירה בלונדון בשכונת “הסוהו” Old Compton 2 קומה 2 מרכז העניינים, מיקום מעולה!! – 960 פאונד+70 פאונד (עבור נקיון סופי) סה”כ – 1,030 פאונד 4,675 ₪ (תמונות מהדירה+ סקירה מפורטת בהמשך הפוסט)

כפר נופש מרשת סנטר פארקס Sherwood forest מעולה!! ל4 ימים (סופ”ש) – 835 פאונד – 4,010 ₪

רכב דרך “רנטלקארס” מנוע חיפוש המרכז אצלו את כל החברות הגדולות, ההצעה הטובה ביותר התקבלה מחברת יורופקאר- ל7 ימים לקיחה בלונדון (בתחנת יוסטון, לא ממליצה לבחור את התחנה הזו, יש להם מלאי קטן של רכבים במידה ותרצו להחליף את הדגם..) החזרה בשדה התעופה מנצ’סטר, ידני, כולל כל הביטוחים – אופל זאפירה, רכב גרוע!! לנסות לבקש לא לקבל אותו!! –319 פאונד 1,495 ₪

חניה בחניון בלונדון של רשת Q-PARK– פאונד 14 – 63 ₪
תשלום על נסיעה בלונדון באיזורי העומס – 25 פאונד – 120 ₪

לינה באגם ווירדמיר ל-4 ימים, Pine Lake By Diamond Resorts
4 כוכבים 636 פאונד = 2932 ₪
המקום עצמו מהמם בצורה בלתי רגילה, (כנסו לקישור! חובה!!) צימרים מעץ שבנויים סביב אגם פיין, הצימרים ממש “יושבים” על האגם, הגינון מדהים, יש מתחמי משחקים לילדים, ספסלים סביב האגם, ומלא ברווזים וברבורים שיוצאים מהמיים ובאים ממש לפתח הדירה (הילדים השתגעו מזה!) לא סתם הוא קיבל דירוג גבוה בבוקינג ממעל 1,300 מדרגים!!
המטבח מאובזר בצורה מושלמת ++, יש מכונת כביסה ומייבש! מקרר גדול, 2 טלויזיות, אחת בסלון ואחת בחדר ההורים, מלא מגבות, מצעים ושמיכות, וחנייה צמודה לצימר. במרחק 1 ק”מ מהדירה יש סופר ענקי של TESCO , מנקים כל יום ללא תשלום נוסף, יש מועדון קטן של ילדים עם משחקי מחשב, התאכזבנו שהבקתות טיפה מיושנות ושהוויפי והבריכה המחוממת בתשלום נוסף. (תמונות מהמקום בהמשך הפוסט)

lyceum theatre הצגה מלך האריות  ל 6 אנשים שורה חמישית בצד מיקום מעולה – 409 פאונד – 1836 ₪ הוזמן מראש!

כרטיס קומבי 4 אטרקציות לונדון איי, דאנג’ן, סי לייפ , מאדאם טוסו , שרק – 45 פאונד לילד, 55 פאונד למבוגר – צריך להחליט על אטרקציה אחת שכל המשפחה הולכת אליה ולא מתפצלים, וממנה להזמין את הכרטיס, כי רק ממנה אפשר להתחיל, יש לקבוע שעה ולהתייצב שם באותה השעה, לשאר האטרקציות ניתן ללכת בחופשיות מתי שרוצים. במקרה שלי היה צריך לקנות מהסי לייפ ) – 290 פאונד – 1,325 ₪

הוצאות נוספות:
2 אויסטרים – 10 פאונד, טענתי בעוד 25 פאונד, בסה”כ 35 פאונד – 211 ₪ נסיעות בעיר, ילדים עד גיל 12 נוסעים בחינם, עוברים במעבר העגלות הורה ו2 ילדים, יש לשים לב להעביר את האויסטר פעם אחת בכניסה ופעם אחת ביציאה!! אחרת גובה לכם כפול! (בסיום מזדכים על האויסטרים במכונות שיש בכל תחנה+ מה שנשאר בהם)

סים – 10 פאונד , טענתי בעוד 15 פאונד (סה”כ 25 פאונד) – 117 ₪

London Duck Tours– הברווז הצהוב, שיט ברכב אמפיבי שיורד למים, 65 פאונד , קנינו כרטיס משפחתי,
(לכל המשפחה 120 פאונד) 538 ₪

לפארק ת’ורפ – 29 פאונד לאדם (אם קונים מראש אונליין), אנחנו שכחנו להזמין מראש ולצערי הרב
שילמנו מחיר מלא שעלה לנו ביוקר! בכל מקרה לא ממליצה להתאמץ ולנסוע לפארק הזה,
מרוחק מלונדון 45 דקות, נסגר מוקדם! ב18:00, והתורים לכל מתקן בערך שעה.. והיו להם כמה תקלות
שהמתנו למתקן ובסוף הוא היה בתקלה והיינו צריכים להמשיך למתקן אחר….תעשו חשבון,
ותראו שלא כדאי!

בזבוזים (דלק, קניות בקטנה, מסעדות, קניות בסופר, אוכל רחוב) – 5000 ₪
כלול בתקציב הבזבוזים :
פארק חבלים – tree top באגם וינדרמיר (80 פאונד)
רכיבה על סוסים ל 2 הקטנים (30 פאונד)
שייט באגם וינדרמיר, כרטיס משפחתי (22 פאונד)
קיאקים בכפר הנופש (31 פאונד ל3 אנשים)
באולינג בכפר הנופש (31 פאונד למשפחה)

סה”כ עלות הטיול כולל בזבוזים ל6 אנשים: 29,800 ₪
הכל ברמה טובה מאוד, שפע של אטרקציות , מסעדות ומיקום מעולה.


המסלול המלא – קדימה מתחילים!

יום ראשון – 30.07.17

המראנו משדה התעופה בשעה 17:20 ונחתנו בלוטון ב20:45, ישראל מקדימה את אנגליה בשעתיים.

שדה התעופה לוטון רחוק ממרכז לונדון כ45 דקות נסיעה כאשר הדרך פתוחה וללא פקקים. קחו בחשבון בעת נחיתה בשעה מאוחרת.
לקחנו מלון במרחק הליכה משדה התעופה “הולידי אין אקספרס” במחיר טוב ל2 חדרים שסיפקו לנו כל מה שהיינו צריכים לאותו הלילה. החדרים נקיים וברמה טובה. המחיר כלל ארוחת בוקר קונטיננטלית, ביצים קפה ממרחים, לחמים יוגורט גרנולה קוראסונים וכו’..

יום שני 31.07.17

לבוקר הזמנתי מראש ואן של חברת “דרך המלך” לשעה 08:30, 85 פאונד , ממליצה בחום למי שמחפש הקפצה למלון בלונדון במחיר ממוצע בסה”כ, עם נהגים יהודים אדיבים ששמחים לעזור.
היות והצ’ק אין לדירה בלונדון היה אמור להיות בשעה 13:00, היינו צריכים לחשוב איפה לאחסן את המזוודות… אז מבירורים שעשיתי ברשת מתברר שבלונדון יש שירות של אחסון מזוודות, ניתן לאחסן מזוודות בחנויות או בתחנות הרכבת המרכזיות בתשלום לפי שעה, יש להירשם לשירות או פשוט לגשת לחנות שמחוברת לשירות ולשים אצלם את המזוודות.
במקרה שאלתי את הנהג היהודי של “דרך המלך” אם הוא מכיר את השירות הזה.. והוא הציע לי לאחסן אצלו בבית, הוא היה ממש נחמד והאמנתי בו.. הצעתי לו תשלום של 25 פאונד על השירות וזה היה פשוט מושלם! נפתרנו מהמזוודות המעיקות וכבר ב10:00 בבוקר טיילנו ברחבי לונדון משוחררים מכל נטל. הנהג גם דאג שישלחו לנו את המזוודות לדירה בשעה שהגענו אליה.

הדירה בלונדון – סקירה

אודה על האמת.. חיפוש דירה בלונדון היה לי קשה מאוד! אחת הסיבות היא כי אני לא מתפשרת על סטנדרטים, זה אומר שחייב להיות לדירה פידבקים טובים, התמונות חייבות “לקנות” אותי, אני קוראת כמעט את כל הביקורות! בנוסף, חשוב לי מאוד המיקום! לונדון היא מקום מצויין לטיולים רגליים, ולכן חשוב שהדירה תהיה נגישה. בנוסף, אני ובעלי תכננו בערבים לצאת לבלות ורצינו דירה שנוכל ללכת ולחזור אליה ברגל. כך יצא שלאחר סינונים רבים מצאתי את הבניין ברחוב old compton, הבניין בן 4 קומות וכל הדירות בו מוצעות להשכרה בבוקינג, הן ממוספרות מ1-4, הבעיה היא שהדירות חדשות ועדיין אין עליהן פידבקים באתר בוקינג, אין להם ציון..אבל התמונות נראות מצויין! יש חדרים נפרדים לילדים, מצעים, מגבות, מיקרוגל, מקרר, מכונת כביסה ומייבש!!! (מעולה בשבילנו כי אנחנו ממשיכים צפונה וכדאי שאכבס את כל הבגדים לשימוש חוזר) מכונת קפה, טלוויזיה,WIFI בחינם.
המיקום מעולה, בלב שכונת ה”סוהו” קרוב מאודד ל2 תחנות רכבת מרכזיות! ומתחת לדירה מלא מסעדות מכל המינים והסוגים, בארים, מועדוני ג’אז, רחוב כיפי ולונדוני במהותו! כמה כיף!
אז החלטתי לראשונה בחיי לסגור דירה על סמך האינטואיציה.. ולמען האמת! יצא טוב מאוד! היה פשוט כיף לחזור לדירה בשעות הערב, המיקום שלה מנצח, הבניין חדש וגם הדירות בו. לקישור לדירה לחצו כאן
שימו לב:
עדיף לבחור דירה בקומה 2 – אין לבניין מעלית וגם לא להיות “על הרחוב”
אין שולחן אוכל גדול, רק דלפק ושולחן סלון – בהתחלה חששתי מזה, בסוף זה היה שטויות כי רוב הזמן אכלנו בחוץ
כדאי להקפיד על סגירת החלונות בחדרים ובסלון על מנת שלא יהיו לכם ריחות בחדר
המקלחת יחסית קטנה אבל מספיקה.
המחיר של הדירה היה ממש זול ביחס לדירות אחרות במיקום הזה. אז אנחנו מרוצים!
התמונות למטה זה בול מה שתקבלו!

אם הדירה לא פנויה בתאריכים שלכם, או שאינה מתאימה לכם מכל סיבה שהיא.. אתם מוזמנים לחפש כאן דירה אחרת… בהצלחה!

מסלול הליכה:
התחלנו בארמון בקינגהאם (אין חילופי משמרות עקב המצב הביטחוני שהיה לאחרונה) נהנים מהיופי של הארמון והפסלים הרבים שמקשטים אותו ואת סביבתו, ממשיכים לפארק סנט ג’יימס שגובל בכמה מבנים חשובים:
כמו ארמון בקינגהאם, ארמון סנט ג’יימס ועוד.. הפארק עצמו מהמם! המון פרחים מכל מיני צבעים במרכזו אגם גדול ומלא ברווזים, ברבורים, סנאים, ושקנאים. יש שעת האכלה של העופות , אם מעוניינים לראות, יש לברר את שעות ההאכלה. באחד הדוכנים קנינו גלידה עם מקופלת שתקועה בה טעים!!!

משם המשכנו לביג בן השעון הגדול, בדרך הצטלמנו עם הטלפון האדום המפורסם (יש בשפע).

ממשיכים לגן מקסים שנמצא במרכז ההתרחשות, בין הביג בן לבין כנסיית ווסטמיניסטר, מקום מעולה להצטלם כשהביג בן נמצא ברקע, בגן יש פסלים של אנשים שיש להם חלק במאמצים לשלום עולמי.

גן הפסלים

המשכנו לכיוון הטיילת שעל נהר התמזה, שם מרוכזות המון אטרקציות: קניתי מראש את כרטיס הקומבי, המשלב 4 אטרקציות: הדאנג’ן, לונדון איי, מאדאם טוסו עולם הים וחוויית שרק. יוצא מאודד משתלם! המשפחה התפצלה בעלי הלך עם הבנים לשרק ואני הלכתי עם הבנות (מותר מגיל 12 ומ 1.40) לדאנג’ן.

הבנים התלהבו מאוד משרק היה מאוד יפה לדעת בעלי, לגבי הדאנג’ן... הייתי מוותרת , מדובר בשחקנים בריטים מעולים (עם מבטא בריטי כבדדד) כשבכל חדר שנכנסים הם מציגים את הסצנה שלהם. הקטע היחיד המלהיב היה בסוף, ישיבה על הכסאות (כמו ברכבת הרים) ונפילה מהירה למטה.

בערב צעדנו לעבר מסעדת vapiano מסעדה איטלקית הזכורה לנו מהולנד, שם יש שיטה שמקבלים כרטיס וטלפון קטן, מזמינים אוכל בעמדת הפיצה או הפסטה וכו.. ומחייגים אינו כשההזמנה מוכנה, הם טוענים את הכרטיס בכל ההזמנות שלנו, ובסוף משלמים ביציאה. הכל הגשה עצמית, והמחיר בהתאם. הזמנו 2 פסטות 3 פיצות ,הפוך ושתיה יצא לנו בסביבות 250 ₪. שזה מחיר ממש הוגן .
סיימנו את היום עייפים ומרוצים.

מסעדת ופיאנו האיטלקית VAPIANO

יום שלישי 01.08.17

קמנו ב08:30, אוכל התארגנות ויצאנו ב09:30 לרכבת התחתית לכיוון הלונדון איי, התחנה הראשונה להיום, ה“לונדון איי”, הגלגל הכי גדול וגבוה באירופה (עד לשנת 2005), הוחלט מאחר והיה יום יפה , שמיים בהירים ומזג אוויר מצויין!,לפני זה אציין כי בבלוגים היו דעות לכאן ולכאן… “משעמם”.. “איטי”.. “הילדים יאבדו עניין”.. וכו’.. כאן אני אומרת כי אין כמו החוויה האישית! לכו עם האינטואיציה, אני יכולה להגיד לכם שהיה פשוט מקסים! ואני ממליצה מאוד! רואים את כל האתרים המרכזיים מלמעלה, וזו חוויה מצויינת! רצוי לעלות עליו אחרי שטיילתם קצת באזור ואז לנסות לזהות את המקומות שטיילתם בהם, וכמו כן הרבה תלוי בהורים, אם לכם זה ישעמם.. ככל הנראה גם לילדים זה ישעמם! אז צרו עניין. לגבי התורים: היו מלא אנשים אבל המתנו בתור לא יותר מרבע שעה, הסדרנים היו יעילים מאוד בארגון ותיקתקו את העסק.

לאחר מכן החלטנו לעשות שייט+סיור בעיר ברכב אמפיבי שהוא חוויה בפני עצמה, הלונדון דאק טורס מדובר על רכב אמפיבי צהוב עליו דמות של ברווז ,לרכב יש לו יכולות לנסוע בכביש וגם לשוט בנהר. מתברר כי הרכב הוא רכב שבעבר השתמשו בו בצבא, הסיור הנבחר היה “הסיור הקלאסי” והוא סיור באתרים המרכזיים בלונדון כולל הדרכה מעולה (מדריכה שיוצאת איתנו לטיול) ההדרכה מותאמת לילדים וגם למבוגרים, הכל באנגלית כמובן (צריך לתרגם לילדים), וגם אם לא מבינים המסלול כיפי חווים גם שייט בתמזה וגם סיור בלונדון . היה מקסים! המשרדים שלהם נמצאים לא רחוק מהלונדון איי , נרשמים שם או באינטרנט, ויש להתייצב בשעה שנקבעה במקום.

לאחר השייט, החלטנו ללכת למאדאם טוסו-מוזיאון השעווה הלונדוני, צעדנו לעבר הרכבת התחתית, למזלנו לא היה תור בכלל, הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו, מוצגות שם דמויות שהילדים מכירים וחלקן הם לא מכירים, אבל זה לא מפריע בכלל! הולכים במסלול ,יש חלל מרכזי של דמויות: זמרים, כוכבי ספורט, להקות ויש גם מתחם שמחקה את “אקס פקטור” עם כסאות אמתיים שמסתובבים והילדים צריכים ללחוץ על הכפתור כאשר יש שיר שהם אוהבים, ממש יפה!! בהמשך יש סרט ב4 מימדים כל כוכבי סטאר וור,סופרמן באטמן והענק הירוק, מהמם!! הילדים נהנו מאוד!! במתחם ממשיכים לכיוון רכבת, קרונות שיושבים בהם, הרכבת עושה מסלול בין דמויות וזה ממש יפה! הקרונות מסתובבים ויורדים. אני ממש ממליצה על מאדאם טוסו נהננו מאוד!!

משם המשכנו לכיכר פיקדילי שם היו מופעי רחוב מגניבים, בובות אנושיות ורקדני רחוב, המשכנו למסעדת “ריין פורסט”המגניבה, המסעדה בקונספט של ג’ונגל, יורדים במדרגות מתחת לאדמה, ממש יפה כדאי להיכנס אפילו כדי לשבת בבר עם הכסאות המגניבים בצורות של חיות שונות, לשתות שוקו או משקה אחר, לספוג את החוויה ולהמשיך הלאה.
חזרנו לדירה עייפים ומרוצים!

בערב אני ובעלי יצאנו למועדון מוכר בסוהו, 200 מ’ מהדירה ronnies scotts, משלמים 8 פאונד כניסה, רצוי להזמין מקום מראש, יש הופעות חיות של זמרי ג’אז ממש מגניב, אווירה מעולה!

יום רביעי 02.08.17
היום קמנו לבוקר קצת אפור עם רסיסי גשם.. אבל לא הפריע לנו לצאת לעוד יום טיול מקסים בלונדון והחלטנו לפתוח בגשר מצודת לונדון צעדנו לעבר הרכבת התחתית (2 רכבות) וירדנו בתחנת לונדון ברידג’, המשכנו לעבר הגשר צפינו בדרך במצודה המפוארת והמרשימה, הסבר קצר לילדים, וממשיכים לעבר הגשר המפורסם והיפיפה!, הטאואר ברידג’ משם המשכנו בצעידה לעבר שוק האוכל המפורסם הבורו מרקט boroght market קנינו קפה, מקרונים לילדים, מיץ סחוט מפירות שונים, כוסות של פירות יער ואננס, בורקס גבינה מושלם שנעשה במקום כל מיני קישקושים. היה טעים!!

המשכנו לעבר הטיילת בצד השני של הגשר, האזור המודרני הסאות’בנק מלא מבנים מודרניים וחדישים של השנים האחרונות, בצורות אדריכליות מיוחדות.
משם המשכנו בצעידה לעבר תחנת הרכבת התחתית וירדנו בכיכר לסטר, לכיוון lyceum theatre ,הזמנתי מראש כרטיסים להצגה “מלך האריות” לשעה 14:30, שורה חמישית.

למי שיש ילדים קטנים לבקש מושבי הגבהה בעלות של פאונד אחד. המקום משמש מקום של הצגת קבע של מלך האריות. הצגה מבוקשת מאוד ולא סתם! מדובר בהצגה הכי מושקעת שראיתי בחיי! רקדנים ורקדניות מדהימים, הצגה שהיא פשוט חוויה לכל החיים! שירים, ריקודים ותפאורה שמתחלפת בכל כמה רגעים, רקדנים שעולים לבמה מתוך הקהל, תזמורת אמיתית עם מנצח, זמרים ברמה בינלאומית. והכל לפי הסרט המפורסם “מלך האריות” מומלץ לטחון את הסרט ממש לפני הנסיעה כי ההצגה באנגלית, אך מי שמכיר את העלילה זה לא מפריע לו בכלל! מומלץ לילדים! גם לילדים קטנים! להזמין את הצגת הצהריים, כי ההצגה הבאה מתקיימת ב19:30, לטעמי שעה מאוחרת מידי, לאחר יום טיול בלונדון ויש סיכוי שהילדים יירדמו.. וחבל על הכסף!

בסיום ההצגה המשכנו בצעידה לקובנט גארדן מתחם מהמם! מקורה בחלקו ,מלא חנויות מודרניות , העיצוב ארכיטקטוני ומיוחד, יש במרכז הופעות חיות וכולם מתבוננים מהקומה העליונה, יש חנויות מעניינות של אוכל, אנחנו הלכנו לחנות העוגיות המופלאה “העוגיות של בן” ben’s cookies, ראינו תור ארוך בחוץ והבנו שזה המקום, מדובר על עוגיות ענקיות עם הפתעות של שוקולד מכל הסוגים, אגוזי לוז, ועוד.. טעימות בטירוף.

העוגיות של בן בקובנט גארדן – התור משתרך מחוץ לחנות…

המשכנו בצעידה לכיכר פיקדילי, לעבר “מקדונלדס”, אציין כי המקדונלדס בלונדון זול בצורה משמעותית!, מנת ילדים עולה משהו כמו 10 ₪! משם המשכנו בצעידה ברחובות היפים לעבר “כיכר טרפלגר” הכיכר ממש יפה, היא מסמלת את ניצחון בריטניה על צרפת, במרכזה ניצב עמוד נלסון, המפקד הבריטי שפיקד על הצי הבריטי במלחמה. ובארבעת צדדיו 4 אריות ענקיים, במרכז הכיכר יש מזרקה ענקית ויפה עם פסלים מיוחדים.

יום חמישי 03.08.17  
היום היה יום לא מוצלח במיוחד! התכנית הייתה לרכוש כרטיסים באונליין ל”פארק ת’ורפ” מדובר על לונה פארק ענקי בלונדון (מרחק 40 דקות נסיעה) נתחיל בזה שלא הזמנתי מראש כרטיסים באונליין, ואכלתי אותה כי באותו הבוקר כבר לא נשארו כרטיסים במחיר מוזל (29 פאונד) ניסיתי את מזלי ורצתי לסופר הקרוב לחפש אריזות של “קלוגס” כי על האריזה יש שוברי קופון של 1+1, והמזל לא האיר פניו… לא הייתה אפילו אריזה אחת עם סימון המבצע, לא בtesco ולא במארקס ספנסר, למרות הכל החלטנו שלא נוותר על הפארק , הילדים מאוד רוצים ומחכים לזה, נשלם מחיר מלא (50 פאונד!!) ומכאן אני אומרת! אם החלטתם ללכת למקום מסוים וזה סגור ובטוח מבחינתכם בבקשה הזמינו כרטיסים מראש כי הכרטיסים המוזלים באונליין הם בכמות מוגבלת! הפסדנו פה 500 ₪ לחינם….
איך הגענו לפארק? שכרנו רכב מחברת יורופקאר(רכב שילווה אותנו בהמשך הנסיעה צפונה..) אספנו את הרכב בתחנת יוסטון. לא ממליצה על איסוף הרכב בתחנה זו, התחנה קטנה, יש מלאי רכבים מצומצם,כך שקיבלנו רכב גרוע ולא יכלנו להחליף אותו כי לא היה מספיק רכבים במלאי! רכב מסוג אופל זאפירה ידני עם תיבת הילוכים עקשנית במיוחד, אוטו לא נוח, קטן מידי ל6 אנשים.
נמשיך בזה שזהו יום הנהיגה הראשון שלנו , ועלינו לצאת ממרכז לונדון לכיוון הכביש המהיר… תתארו לכם יציאה מלונדון הצפופה להחריד, עם אלפי מצלמות ואנשים המתפרצים לכביש מכל עבר ללא התייחסות לרמזורים.. נהיגה בצד שמאל עם תרבות נהיגה שונה בתכלית משלנו, כמו כניסה לכיכר מהצד השני!!
טוב זה היה ממש חוויה לחוצה, שהוציאה מאיתנו הרבה אגרסיות ולחץ.. אבל מאחר והרכב היה איתנו מעתה והלאה, התייחסנו לזה כיום אימון למחר, כי מחר ציפתה לנו נהיגה של 3 שעות לכיוון כפר הנופש .
אז בשעה טובה הגענו לפארק המבוקש, חנינו את הרכב, נראה כי החניה חצי ריקה וההרגשה הייתה כי נפלנו על יום מוצלח במיוחד שבו אין עומס.

אל תתרגשו מהתמונה..היא לא משקפת את ההנאה…פארק ת’ורפ

קנינו את הכרטיסים (לא שילמנו על יהונתן) השומר אכן אישר כי מדובר ב”יום רגוע” מבחינת כמות המבקרים. שמחנו , התחברנו לויפי החינמי , לקחנו את מפת הפארק והתפצלנו, אבא עם שני הקטנים, אני עם שתי הגדולות, וקדימה לרכבת ההרים הראשונה, באמת התור רץ, עלינו, רכבת מטורפפתת שהעיפה לי את המוח, הבנות נהנו בטירוף, ויאלה רצים למתקן הבא ואז התחילו העצבים, האנגלים אדישים מאוד, תורים ארוכים, חוסר יעילות בארגון.. היו שני מתקנים שהמתנו כמעט שעה וכשהגענו כבר לסוף, יוצא כרוז “סורי, המתקן בתקלה גשו בבקשה למתקן אחר..” הבנות שלי התעצבנו מאוד!! והאנגלים מחייכים במבוכה וממשיכים הלאה… מה? זה לא מפריע לכם???
הספקנו אולי 5 מתקנים, כשלרכבת הראשונה התור רץ, אז הן עשו אותה 5 פעמים ברצף, היו רכבות שלא ניסינו אפילו כי התור היה למעלה משעה… והכי גרוע זה שהפארק נסגר ב18:00!!
בקיצר סיכום: לא לבזבז את הזמן היקר בלונדון על הפארק היקר , האיטי והנסגר מוקדם! העדיפו עוד יום טיול בלונדון המהממת וחסכו לכם את עוגמת הנפש

חוזרים למרכז לונדון
רכשתי מראש חניה ברשתQ-PARKב14 פאונד, הצגת האישור ביציאה מהחניון, החנינו את הרכב, צעדנו לעבר תחנת הרכבת התחתית לתחנת פיקדילי בקרבת הדירה.
עשינו סיבוב נוסף ברחוב פיקדילי, וישבנו איך לא? במקדונלדס, משם חזרנו לדירה עייפים ומרוצים בסה”כ.

לפני שתמשיכו במסלול המעניין – אתם מוזמנים למצוא דירה למשפחה בלונדון- לחצו כאן!

יום שישי 04.08.17 – היום האחרון בלונדון!
היום האחרון בלונדון, וכולנו הסכמנו כי היו חסרים לנו עוד יומיים לפחות! קחו בחשבון בתכנון הטיול שלכם לפרגן ללונדון מינימום של שבוע מלא.
קמנו בסבבה, אני ובעלי קופצים לTESCO המושלם בקרבת הדירה, קונים בגטים,קוראסונים שתיה וחוזרים לדירה להעיר את הגוזלים..בדירה אכלנו ארוחת בוקר , הצטיידנו בשתייה וכריכים לדרך, ארזנו את המזוודות וצעדנו לעבר הרכבת התחתית, לכיוון החניון בו החנינו את הרכב.
העמסנו את המזוודות על הרכב  ויצאנו לדרך לכיוון כפר הנופש Sherwood forest מרשת סנטר פארקס, בחרנו בו כי היינו בדה אמהוף בהולנד שגם הוא שייך לרשת הזו והילדים (וההורים) מאוד נהנו! וביקשו שוב!
הנסיעה ברובה בכבישים מהירים, כך שהנסיעה הייתה קלה יחסית, הוייז עובד מצויין! , כיוונו אותו בנסיעה בכבישים ללא אגרה, הנופים נחמדים לעיתים משעממים וככל שמתרחקים צפונה, הם משתפרים. הגענו לכפר המדהים! ואווו איזה יפה אין מילים! במובן שבחרתי דירה קרובה מאוד לחנייה ולבריכה ולמרכז העניינים (2 דקות הליכה) חדר מס’ 349 במתחם birch, הורדנו את המזוודות, פתחנו את דלת הדירה ו.. ואווו איזה דירה מהממת!! איזה נוף איזה עיצוב! בלב היער, מלא סנאים מסביב, אגם (נקי מיתושים לחלוטין) עם ברבורי ענק וברווזים, מלא עצי פטל ואוכמניות, ארנבות ומה לא? פינת ברביקיו אישית מחוץ לדירה, מטבח מאובזר לחלוטין איזה כיף שהגענו לכאן!! מהכפר אנחנו לא יוצאים במשך 4 הימים הקרובים, והילדים בעננים!!

בכפר לא פגשנו ישראלי אחד! זה היה הזוי, הייתי שמחה לפגוש … התמקמנו, מהר לבשנו בגדי ים ויאלה רצים לפארק המים הענקי: מתחמי ג’קוזי עם מים חמים מבעבעים, מגלשות מכל הסוגים, מגלשת אבובים, מתחם סאונה, פינה מיוחדת בסגנון פיראטים לילדים. בילינו כאן עד הערב .

05.08.17 – שבת
קמים לבוקר שמשי וכיפי, עם הקפה צועדים לעבר האגם המקסים מרחק כמה צעדים מהדירה, מתיישבים שם כמעט שעה וחצי עם כיכר לחם, הילדים מאכילים את הברווזים, הציפורים והברבורים, חוקרים את הסביבה, ואני כאוהבת טבע בכלל יוצאת מגדרי.. מבחינים בקן שהוקם באמצע האגם ויש בו גוזלים.. פתאום על עץ הפטל רואים זחלים וגלמים.. והנה ארנבת ופתאום עובר סנאי (הבאתי לסנאים אגוזי לוז מהארץ הבנתי שהם מפונקים….).

חוזרים לדירה לארוחת בוקר מתארגנים לבריכה ומבלים שם את רוב היום, חוזרים לדירה , מתקלחים ומחליטים שהיום נאכל באחת מהמסעדות המהממות שיש ברחבי הפארק, מזמינים מקום במסעדה ובינתיים מטיילים ברחבי הפארק ומגלים שיש במרכזו אגם ענקק, ומהמם! שיש בו ספורט אתגרי, ומלא פינות חמד, נכנסים למסעדה האיטלקית “בלה איטליה”, לארוחה איטלקית טעימה!!
מסיימים יום מהנה וחוזרים לדירה היפה שלנו.

06.08.17 – ראשון
שוב בוקר על האגם, מתארגנים ויוצאים לעבר האגם לפעילות ספורט אתגרי “קיאקים” 45 דקות באגם, 12 פאונד ל3 אנשים.
לאחר מכן שוב לפארק המים, בערב ארוחת ערב בדירה (שאני בישלתי) לפני זה הזמנתי באולינג לשעה 19:40 (31 פאונד ל45 דקות) היה מעולה! במתחם של הבאולינג יש בר עם דיסקוטק לילדים, אפשר לשבת בכיף על הספות, להזמין שתיה או מה שרוצים והילדים רוקדים בכיף, יש דיג’יי שמרקיד אותם, ממש נחמד.

07.08.17 – יום שני, היום האחרון בפארק!
היום הוא היום האחרון בפארק, קמים, אורזים את המזוודות, מעמיסים ברכב וחוזרים לפארק. החלטנו הבוקר לשבת ב“בית הפנקייק” על האגם, הזמנו ל11:30, בינתיים טיילנו בפארק עצמו, רצינו לעשות סאגווי, אבל זה היה ממשקל 45 ק”ג והתאים להורים בלבד… אז טיילנו בפארק יש מלא מתקני עת מגניבים.
הפנקייק היה מעולה! וגם הוואפל בלגי!!

פנקייק מעולה בבית הפנקייק על האגם

מחזירים את המפתחות של הדירה וצועדים לכיוון הרכב, צ’ק אאוט ויוצאים לדרך צפונה לכיוון מחוז האגמים – lake district
מכוונים את הווייז לכתובת המלון Pine Lake By Diamond Resorts שנמצא בעיירה Carnforth במחוז האגמים בצפון אנגליה. הדרך קלה, כיוונו את הווייז לכבישים ללא אגרה, הדרך קלה לוקח כשעתיים וחצי להגיע למקום מכפר הנופש.
הגענו למקום, זה נראה משגע!! אגם פיין, אגם קטן יחסית ומסביבו מלא בקתות עץ סקנדינביות, הכל מסביב גינות מטופחות, המקום נקי השירות מעולה, הדירות מאובזרות בכל מה שצריך, כולל מכונת כביסה ומייבש! מלאי עצום של מגבות נקיות ולבנות מכונת קפה ומקרר ענק. הבקתה שלנו כמה צעדים מהאגם, מהמם!
הפריע לי טיפה שהבקתה עם עיצוב מיושן..

מיד התמקמנו, הכנתי צהריים והילדים בינתיים רצו לאגם להאכיל את הברבורים והברווזים שהיו דיירי קבע מחוץ לדירה. הייתה לנו שמש ושמיים בהירים והכל נראה נפלא במזג אוויר שכזה! במרחק של 1 ק”מ מהדירה יש סופר ענקי של רשת tesco נסענו לשם להשלים קניות.
מסיימים את היום במתחם.

08.08.17 – יום שלישי
היום החלטנו לנסוע לפארק חבלים באגם וינדרמיר treetoptrek כתובת: Windermere, Lake District, LA23 1LJ
אך לא הזמנו מקום מראש! והמקום היה עמוס! אז נאלצנו להזמין מקום ליום למחרת לשעה 09:30
קניתי 3 כרטיסים – 80 פאונד למסלול הכחול והמאתגר (היו לנו כבר יותר מאתגרים מזה).
ואת המשך היום בילינו בפארק, הקטנים רכבו על סוסים, טיילנו בפארק עצמו שהוא מהמם בפני עצמו, יש שם מתחם טרמפולינות עצום, הילדים הקטנים נכנסו, ושם בילינו את המשך היום. חזרנו לדירה בצהריים.

09.08.17 – יום רביעי
על הבוקר פארק חבלים (שהזמנו מאתמול), פיקניק במתחם, המשכנו לשייט מקסים! (22 פאונד לכל המשפחה) שיוצא מהנקודה שבה היינו באגם וינדרמיר, וירדנו בתחנת אמבלסייד שהיא אחת הערים הגדולות סביב האגם.
טיילנו באמבלסייד בטיילת, האכלנו ברבורים וברווזים (איך לא??) טיילנו בעתיקות מהתקופה רומית שיש סביב האגם.
יש אופציה לרדת בנקודה נוספת ששם יש טירה יפה, אבל כבר היינו עייפים. חזרנו לדירה עייפים ומרוצים
להתארגנות למחר לטיסה, ארזנו את כל המזוודות, הכנסנו לרכב מבעוד מועד והלכנו לישון.

10.08.17 – יום חמישי – חוזרים הביתה
למחרת קמנו ב04:30 יצאנו ב05:00 לכיוון שדה התעופה מנצ’סטר.
החזרנו בשדה את הרכב, ונסענו בשאטל לטרמינל 2 חזרה לישראל!!

נתראה בטיול הבא…..

You Might Also Like...

10 תגובות

  • Reply
    עירית שחר
    27/01/2018 at 17:21

    הי נעמה…שנה שעברה היינו בלונדון פריז…התאהבנו בלונדון. השנה נרצה למצות גם את אנגליה…מתלבטים איזה מ 4 כפרי הנופש של סנטר פארקס. רוצים לעשות טיולי כוכב מהכפר…לבת’, ווילס ומקומות נוספים…ראיתי שאתם לא יצאתם הרבה ממתחם הפארק.
    כיצד בחרתם את מיקום הפארק והאם 4 ימים הספיקו בפארק?
    אנחנו מתכננים לקנח בלונדון…(לא שבענו ממנה)…מתלבטים גם לגב י איזור האגמים…
    בקיצור…ראשית מתלבטים לגבי הפארק המתאים. המלצה?

    • Reply
      naamaozeri
      27/01/2018 at 17:39

      היי עירית! לשאלתך, את הפארק בחרנו בגלל המיקום שלו שהיה “על הדרך” מלונדון צפונה למחוז האגמים, אנחנו מאוד אוהבים את “סנטר פארק” ומכירים את הסגנון, ההחלטה התקבלה לאחר צפייה בסרטונים ביוטיוב וקריאת חוות דעת מרובות באקספדיה ועוד אתרים.. ואכן, הפארק לא אכזב, הוא היה ממש ברמה גבוה, יש בו סופר ענקי שיש בו הכללל והמחירים ממש סבירים, פארק מים ענק ומפנק, מלא אטרקציות – בתשלום נוסף!, מסעדות מעולות, סטארבאק ואיטלקית מצויינת ועוד ועוד.. אטרקציות ימיות, אחלה פארק! לא יצאנו בכלל מהפארק, 4 ימים היו ממש בסדר (שמעי.. המחיר לא זול) אזור האגמים היה נחמד.. לא התעלפנו מהנופים .. היה בסדר בסה”כ, בסיום הטיול חזרנו ממנצ’סטר אז זה חסך לנו נסיעות מרובות.. את מוזמנת לקרוא גם על הבילוי שלנו בלונדון, תהנו!

  • Reply
    עירית שחר
    27/01/2018 at 20:38

    תודה רבה נעמה.
    אגב, איזה רמה של חדר בחרתם בכפר הנופש?

    • Reply
      naamaozeri
      27/01/2018 at 20:59

      היי, בחרנו בחדר רגיל, הוא היה מעולה!

  • Reply
    איריס
    15/06/2018 at 14:18

    תודה רבה על המסלול המפורט וההמלצות הנהדרות. איך ביצעת את ההזמנה לכפר הנופש? אנו מנסים להזמין דרך האינטרנט אבל הוא לא מקבל את מספר הטלפון והמיקוד כך שאיננו מצליחים להתקדם עם ההזמנה. 😐 אשמח להבין איך הזמנת. תודה

  • Reply
    שירלי
    22/06/2018 at 07:58

    תודה רבה על הפירוט הנפלא- מאמצת כמה דברים לטיול הקרוב שלנו ללונדון

    • Reply
      naamaozeri
      22/06/2018 at 17:22

      היי שירלי, תודה רבה, תהנו בלונדון 🙂

  • Reply
    גלי קליין
    09/07/2018 at 09:47

    הי נעמה יקרה,
    האם את ממליצה להזמין בקתות בפארק דרך בוקינג? אני ממש לא מסתדרת עם האתר שלהם . שאלה מוספת, אני נוסעים עם 3 ילדים בגילאי 3 6 12. אילו אטרקציות הינן בתשלום נוסף? האם מוגשת ארוחת בוקר? האם היא בתשלום? האם הכניסנה לבריכה, פארק המים וחדר הכושר בתשלום נוסף? ואם כן ,כמה עולה כל כניסה לאדם/ילד? תודה רבה ,גלי

    • Reply
      naamaozeri
      09/07/2018 at 14:33

      היי גלי, האמת שלא מצאתי קישור בבוקינג.. זה רק דרך האתר שלהם, גם אין להם נציגות בארץ… למעט פארק המים גני המשחקים והפעילות במועדון בערב הכל בתשלום נוסף. אין ארוחת בוקר, אבל אפשר לבדוק אם אפשר להוסיף לחמניות טריות (באמת שאין צורך, יש להם סופר מעולה שיש בו הכל) הכניסה לפארק המים חינם לאורחי הפארק לגבי מכון הכושר אני מניחה שגם, לא הייתי…

כתיבת תגובה