נעמה עוזרי
טיולים צפון איטליה

מסלול לעשרה ימים בצפון איטליה למשפחות- דולומיטים, אגם גארדה וונציה

כשהרגשנו שהגיע הזמן לטוס לחו”ל עם הילדים, היעד הראשון ב TRAVEL WISH LIST היה : צפון איטליה.
אחת הסיבות הייתה, שבאותה השנה, צפון איטליה היה יעד חם מבחינת טיולי משפחות ואמרתי לאופיר (בעלי היקר) שאנחנו נוסעים! הבחירה ביעד זה התבררה כמושלמת ופתחה לנו את התיאבון לטיולים בחו”ל עם הילדים.

זו הייתה הפעם הראשונה שלי באיטליה ועוד עם הילדים… בהחלט חוויה מרגשת.
עד כה היציאות לחו”ל היו זוגיות, סגנון הטיול היה ספונטני וללא תכנון מראש, בטיול הזה שהוגדר ל 10 ימים, לא הרשתי לעצמי להיות ספונטנית ובניתי תכנון מפורט לכל יום, האמת, הייתי קצת בלחץ מהיציאה הראשונה עם הילדוד’ס לחו”ל.

תכנון הטיול

מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת לחקור.. והרבה… אז אחרי שחקרתי ובדקתי, קראתי וגיגלתי (בGOOGLE)… בניתי מסלול מסודר לפי ימים, המסלול כולל את הדולומיטים, אגם גארדה וונציה.
אני חולקת את המסלול בכיף, התמורה שלכם תהיה שתרשמו לי בתגובות למטה, אם סייעתי לכם ואפילו בדבר אחד, תהנו 🙂

נתחיל..

את הכרטיסים קניתי חצי שנה מראש דרך איסתא (לא במחיר הכי זול.. יצאתי תיירת) טיסות אל-על ישירות לשדה התעופה מלפאנסה במילאנו.
מלונות הזמנתי מראש, דרך BOOKING , רכב הזמנתי דרך רנטאלקאר,  לתקשורת קניתי סים של VODFONE באחד הסופרים במילאנו, אטרקציות- חלק הזמנתי מראש וחלק נקנו במקום.
מזג האוויר היה שימשי לאורך כל הטיול, למעט בוקר גשום אחד.

לטיול המלא שלנו, כולל תמונות, פירוט הוצאות, כתובות GPS, שעות פתיחה ועוד – לחצו כאן!

היום הראשון: נחיתה בערב בשדה התעופה מלפאנסה מילאנו, לקיחת הרכב ונסיעה למלון הראשון בקרבת שדה התעופה.

נחיתה במלפאנסה בשעות הערב המאוחרות (23:00 בלילה) לא ממליצה לנחות בשעה כזו מאוחרת עם הילדים, כמעט סגרו לנו את עמדת השכרת הרכב, לא היה לנו סים והיה לנו מאוד קשה למצוא את המלון בעזרת הGPS (מזל שהיה ברכב..) אבל אם בכל זאת מצאתם טיסה זולה שנוחתת בשעה מאוחרת, תדאגו שיהיה לכם סים ושהמלון שלכם מבצע צ’ק אין 24 שעות ביממה ונמצא קרוב מאוד לשדה התעופה. המלון שלנו היה קרוב 5 ק”מ לשדה התעופה, אבל זה לא עזר לנו כי לא היה לנו WAZE, הכל היה חשוך בחוץ, (כמעט נשארנו לישון ברכב.. תתארו לכם, עם 3 ילדים קטנים, טיול ראשון בחו”ל..) לא נעים.

היום השני: נסיעה לדולומיטים בדרך מדהימה,  אגם טנו והתמקמות במלון המדהים Garni Aritz

מכיוון שהגענו למלון בלילה, לא ממש הבנו איפה אנחנו נמצאים.. וכשקמנו בבוקר, הבנתי מה זה בוקר איטלקי, יאאלה, החופשה התחילה!
השמש חייכה אלינו, מסתבר שהמלון נמצא בשכונה קטנה במילאנו, ירדנו מהמלון הקטן והאותנטי לבית הקפה המעוצב שנמצא מתחת למלון, שם יושבים המקומיים לקפה של בוקר. הזמנו קפה, קרואסונים (נדירים!) וספגנו קצת אווירה איטלקית, אחלה פתיחה ליום הראשון הרשמי של הטיול.

ארזנו את המזוודות, צ’ק אאוט זריז והמשכנו לסופר מקומי, קנינו לחמניות, גבינות ירקות ושתייה שיהיה לנו להמשך היום, בכל זאת מצפה לנו נסיעה ארוכה (הכי ארוכה בטיול) לעבר הדולומיטים.
את הנסיעה אני ממליצה לעשות בצד המערבי של האגם, הנסיעה בצד זה מרהיבה ביופיה, מרוב היופי, לא תרגישו איך הזמן עובר, תכינו את המצלמה, כי היא לא הולכת לנוח.. מכוונים את הWAZE לחניון של אגם טנו, שנמצא בצפון אגם גארדה, בוחרים את המסלול שעובר בכביש SS45 הדרך המקבילה לצידו המערבי של האגם, הנסיעה עוברת במנהרות ארוכות חצובות בסלע, כרמים אינסופיים, עיירות ציוריות קטנות (סאלו, לימונה, שווה לעצור לתמונה) ולאורך כל הדרך, אגם גארדה המדהים ביופיו. נסענו רצוף, למעט הפסקות קטנות לצילום עד שהגענו לחניון של אגם טנו.

הנסיעה ממילאנו לדולומיטים לצד אגם גארדה, מדהימה!
הנסיעה ממילאנו לדולומיטים עוברת במנהרות חצובות בסלע

חנינו את הרכב בחניון, שמנו את הפתק של החניה על הדשבורד הפונה לחלון הקדמי, לקחנו את העגלה וירדנו במדרגות עד לאגם, ואוו כמה יופי! האגם מדהים, בצבעי כחול טורקיז נמצא בתוך גלויה ברקע הרי האלפים האיטלקיים, אי אפשר להעביר את התחושה (תראו בתמונות מטה מהאינסטגרם שלי) כדאי להביא שמיכה או מחצלת לשבת עליהם, המים באגם קרים, יש דגים אז תחשבו אולי להביא לילדים רשת או חכה לדוג, בילינו במקום שעתיים וחצי, כולל ארוחת צהריים (יש מסעדות ליד החניון, ויש לנו אוכל שקנינו בסופר) מהאגם המשכנו בנסיעה מאומצת בעליות והפיתולים לעבר המלון שלנו במחוז טרנטינו בדולומיטים. הגעה למלון> צ’ק אין> ירידה לטיול ברחבי העיירה , קנינו פיצות (איך לא?) לארוחת ערב וחזרנו למלון.

המלון המושלם שלנו בדולומיטים
המלון בדולומיטים – חדרים נפרדים להורים ולילדים

המלון מומלץ מאוד ומתאים למשפחות ולזוגות, קיבל ציון מעולה בבוקינג עם יותר מ900 מדרגים!! בחדר יש מטבחון קטן, חדרים נפרדים להורים ולילדים, לפרטיות מירבית, הצוות מאוד אדיב ושירותי, ארוחת הבוקר טובה מוגשת בחדר אוכל מקסים,  אם אתם רוצים להיות במלון שלנו – לחצו כאן!

Booking.com

אגם טנו בדולומיטים – וכל מילה נוספת מיותרת… הצבעים האלה פשוט משגעים 🙂

היום השלישי: אגם פדאיה, פסגת המרמולדה ופרדצו סקי סנטר

קמנו לבוקר שימשי, השמיים בהירים לכן החלטנו ללכת לפיסגה הגבוה ביותר בהרי הדולומיטים 3,343 מטר גובה- הר המרמולדה Marmolada. יצאנו מהמלון, עצרנו לתדלק בתחנת הדלק הקרובה למלון, לפתע שיירה של עשרה רכבי פרארי אדומים, נכנסה אחד אחרי השני ברעש מנועים מטריף! עצרנו המומים לחזות במחזה המרתק הזה, מסתבר שיש הרבה טיולי פרארי באזור הזה וזה מראה די שכיח 🙂 המשכנו בדרכנו לעבר אגם פדאיה, עוברים בתחנה הראשונה בטיול, עוצרים את הרכב בצד הדרך ויוצאים לצעידה לאורך הסוללה של הסכר הפוטוגני. מים כחולים בגווני טורקיז משגע בתוך תפאורה של הרי האלפים האיטלקיים, פסגות ירוקות וים של יופי. עצרנו להצטלם, להתפעל מהנוף וממשיכים הלאה לתחנה הבאה: רכבל המרמולדה Marmolada.

בגלל גובהו, פסגתו מושלגת כל השנה, לפסגה מגיעים ברכבל סגור ב3 תחנות, תחנה ראשונה בגובה 1450 מטר, שניה בגובה 2350 ושלישית בגובה 3265 מטר, כאשר ככל שהרכבל עולה, אתם רואים איך הנוף של הקרקע הולך וקטן, בכל תחנה ניתן לרדת ולטייל, בתחנה האחרונה, יורדים בפסגה המושלגת, לטיול קצר ומשתגעים מהנוף, פשוט מדהים!

רכבל המרמולדה – עולה ועולה ועולה ….
פסגת המרמולדה – נוגעים בעננים!

כל המסלולים שלי, ההמלצות שלי והעדכונים הכי הכי שווים (שווים בלבד!) מפורסמים בקביעות בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי”  – מוזמנים לעקוב!

בגלל הנסיעות הקשות באזור, החלטנו לא להמשיך לעבר מעבר סלה ומעבר פורדוי וחזרנו לכיוון העיירה פרדצו perdazzo למתחם הסקי סנטר Ski Center Latemar בחורף האתר משמש לסקי ובקיץ למתחם בילוי וכיף לכל המשפחה, קונים כרטיסים לרכבל ולמגלשות האלפיניות, עולים ברכבל במעלה ההר עד לפסגה ושם גולשים במגלשות האלפיניות בנוף ההרים המרהיב, גולשים באבובים ומשחקים במתקנים הרבים הפזורים במקום, כדאי להתעדכן בשעות המופעים ושעות הסגירה של הרכבלים. באזור יש מסעדה המשקיפה על הנוף וזה מקום טוב לעשות בו ארוחת צהריים.

מגלשות אלפיניות בסקי סנטר בפרדצו

משם המשכנו חזרה לעיירה קאמפיטלו די פאסה והחלטנו לטייל ברחובותיה הציוריים, טיילנו ברחוב הראשי בעיירה, בו מרוכזות כל החנויות המעניינות, ובאדניות בחלונות הבתים נשפכים להם פרחי גרניום צבעוניים המשווים לעיירה מראה רומנטי וציורי, במרכז העיירה זורם נחל, לצידו רוכבי אופניים מדוושים בנחת במסלול סמוך לאגם, לא להאמין שזו השגרה של תושבי המקום… קנינו צ’יפס ועוד קישקושים סיימנו יום מוצלח ומלא בחוויות.

היום הרביעי: נוסעים לאגם גארדה, פארק החבלים Park JungleAdventure ,חוף בתולות הים Parco Baia delle Sirene בפונטה סאן ויג’יליו .

מכיוון שידענו שיש לנו נסיעה ארוכה ביום זה, ביצענו צ’ק אין מוקדם בבוקר ויצאנו לדרך, עצירה ראשונה בפארק החבלים JungleAdventure, פארק מקסים, בו כמה דרגות קושי כולל מסלול שמתאים לילדים קטנים. הבנות נהנו מאוד, המסלול היה מאתגר ולדעת בנותיי מאוד מוצלח! בילינו במקום 3 שעות מהנות ביותר.

מפארק החבלים המשכנו לחוף בתולות הים Parco Baia delle Sirene בפונטה סאן ויג’יליו Punta San Vigilio, מחנים את הרכב בחניון גדול , הכניסה לחוף בתשלום, שווה כל שקל, החוף היפה ביותר שהיינו בו כל הטיול, מסביב מבנים עתיקים מאבן ובאופק, רכסי הרים שיוצרים תפאורה מדהימה לבילוי במקום, הילדים נהנו מאוד, מדובר על חוף מסודר ונקי כולל מלתחות, במקום יש המון פעילויות לילדים, בתוך המים יש מצופי ענק כחולים, הילדים טיפסו עליהם וקפצו למים (אטרקציה מדליקה לילדים) ומסביב, מטיילים להם בנחת ברבורים וברווזים, חובה להגיע עם סנדלים / נעליים למים (סנדלי שורש) יש אבנים במים ועל החוף.

חוף הבתולות פונטה סאן ויגיליו בצפון איטליה

משם הגענו למלון שלנו Villaggio Turistico Lugana Marina  בסרמיונה (בדרום אגם גארדה) למלון שלנו, הממוקם על האגם, יש חוף פרטי והוא מלון דו קומתי, הדירות ממוקמות סביב הבריכה המרכזית, כך שניתן ממרפסת הדירה או מחצר הדירה (תלוי באיזה קומה אתם) לצפות על הילדים כשהם בבריכה, בדירה חדרים נפרדים להורים ולילדים ומטבח מאובזר לחלוטין. בערב, אם נותר זמן, ניתן לנסוע לאחת העיירות לטיול לילי, לדוגמא, סרמיונה בשעות הערב או פסקיארה דל גארדה. למלון ציון נהדר לפי בוקינג, ע”י 1470 מדרגים!! אם תרצו להיות במלון שלנו – לחצו כאן!

Villaggio Turistico Lugana Marina

למלונות נוספים המתאימים למשפחות באגם גארדה – לחצו כאן!

היום החמישי: פארק המים Caneva Aquapark וטיול בעיירה פסקיארה דל גארדה

פארק המים Caneva Aquapark ופארק הסרטים Movieland Park , נמצאים צמוד אחד לשני, זה בעצם מתחם אחד גדול ששער קטן מפריד ביניהם. אנחנו רצינו לבקר בשני הפארקים, לכן קנינו כרטיס משולב, את היום הזה כדאי להתחיל מוקדם בבוקר בפארק המים, על מנת לנצל את היום בצורה מיטבית. בכניסה לפארק המים יש לוקרים בתשלום, כדאי לשים את התיקים בלוקר למניעת גנבות, הפארק גדול ויש הרבה מגלשות מסוגים שונים, שימו לב מה מתאים לילדים שלכם מבחינת גובה, שלא יעמדו לחינם בתורים. בכניסה לפארק יש מתחם מקסים לילדים קטנים המעוצב בקונספט של ספינת פיראטים, אפשר להתיישב שם ולתת לילדים להתרוצץ בחופשיות ולשחק במגלשות המים, פשוט כיף! סיימנו את היום בפארק, חזרנו למלון, נחים קצת ובערב יוצאים לטיול בעיירה פסקיארה דל גארדה, מטיילים לאורך המזח המקסים, יושבים במסעדה איטלקית טובה במקום.

פארק המים קנווה אקווהפארק
פארק המים קנווה – עיצוב בסגנון ספינת פיראטים

היום השישי: פארק הסרטים וארוחת אבירים

ביום למחרת, הלכנו לפארק הסרטים Movieland Park, בפארק יש מגוון אטרקציות מגניבות ביותר, המתחם משלב לונא-פארק ואטרקציות מיוחדות שקשורות בהפקות סרטים, בפארק מתקנים מסוגים שונים, רכבת הרים, סירות מרוץ במים, ה”מאגמה” (ג’יפ שלוקח אתכם לטיול אקסטרימי עם כל מיני אטרקציות מגניבות, כגון: נסיעה במהירות לתוך אגם, נסיעה לתוך מרתף חשוך, הדמיה של נפילה לתוך המים ועוד ועוד) “מגדל הוליווד” ועוד.. כדאי להתעדכן בשעות המופעים ולא לפספס את המופע של רמבו המתקיים כל יום בשעה 17:00.

פארק הסרטים – יש גם מתקנים
פארק הסרטים המופע של רמבו

לערב הזמנו מראש את “ארוחת האבירים” לשעה 19:30, מתחם הטירה שבו נערכת ארוחת האבירים, נמצא בסמוך לפארק הסרטים. מאחר והזמנתי את הכרטיסים מראש באינטרנט, לא הייתי צריכה להמתין בתור לרכישת הכרטיסים, הקונספט בארוחת האבירים הוא שיש כמה אבירים הנלחמים על ליבה של הנסיכה ואנחנו צריכים לעודד את האביר שלנו, אז בכניסה קיבלנו כתרים בצבע של האביר שאותו אנחנו צריכים לעודד, נכנסנו לטירה והתיישבנו בקהל הצופה לעבר המופע במרכז האולם, במהלך המופע מקבלים ארוחת ערב בסגנון של פעם, (אז חסכתם לכם ארוחת ערב..) המוגשת בצלחות וכוסות מפח (שישמשו אתכם בהמשך לדפיקות על השולחנות בעידוד האביר שלכם) הארוחה כוללת מרק, עופות, צ’יפס, פיצה, שתיה ובירות ללא הפסקה ולקינוח שטרודל ועוד .. תוך כדי ההופעה צריך להריע לאביר שלכם, כולל דפיקה על השולחנות ותרועות, כדי ליהנות, צריך “להיכנס לאווירה” הילדים שלי נכנסו כאמור לאווירה (במיוחד בעלי 🙂 ) זה היה ערב מהנה במיוחד! (כדאי להביא סכו”ם חד פעמי ומגבונים)
חזרנו למלון לסיום יום מוצלח ומהנה.

ארוחת אבירים, מקבלים כתר בצבע האביר שמעודדים

היום השביעי: יום טיול בונציה

אתחיל ב “ואוו, ואוו, ואוו”  איזה יום מדהים היה לנו בוונציה, אי אפשר לתאר את היופי של העיר הזו, תבדקו שיש לכם מספיק סוללה במצלמה כי זו אחת הערים היפות בתבל ולא תפסיקו לצלם!
כמה כיף שבטיול של 10 ימים (ברוטו) ניתן לבקר בכ”כ הרבה מקומות באיטליה, השונים בתכלית אחד מהשני מבחינת הנופים והסגנון, לא סתם אני חושבת שאיטליה היא יעד חובה!
לונציה יצאנו ב08:00 בבוקר מהמלון, עלינו על אוטוסטרדה A4אל העיר Mestre הסמוכה לוונציה. חנינו את הרכב ליד תחנת הרכבת Venezia Mestre station 10 יורו לכל היום (משלמים ביציאה). בתחנה, קונים כרטיסים במכונות אוטומטיות לנסיעה לוונציה. יש לקנות כרטיס לVenezia Santa Lucia station , תדירות הרכבות היא כל 10 דקות, הנסיעה עד לוונציה אורכת 10 דקות.

לא לנסוע עד וונציה עם הרכב! (ממילא אי אפשר להיכנס לעיר עם רכב) והחניון בכניסה לעיר מאוד יקר!
ירדנו בתחנת Venezia Santa Lucia station וצעדנו ברגל בסמטאות העיר לכיוון כיכר סאן מרקו – יש שילוט,פשוט תלכו לפי השלטים הצהובים שכתוב עליהם סאן מרקו, הם יובילו אתכם לכיכר הגדולה, כיכר “סאן מרקו” מדובר על צעידה של 40 דקות, הצעידה לכיכר כיפית ויפה דרך הסמטאות של ונציה, עוברים על גבי גשרונים קטנים, עולים על גשר הריאלטו המדהים, צופים בתעלה הגדולה “הגראנד קאנאל” ובגונדוליירים המשיטים את הגונדולות בתעלות היפות של העיר, פשוט מקסים! בדרך, בין סמטאות העיר, תתקלו בחנויות המוכרות אוכל איטלקי, חלונות הראווה פשוט מזמינים את התאבון, פיצות, גלידות ועוד ועוד.. בכיכר עצמה, התיישבנו באחת הפינות המוצלות, בהינו בעוברים ושבים, הילדים שיחקו עם היונים, טיילנו על המזח, פשוט מהמם!

על גשר הריאלטו, מאחורינו הגראנד קנאל, התעלה הגדולה

את הדרך חזרה עשינו באוטובוס הימי, גם בגלל שלא היה לנו כח לעשות שוב את כל הדרך חזרה וגם בגלל שהנסיעה באוטובוס היא חוויה בפני עצמה, במשך 25 דקות שטים בתעלה הגדולה הגראנד קנאל  ורואים את ונציה, דרך המים, לא לפספס את החוויה הזו! המחיר יחסית זול והתמורה שווה! את הכרטיסים לאוטובוס הימי קנינו באחת התחנות בדרך, יורדים בתחנת סנטה לוצ’יה שממנה באנו, ונוסעים ברכבת לVenezia Mestre station , שם חנינו את הרכב, משלמים על החניה ביציאה מהחניון ונוסעים למלון.
טיפ! הרבה יותר נכון לעשות את הדרך לכיכר סאן מרקו ברגל ואת הדרך חזור לעשות בשייט, שאז כבר עייפים ואין כוח..

המסכות בונציה

היום השמיני: בילוי בבריכה של המלון ובאגם גארדה, סרמיונה וקארטינג מקצועי בSouth Garda karting

היום החלטנו לנצל את הבריכה של המלון, ואת החוף הפרטי שיש למלון, קמנו ברוגע, אכלנו ארוחת בוקר, בילינו במלון לקראת הצהריים יציאה לסרמיונה – 5 דקות מהמלון, חניה בחניון קרוב (חניון מרקו פולו), לפי שעה וצעידה עד לעיר העתיקה בסרמיונה (10 דקות).

סרמיונה נמצאת בחלק הדרומי של אגם גארדה, עיירה יפהפיה, תיירותית מאוד. עיקר הטיול שלנו היה בעיר העתיקה של סרמיונה, שם מרוכזים רוב מוקדי העניין. טיילנו בעיר העתיקה, שוטטנו ברחובות הציוריים, עד למצודת סקליג’רו, המצודה היא יעד חובה בעיר ודרכה נכנסים לעיר העתיקה שעות הפתיחה הן מ08:30 עד 19:00. אם רוצים לעלות לתצפית בראש המצודה, יש לשלם, אנחנו לא עלינו והסתפקנו בלראות אותה מבחוץ. מהמצודה המשכנו לטייל בטיילת היפה, התיישבנו על המזח והאכלנו את הברווזים (תביאו לחם בתיק), טיילנו במדרחוב הציורי, קנינו גלידות משובחות (סרמיונה ידועה בגלידות המשובחות שלה, לא לפספס!) אווירה פשוט נהדרת!

בהמשך הילדים רצו לעשות שייט בסירת מרוץ, השייט מספק תצפית טובה על המצודה מהאגם, הילדים התלהבו מהשייט בסירת המרוץ, מומלץ מאוד! שיט, בין 30-50 יורו, לחצי שעה. לבקש מהנהג שיסע בספיד, אם יש שמש, מומלץ לקחת סירה עם קירוי.
טיפ! בסרמיונה פחות נעים להסתובב כשחם מאוד, תשקלו לטייל לקראת אחר הצהריים (שימו לב לשעות הסגירה) .

מאכילים את הברווזים על המזח בסרמיונה

מסרמיונה, חזרנו למלון, נחנו, אכלנו ויצאנו לבילוי של אחר הצהריים בקארטינג, South Garda karting, Via Monti Slossaroli Lonato Del Garda BS, מדובר על מתחם של קארטינג מקצועי, בו מתקיימות תחרויות קארטינג אמיתיות ובין לבין המתחם משמש למבקרים שרוצים לנסות לנסוע במסלולים מקצועיים, נכנסתי לאתר הבית שלהם וממש התלהבתי, הגענו למקום, קיבלנו קסדות והתחרנו אחד בשני, אם אתם עם ילדים קטנים, יש גם קארטינג של שני מקומות, ניתן לשבת מבוגר וילד, היה מגניב ביותר, הילדים התלהבו מאוד.
נ.ב. באותו היום הם סגרו לנו חצי מסלול, אז זה היה קצת מבעס..

קארטינג מקצועי

היום התשיעי: גארדאלנד

את גארדלנד החלטתי לשים בסוף הטיול כי לדעתי כדאי לסיים טיול בהיי, הילדים זוכרים את הטיול כמושלם, כי זו החוויה האחרונה שהייתה בטרם החזרה הביתה, וזה נכון!!
יום בילוי בלונאפארק הוא חוויה לא פשוטה להורים, התורים ארוכים, לעיתים חם, ובכללי זה יום מתיש… אבל מה לעשות? הילדים לא מוותרים ומה נגיד? הגענו לאיטליה, כולם באים לפה, לא נלך גם??
סורי, אני לא חושבת שצריך לעשות פארקים בכל מקום, בעיניי גארדלנד היה סוג של “סופרלנד”, אז אנחנו חווינו אותו קצת אחרת, מאחר וחברים ששהו איתנו באותו הזמן באיטליה סיפרו לנו על החום הגדול שהיה בפארק, שזה היה סיוט בשבילם, החלטנו לשנות תכניות ולקנות כרטיסים מוזלים ל”גארדלנד ערב”, המאפשרים כניסה לפארק מ18:00 בערב עד 23:00, בשעות אלה, מזג האוויר נעים יותר, רוב האנשים הולכים הביתה, אז פחות לחוץ והמוני והמחיר של הכרטיס, כמעט חצי מחיר.. (המכירה לכרטיסי ערב מתבצעת בפארק עצמו בין השעות 14:00-18:00, כדאי להתעדכן במחירי הכרטיסים והתנאים נכון למועד של הנסיעה שלכם).

הבובה המפורסמת של גארדלנד

חנינו את הרכב בתשלום בחנייה החיצונית, הכנתי מבעוד מועד רשימה של כל מתקני החובה בפארק, בהתאם לגיל וגובה הילדים על מנת שלא נפספס את כל הרכבות השוות, התפצלנו אני עם הגדולות, בעלי עם הילד הקטן, והיה מעולה! הספקנו את הכל, הילדים נהנו בטירוף, חזרנו למלון עייפים ומרוצים.
טיפ! במידה והחלטתם לעשות את גארדלנד כיום טיול שלם, צאו מוקדם בבוקר עם שעת הפתיחה, רכשו את הכרטיסים מראש באונליין על מנת לא לעמוד בתורים לרכישת הכרטיסים, מפו את המתקנים שלא תרצו לפספס, הביאו הרבה מים וכדאי גם אוכל (המחירים של האוכל במקום מופקעים) אם היום שימשי, כדאי להביא כובעים וקרם הגנה.

השלט בכניסה לגארדלנד – תעשו תמונה 🙂

היום העשירי: חזרה הביתה, צ’ק אין מוקדם בבוקר ונסיעה למילאנו החזרת הרכב וטיסה הביתה

היה טיול מושלם והבטחנו שחזור לביקור נוסף!

נהניתם? אל תשכחו להשאיר לי תגובות, הערות והארות פה למטה 🙂 צריכים עזרה במציאת מלון למשפחה? שלחו לי הודעה פה למטה בתגובות או שלחו לי מייל ואנסה לעזור.

שלכם, נעמה עוזרי 🙂

אהבתם? מוזמנים לעשות לי “לייק” בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי” שם אני מפרסמת את כל הטיולים שלי, המשפחתיים, הזוגיים ועוד הרבה דברים טובים – מסלולים מסודרים לפי ימים, שיחסכו לכם המון כאב ראש!

אוהבים את התמונות שלי? מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם עקבו כאן!