נעמה עוזרי
הולנד טיולים טיולים בזוג

טיול זוגי באמסטרדם – כל מה שאסור לפספס!

 

כמה ימים לבלות באמסטרדם?

בין 3 עד 5 ימים מלאים יכולים להספיק לטיול זוגי באמסטרדם, כאשר 3 ימים יכולים להספיק לכסות את רוב האתרים המרכזיים בעיר וב5 ימים גם ניתן לקחת יום טיול מחוץ לאמסטרדם, לדוג’: באפריל / מאי – לבקר בשדות צבעוניים (טוליפים) 40 דקות נסיעה מאמסטרדם, לבקר בעיר אחרת כמו רוטרדם, הארלם או אוטרכט או באתרים מומלצים כמו זאנסה סחאנס, שייט בחיטהורן, כפר דייגים וכו’..

איפה חובה לבקר?

לפני שאפרט אציין כי באמסטרדם צריך לזרום, גם אם יש תכנית, היא תמיד נתונה לשינויים.. מזג האוויר יכול להיות הפכפך, התעדכנו מבעוד מועד במזג האוויר הצפוי, רצוי שמראש תדעו מה בקרבת מה וככה תסדרו את המסלול.

אז ככה..

כיכר דאם – מדובר בכיכר קטנה ומרכזית, מאוד מתויירת, אפשר לשבת בכיכר, להאכיל את היונים לעיתים יש מופעי רחוב מגניבים, פשוט כיף לטייל שם בין המבנים הארכיטקטונים.

שייט תעלות – כדאי לקחת שייט תעלות, זו דרך טובה לראות את העיר ולשמוע הדרכה מעניינת על ההיסטוריה שלה, המחיר זול וההדרכה בעברית (יש אוזניות, תבררו לפני שאתם עולים לסירה) . יש סוגים שונים של שייט, בחרו את המתאים לכם.

שוק הפרחים הצף – הבלומנמארקט הוא שוק פרחים צף הממוקם במרכז אמסטרדם שבהולנד, זה פשוט יפה לעבור שם תוך כדי הליכה וטיול בעיר ובדרך לראות את סוגי הפרחים המיוחדים שיש   אפשר לקנות פרחים אבל שימו לב! אסור להביא לארץ פקעות, זה בניגוד לחוק!

ללכת לטיול בלי מסלול מוגדר מראש – המרכז התיירותי באמסטרדם הוא לא גדול וניתן לראות הרבה דברים בהליכה פשוטה ברגל, פשוט ללכת לאיבוד בין הרחובות, לאורך התעלות היפות והבתים המאורכים עם הדלתות המיוחדות… רק אל תשכחו נעליים נוחות!

לבקר בחלונות האדומים red light district –  שימו לב! האזור מתוייר מאוד, המוני אנשים נדחקים בין סמטאות הרחוב, בין חלונות הראווה המעניינים… למה להסתובב? כי זה מסקרן! וזו גם חוויה! (אגב.. שמעתי שרוב הבחורות שם הם בעצם בחורים..) כידוע בהולנד הזנות היא חוקית, שימו לב! אסור לצלם! והיזהרו מכייסים.

בית אנה פרנק –  רצוי לקרוא קצת לפני הביקור על אנה פרנק, על מנת להבין יותר את המקום שבו אתם נמצאים ולהעצים את החוויה, גם אם אתם לא מכירים את הסיפור של אנה, זה מאוד מרגש להיות בבית האמיתי שבו קרה כל הסיפור המרתק של אנה ומשפחתה בתקופת השואה. יש הזמין מקום מראש כי המקום מבוקש מאוד ע”י תיירים מכל העולם.

לבקר בפארק וונדלפארק vondelpark – בפארק אני ממליצה לשכור אופניים (ניתן לשאול בעמדת המודיעין בכניסה לפארק) מדובר בפארק מטופח, ובו אגמים קטנים ומרחבי דשא, המקום אהוב ע”י תיירים ומקומיים גם יחד, כולם רובצים בהנאה רבה בשמש היוקדת ופשוט מסתלבטים, מומלץ לתכנן ארוחת בוקר / צהריים במקום, להביא תיק קטן ובו כל מה שצריך לפיקניק כולל שמיכה קטנה, ולתכנן מנוחה של שעתיים מינימום במקום.

** לפני שנכנסים למתחם הפארק כדאי לשבת בכיכר ליידספליין, שצמודה לפארק, לנוח בבר או בית קפה הפתוחים לעבר הכיכר, ליהנות ממופעי רחוב ובהייה בעוברים ושבים, שם נמצא הקופישופ המוכר “הבולדוג”, מי שרוצה יכול לבקר שם, האזור מאוד יפה ומיוחד ופשוט כיף לשבת שם.

לשכור אופניים – אוקיי, אז פה אני נזהרת…. לשכור אופניים ולטייל ברחבי אמסטרדם יכולה להיות חוויה מפוקפקת.. ומצד שני חוויה מגניבה! כי עם אופניים ניתן לטייל ברחבי העיר ולהספיק להגיע להמון מקומות, אמסטרדם מרושתת בשבילי אופניים שמגיעים לכל מקום… אבל!! מידי יום קורות  עשרות של תאונות אופניים, המקומיים רוכבים על האופניים במהירות גדולה ואינם סבלניים לתיירים חסרי הנסיון! אני אישית לא העזתי לשכור אופניים, אלא רק בפארקים הפתוחים.. אז לשיקולכם!

להצטלם עם הכיתוב של I amsterdam , זה מגניב וזו תמונה קלאסית לפייסבוק/אינסטגרם ועוד.. מהביקור באמסטרדם! יש כמה כאלה ברחבי אמסטרדם, לדוג’ במתחם המוזיאונים וביציאה משדה התעופה.

לבקר בקופישופ – לא כולם מתחברים לזה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרבה אנשים מבקרים באמסטרדם שוב ושוב בגלל המדיניות הליברלית לגבי סמים קלים, שימו לב! יש לעשן במקומות המותרים בלבד.

לבקר במוזיאון – לא כולם אוהבים מוזיאונים, אבל למי שכן או מי שרוצה לעשות ביקור קצר, יש מגוון של מוזיאונים באמסטרדם, לדוג’ במתחם המוזיאונים, מוזיאון וואן גוך, הבית של רמברנט, מוזיאון ההיסטוריה היהודית ועוד..

האם לקנות את כרטיס I Amsterdam  ? זה תלוי.. אתם צריכים לדעת איפה אתם מתכוננים לבקר, לכמה זמן והאם תשתמשו בתחבורה ציבורית, לא בטוח שבביקור זוגי קצר זה משתלם.

איפה כדאי ללון? כעקרון, כל מלון שמצאתם בבוקינג או במקום אחר ויש עליו חוות דעת טובות, רצוי שיהיה ארוחת בוקר והמיקום יהיה מרכזי, אבל גם אם המיקום אינו מרכזי, זה לא נורא, כי התחבורה הציבורית מעולה, ומגיעה לכל מקום במהירות ויעילות, אז תרשו לעצמכם לקחת מלון טיפה מרוחק מכיכר דאם, ובכך תחסכו לא מעט כסף.

תחבורה באמסטרדם – רוב המקומות נגישים ברגל, האתרים המרכזיים יחסית קרובים אחד לשני, לעיתים רחוקות נצטרך תחבורה ציבורית, אם בהגעה משדה התעופה / המלון מרוחק / התעייפנו.. אז במקרה זה ניתן לקנות כרטיס לרכבת יש כמה סוגי כרטיסים, קנו ברכבת עצמה או במכונות לפי הצורך.

לקחת סיור? לדעתי כן! את אמסטרדם אפשר למצות ב2-3 ימים, אבל לדעתי אם כבר הגעתם עד להולנד, הייתי ממליצה להצטרף לסיור, רצוי שאוסף אתכם מהמלון ולוקח אתכם לערים נוספות מחוץ לאמסטרדם, זה יכול לשדרג לכם את הטיול בצורה שלא תאמינו.. אני אישית ממליצה על ריקי, ישראלית שחיה באמסטרדם שנים רבות, עבדה במשך שנים כמדריכה במוזיאונים באמסטרדם, בעלת ידע רב מאוד, אבל השוס הוא שהיא מגניבה ברמות! חפשו אותה בפייסבוק בקבוצה שלה “אמסטרדם והולנד למטיילים”, היא אוספת מהמלון ומחזירה עושה סיורים+הדרכה מעולה והאווירה כיפית ונינוחה! אחרי שבדקתי ראיתי שהיא נותנת הרבה יותר משאר המתחרים שלה, וגם המחיר שלה יותר טוב.

אז אני כבר מקנא בכם! שיהיה לכם טיול מהנה! אם הפוסט הזה עזר לכם אשמח שתשתפו בפייסבוק, בקישור למטה, ואם יש לכם המלצות נוספות לטיול זוגי באמסטרדם, כתבו אותן פה בתגובות למטה, ואני אוסיף אותם לפוסט

Designed by Freepik

You Might Also Like...

No Comments

    כתיבת תגובה