נעמה עוזרי
אנגליה טיולים לונדון פופולארי

מסלול ל12 יום באנגליה – לונדון, כפר נופש ומחוז האגמים

בבחירת היעד השנה, החלטתי לצאת מהקופסא של הטיולים הקלאסיים באירופה ולנסות משהו קצת אחר.
היעד הנבחר: אנגליה והסיבה העיקרית (מודה..) היא, לונדון!
סיבות נוספות לבחירת היעד הן כי רציתי שהשנה סגנון הטיול יהיה שונה, לכן הלכנו על טיול עירוני + כפרי, רציתי לבקר בלונדון בעצמי (זו הפעם הראשונה שלי) ורציתי מאוד שהילדים יחוו ויראו את לונדון .

בתכנון הטיול הצבתי לעצמי מטרה : בניית מסלול בתקציב שפוי, כי בלי תכנון נכון למשפחה שלי, המונה 6 אנשים, החופשה יכולה להסתיים עם בור גדול מאוד בכיס, במיוחד שכולם מסביב אומרים לך כל הזמן שלונדון יקרה מאודדד, אז זהו… התברר שלא!

התחלתי לחקור ולבדוק, לקרוא המלצות של מטיילים, לפתוח את הראש למקומות חדשים, לקרוא בלוגים של משפחות מאנגליה, סרטונים ביוטיוב ועוד ועוד… והחלטתי שאני רוצה לבקר עם הילדים בשני אזורים: שבוע בלונדון ושבוע בצפון אנגליה: אזור האגמים- לייק דיסטריקט וכפר הנופש שרווד פורסט מרשת “סנטר פארק”.

לפני שאתחיל בתיאור המסלול שלנו, כמה דגשים:
אנגליה מאוד ייחודית בהמון אספקטים, הבולטים ביותר שנתקלנו בהם בטיול הם:
השפה – האנגלית שלהם מעוותת להפליא.. ז”א שגם אם אתם יודעים אנגלית, יש מצב שלא תבינו מה הם מדברים, וככל שמצפינים, העיוות של השפתיים שלהם מחמיר…
הנהיגה – נוהגים בצד שמאל.. זה לא פשוט בכלל.. לכן רוב רובם של הישראלים לא יוצא מגבולות לונדון ברכב ומי שמסוגל לנהוג בצד שמאל, זוכה להגיע למקומות נוספים.
התרבות– האנגלים מאוד מנומסים, בכל מקום תשמעו את המילה sorry או בעברית סורי, שזה כמובן “סליחה”, אפשר לומר שזו המילה הנפוצה ביותר ששמענו באנגליה.. בשלב מסוים (מבטיחה!) גם אתם תתחילו לדבר בסורי.. דבר נוסף, בשהייה בלונדון נסענו המון ברכבות, שם יש סדר מופתי של עמידה בצד ימין לכל העולים במדרגות הנעות, במדרגות הרגילות ובאופן כללי, תתחילו לעמוד בצד ימין בכל מקום.. אחרת, תקבלו מבט…אה! וגם sorry!!
השקעים – באנגליה השקע החשמלי הוא ייחודי, יש לדאוג למתאם לכל המכשירים החשמליים (ויש הרבה..).

הכי אהבנו בטיול לפי מדד שביעות הרצון של הילדוד’ס:

את הרכבות, שאפשרו לנו להגיע לכל מקום בו חפצנו בכל נקודה בעיר וגרמו לנו להבין שלא ממש חשוב להיות במלון במרכז העיר
את לונדון ואת כל האטרקציות בעיר, בייחוד את ההצגה “מלך האריות”
את הדירה המהממת שלנו שהייתה במרכז העיר ובמרכז ההתרחשות בלב הסוהו
את האוכל בלונדון, השווקים והמסעדות
את כפר הנופש “שרווד פורסט” מרשת סנטר פארק שהפך את הטיול למיוחד וקצת אחר
את הסנאים שהופיעו בכל מקום (ברווזים וברבורים כבר ראינו בשפע..) – הם כאלה חמודיםםםםם

את פירוט ההוצאות המלא ומגוון תמונות מהטיול שלנו באנגליה, תוכלו לראות כאן – לחצו!

נתחיל…

יום ראשון: נחיתה בלונדון (לוטון) בערב, לינה במלון הולידיי אין צמוד לשדה התעופה.

כחלק מהתהליך של בניית טיול בתקציב שפוי, מצאתי כרטיסים לשדה התעופה לונדון לוטון ב5300 ₪ ל6 אנשים, כמובן שחטפתי אותם!
אמנם היו כמה חסרונות כמו: נחיתה בשעת ערב מאוחרת בשדה התעופה לוטון שהוא מרוחק יותר ממרכז העיר, אבל הצלחתי להפוך את החסרונות ליתרונות.. מצאתי מלון מעולה! בתקציב נמוך של 650 ₪ לשני חדרים, ממוקם מרחק הליכה משדה התעופה כולל ארוחת בוקר מספקת ביותר, מלון נקי, שירות מעולה, יש דלת מקשרת בין 2 החדרים שהתאימו למשפחה של 6 אנשים.
אני חושבת שלא תמיד נחיתה בשעת ערב היא חסרון, במיוחד כשאתם טסים עם ילדים, תחשבו על זה, יש לכם אפשרות ללכת לישון אחרי טיסה מעייפת (קחו בחשבון המתנה של 3 שעות בשדה התעופה בן גוריון לפני הטיסה+ 5 שעות טיסה + ממוצע של שעתיים עד שתצאו משדה התעופה לוטון) אחרי המנוחה במלון אפשר לקום בבוקר ליום חדש , לאכול ארוחת בוקר ולהתחיל את היום רעננים.

טיסה זולה ללונדון
לואו קוסט ללונדון  – הכי משתלם להזמין מראש!

יום שני: ארמון בקינגהם>פארק סיינט ג’יימס> כנסיית ווסטמיניסטר> הביג בן> לונדון איי> הדאנג’ן> חוויית שרק> והגעה לדירה המושלמת שלנו בסוהו

קמנו בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר במלון המעולה שלנו בקרבת שדה התעופה, מהחלונות בחדר האוכל ניתן לצפות במטוסים שחונים בשדה, זה ממש נחמד לילדים. קבענו מראש הסעה למרכז העיר עם חברת “דרך המלך”, קיבלנו עליהם המון המלצות, והם אכן היו מעולים! פרקנו את המזוודות, לקחנו תיק קטן ויצאנו למסלול טיול רגלי שהכנתי מבעוד מועד. מזג האוויר היה שימשי ומושלם ליום של טיול רגלי.

המלון המעולה שלנו, מרחק הליכה משדה התעופה לוטון – מלון מעולה למשפחה!

מוזמנים לעקוב אחריי בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי”  לחצו כאן!  שבו אני מפרסמת את כל מסלולי הטיולים המשפחתיים שלי, פירוט הוצאות מלא, אטרקציות, מלונות למשפחות ועוד..

מסלול הליכה בלונדון:
התחלנו מארמון בקינגהם Buckingham Palace, ארמון המלוכה הבריטי בלונדון, הארמון מרשים ומתוייר מאוד, לא נכנסנו לארמון, טיילנו ברחבה סביב הארמון, אך מאחר ובאותה התקופה היו אירועים ביטחוניים בלונדון, בוטלו כל טקסי החלפת משמר המלכה (המתחיל בדיוק ב11 בבוקר, ואורכו כ45 דקות) לכן לא יכולנו לצפות בטקס, אם אתם מגיעים ללונדון, אני חושבת שכדי לתכנן את המסלול שתהיו במקום בסביבות השעה 10:00 תתפסו מקום טוב, כדי לצפות בהכנות לטקס המתחילות ב10:15, החלפת המשמרות כוללת תהלוכה ברחוב ומלווה בתזמורת צבאית ולבסוף מבוצעת החלפת המשמרות ברחבת ארמון בקינגהאם, זה חלק מהחוויה הלונדונית ונחמד מאוד לילדים, אך למרות שפיספסנו, לפתע הופיעה במרכז הכביש בקרבת הארמון, תהלוכה של חיילי המשמר רכובים על סוסים, לבושים בתלבושות הרשמיות שלהם, מהר תפסתי את המצלמה, ביקשתי משירה לרוץ אחריהם והצלחנו לתפוס תמונה:-)

רחבת ארמון בקינגהם – אזור מאוד תיירותי

מארמון בקינגהאם המשכנו במסלול לפארק סנט ג’יימס שהינו אחד מהפארקים המלכותיים של לונדון, הפארק יפה מאוד, נעים וכיף לטייל בו בשבילים לאורך האגם, בימי האביב והקיץ הפארק עשיר בפרחים וצמחיה מרהיבה, בפארק, המון סנאים חמודים שמתרוצצים ומחכים שתיתנו להם אגוז עסיסי, ברבורים, ברווזים ומגוון בעלי כנף, בשעה 14:30 מתקיימת האכלת השקנאים.

פארק סנט ג’יימס

מפארק סנט ג’יימס

המשכנו לכנסיית ווסטמיניסטר Westminster Abbey, שהיא אחד מסמליה הבולטים של העיר, בה מוכתרים ונישאים מלכי אנגליה, לא נכנסנו לכנסיה, אבל התבוננו בה מבחוץ, הכנסיה מרהיבה ביופיה, מבנה ארכיטקטוני מיוחד שלא ניתן להתעלם ממנו, מהכנסיה המשכנו כמה דקות הליכה לביג בן Big Ben, הפעמון הגדול שנמצא בראש מגדל השעון בארמון ווסטמיניסטר, המגדל קרוי על שם סר בנג’מין הול שהיה הממונה על העבודות בעת התקנת השעון הגדול. הביג בן הוא אחד מסמליה הבולטים ביותר של העיר לונדון, את הביג בן ניתן לראות תוך כדי צעידה מארמון ווסטמיניסטר, בדרך אליו נתקלנו בתאי הטלפון האדומים המפורסמים של העיר, שווה לעצור לצילום באחד מהם, כאשר ברקע מתנוסס הביג בן.

צילום ברחבי העיר כשברקע הביג בן
תאי הטלפון האדומים ברחבי העיר

המשכנו לעבר הלונדון איי, כדי להגיע אליו, צריך לחצות את גשר ווסטמיניסטר העובר מעל נהר התמזה, עורק ימי מרכזי העובר דרך העיר לונדון ומהווה חלק בלתי נפרד מהמראה המיוחד של העיר.

הלונדון איי ברקע

מהגשר עברנו לאזור הטיילת לאורך נהר התמזה, שם מרוכזות המון אטרקציות תיירותיות : הלונדון איי, הדאנג’ן , עולם הים ועוד.. מאחר וקנינו מראש (לחצו כאן להזמנה!) כרטיסים ל4 אטרקציות במחיר מוזל, המשפחה התפצלה, אני והבנות הגדולות הלכנו לדאנג’ן ואופיר הלך עם הבנים הקטנים  לחוויית שרק (המתחמים נמצאים ממש אחד ליד השני כך שזה מאוד נוח) החלטנו להתחיל בדאנג’ן (שנקרא גם הצינוק של לונדון) נכנסים למרתף חשוך דרך מסדרון חשוך, בכל חדר שנכנסים אליו מתרחש מחזה קצר המתאר סיפורים אפלים מההיסטוריה של לונדון כמו סיפורו של ג’ק המרטש, השריפה הגדולה של לונדון ועוד סיפורים המוצגים באנגלית בריטית עם מבטא כבד מאוד  (אפילו אני לא ממש הבנתי מה הם אומרים..) מדד הילדים הצביע על נחמד ולא יותר, גם אני פחות התלהבתי, לכן לא ממליצה.. לגבי חוויית שרק, הילדים התלהבו מאוד, גם אופיר בעלי אישר שזו הייתה חוויה טובה לכן אני ממליצה על המקום לביקור עם ילדים קטנים.
הבטן החלה לקרקר אז המשכנו למסעדת ופיאנו האיטלקית, הזמנו פסטות, פיצות במחירים ממש סבירים, צעדנו לדירה ברחבי העיר, תוך ספיגת האווירה של הכרות ראשונית עם לונדון – היה כיף😀

מגיעים לדירה המושלמת שלנו (לחצו על הקישור להזמנת הדירה!) שנמצאת בשכונת הסוהו – שהיא אחת השכונות המפורסמות של העיר לונדון, הסוהו נמצאת במיקום מעולה בין רחוב אוקספורד המפורסם, כיכר פיקדילי וכיכר לסטר, ממש בלב ליבה של לונדון ובאמת, המיקום הקל עלינו את כל ההתניידות ממקום למקום, יש מגוון של תחנות רכבת במרחק הליכה מהדירה, מתחתיה, המון ברים, בתי קפה ומסעדות ממגוון מטבחים בעולם, במרחק הליכה ממוקמים האולמות של ההצגות המפורסמות: אלאדין ומלך האריות

מיקום הדירה איפשר לי ולאופיר לצאת בערב לאחד ממועדוני הג’אז המרכזיים  והמוכרים בלונדון  רוני סקוט Ronnie Scott’s Jazz Club –  המועדון נמצא מרחק של 300 מטר מהדירה, כך שיכלנו לצאת בערב כשהילדים הלכו לישון ולשתות בכיף.

יש מכונת כביסה ומייבש- עזר לנו מאוד

יום שלישי: הלונדון איי> שייט בלונדון דאק טורס> מוזיאון מאדאם טוסו>טיול רגלי בעיר

קמים בבוקר, אני ואופיר יורדים לTesco , סופר מרקט שנמצא בקרבת הדירה לקנות מצרכים לארוחת הבוקר, חוזרים לדירה, מעירים את הילדים, אוכלים ארוחת בוקר ויוצאים לעבר תחנת הרכבת פיקדילי Piccadilly Circus Station יורדים בתחנת Waterloo Underground Station, משם, במרחק של 300 מטר הגענו ללונדון איי London Eye, העין של לונדון, הגלגל הענק ביותר באירופה, גובהו 135 מטרים, אם החלטתם ללכת ללונדון איי חשוב לשים לב שהשמיים בהירים והיום נאה, על מנת שתוכלו להנות מהנוף הנשקף מהבועית – מומלץ מאוד!
מהלונדון איי המשכנו לשייט וסיור בעיר בלונדון דאק טורס (לחצו לפרטים) את השייט+ הסיור בעיר, הזמנו במשרד הכרטיסים שלהם באותו היום, המסלול הנבחר הוא “המסלול הקלאסי” שעובר באתרים המרכזיים של לונדון, הדאק טורס הוא כלי רכב אמפיבי מתקופת המלחמה, שהוסב לרכב סיורים לתיירים ועוצב כברווזון צהוב, וזה גם הלוגו של החברה. עולים לרכב לפי השעה שנקבעה מראש, הרכב גדול ופתוח, בקדמת הרכב יושבת המדריכה, הסיור נערך באנגלית ידידותית , המדריכה מסבירה לאורך כל המסלול על האתרים השונים שאנחנו רואים בדרך עד שמגיעים לשביל ירידה לנהר, הרכב נותן גז ונכנס לתוך המים תוך מחיאות כפיים של הנוסעים, מעתה הסיור הוא במים, הרכב הופך לסירה ושט בנהר התמזה, מהנהר ניתן לראות את לונדון מנקודת מבט אחרת ומעניינת ביותר, השייט היה גם מנוחה בשביל הילדים, היה מקסים!

דאק טורס – גם סיור בעיר וגם שייט

מהלונדון דאק טורס המשכנו למוזיאון מאדאם טוסו – מוזיאון השעווה המקורי שנמצא בלונדון, עלינו בתחנת Waterloo Underground Station וירדנו בתחנת Baker Street Station – כ300 מטר הליכה ואנחנו במוזיאון. המוזיאון הינו בבחינת אטרקציית חובה למשפחות המבקרות בלונדון, מדובר במוזיאון מושקע ביותר , מגוון רחב של בובות שעווה, החל מכוכבים עכשוויים, כוכבים אנגלים, בית המלוכה, כוכבי ספורט, מוסיקה ועוד ועוד לאחר מכן ממשיכים לאולם שבו מוקרן סרט ב4 מימדים, בסרט משתתפים כל כוכבי הילדים המפורסמים ביותר: סופרמן, באטמן,סטארוור, הענק הירוק ועוד , חוויה בפני עצמה, הכיסאות זזים, עשן, מים ובליטות בכסאות, לאחר מכן ממשיכים לרכבת שעוברת בין דמויות מהאגדות, הקרונות מסתובבים, עולים ויורדים, מאוד מרהיב – בקיצור לא להחמיץ!

מוזיאון מאדאם טוסו – חוויה כיפית לכל המשפחה! שנפספס סלפי עם קים?!

ממוזיאון השעווה חזרנו לתחנת הרכבת Baker Street Station וירדנו ב Piccadilly Circus Station כיכר פיקדילי , בכיכר אף פעם לא משעמם, במקרה שהיינו הופיעו פסלי רחוב אנושיים מרהיבים, המשכנו בטיול ברחובות העיר עד למסעדת ריין פורסט RAIN FOREST מסעדה המעוצבת בסגנון ג’ונגל בתוך יער גשם, יש שם פסלי פילים וקופים, ג’ירפות, זברות, תוכים וקולות של מפלי מים ועוד ועוד, המסעדה מאוד יקרה, אני לא ממליצה לעשות כאן את ארוחת הצהריים, אבל אני כן ממליצה להיכנס אליה ורק בשביל לראות את היופי שלה, שווה לשבת על הבר ולהזמין שוקו חם או כל משקה אחר, לחוות את המקום ולהמשיך הלאה. המשכנו בטיול רגלי בעיר, ישבנו במקדונלדס, הזול בצורה משמעותית מהארץ.. סיימנו יום עייפים ומרוצים!

כיכר פיקדילי -אף פעם לא משעממת…

טיפים!
לעלות על הלונדון איי ביום בהיר בלבד – אחרת, לא תראו כלום וחבל על הכסף…
כדאי לעלות למתקן הלונדון איי אחרי שעשיתם את מסלול ההליכה של היום הראשון שלי, כדי שהילדים יוכלו לזהות ממרומי הגלגל את כל המקומות המקסימים שטיילו בהם.

יום רביעי: מצודת לונדון> בורו מרקט> הצגה “מלך האריות” > קובנט גארדן> טיול ברחבי העיר> כיכר טרפלגר

בוקר היום הרביעי בלונדון, אני ואופיר שוב קופצים לסופר מרשת TESCO בקובנט גארדן בקרבת הדירה, אפילו הטיול הקצר לסופר בבוקר הקריר, ברחובות המתעוררים של לונדון היה כ”כ נעים וכיפי, (ושוב דמיינתי איך הייתי רוצה לגור פה לתקופה קצרה..) קנינו מצרכים לארוחת הבוקר, לחמניות טריות, חלב , ביצים ממתקים וחזרנו לדירה, הילדים עוד ישנים..
אופיר מכין סגדוויצ’ים ואני מעירה את הילדים ומכינה את התיקים. היום נבקר במצודת לונדון!
הולכים ברגל לתחנת הרכבת Charing Cross Underground Station שנמצאת ליד כיכר לסטר ויורדים בתחנת London Bridge, כבר אמרתי כמה אני אוהבת את הרכבות בלונדון?? 🙂
מהתחנה ממשיכים ברגל לעבר מצודת לונדון Tower of London, שהיא טירה מלכותית השוכנת על הגדה הצפונית של נהר התמזה, לא נכנסנו למצודה, הסתכלנו מבחוץ והמשכנו לעבר הלונדון ברידג’ , שנקרא גם הטאואר ברידג’ Tower Bridge שהוא למעשה גשר לונדון ואחד מסמליה המובהקים של העיר, תראו אותו הרבה בתמונות של לונדון והוא אחד מסמלי הזיהוי הבולטים של העיר. בעיני הוא הגשר היפה ביותר מבין כל הגשרים שחוצים את נהר התמזה, אז, אל תשכחו להצטלם!

גשר לונדון – לונדון ברידג’

מהגשר המשכנו בצעידה לעבר שוק האוכל בורו מרקט Borough Market , השוק פתוח מ10:00 עד 17:00 כדאי לתכנן את שעות הביקור! השוק הזה הוא חגיגה לעיניים ולבטן והינו שוק האוכל הותיק והגדול ביותר בלונדון, כבר בכניסה לשוק מקדמים את פנינו דוכנים מרהיבים של אוכל טרי וצבעוני, המוגש בצורה מגרה, החל מעוגות ועוגיות, מיצים ופירות, מאפים וכל מיני מאכלים מיוחדים, האמת שזה היה טיימינג שבדיוק היינו רעבים והחלטנו שנעשה כאן עצירה לארוחת צהריים קלילה.
טוב.. אבל מה לקחת? הכל מגרה?? אז החלטנו שנעשה טעימות (ממש כמו בשוק מחנה יהודה..) אז טעמנו מהמקרונים הצבעוניים, המשכנו למיצים הטבעיים, כוסות עם פירות יער, קצת נודלס, בורקס גבינה ועוד ועוד.. סיימנו את הביקור שמחים, מאושרים ומרוגשים.. למה מרוגשים? כי אנחנו הולכים להצגה “מלך האריות”!!! יואו כמה חיכיתי לזה….

שוק האוכל הותיק – בורו מרקט, כדאי לעשות טעימות!

אגב, לא סיפרתי לכם עד כה שהיום הזה היה יחסית גשום, אז יצא לנו טוב, שוק בורו מרקט היה מקורה ובהצגה היינו בתוך האולם, אז ניצלנו מהגשם (בגדול.. גשם זה לא כיף בטיול……ממש לא כיף 🙁 )
מהשוק המשכנו לגדה הדרומית של נהר התמזה מעבר לגשר, מיד הרגשנו באווירה ובנוף המשתנה, מאזור מצודת לונדון וגשר לונדון לעומת אזור מודרני זה, הבניינים המעוצבים והאווירה הכללית.. אך מאחר והיה גשום, מיהרנו לתחנת הרכבת הקרובה וירדנו בתחנת Embankment Station הקרובה 400 מטר לקובנט גארדן Covent Garden, אזור קניות ובילוי גדול ומוכר בלונדון.

תאטרון ההצגה “מלך האריות”

ההצגה הוזמנה לשעה 14:30 והיה לנו קצת זמן להסתובב במקום, אזור שוקק חנויות יוקרה, מגוון מסעדות, ברים, חנויות קונספט מגניבות וייחודיות. הלכנו למתחם השוק המרכזי, בו יש חלק מקורה וחלק פתוח כדאי להיכנס למבנה השוק המקורה, ואם תתבוננו למטה, תוכלו לחזות במופעי אופרה הפתוחים לקהל הרחב.
בעקבות המלצות ברשת חיפשנו את חנות העוגיות של בן Ben’s Cookies, שהיא חלק מרשת חנויות שמוכרות עוגיות נדירות! זיהינו את החנות לפי התור הארוך שהשתרך ביציאה ממנה, מדובר בעוגיות עגולות גדולות בסגנון של עוגיית שוקולד הצ’יפס המוכרת, רק שכאן יש שילוב של טעמים מיוחדים כמו: שוקולד לבן, אוכמניות, אגוזים, חמאת בוטנים ועוד ועוד, טעים ומומלץ ביותר!
המשכנו לטייל באזור עד שהגענו לתיאטרון lyceum theatre, שנמצא במרחק 200 מטר הליכה מהקובנט גארדן , את הכרטיסים הזמנו הרבה זמן מראש באתר הרשמי, ממש עקבתי כל יום עד שנפתחה המכירה ואפשר לומר שהשגתי כרטיסים במחיר שנחשב מעולה! שורה חמישית (אמנם בצד.. היה בסדר גמור!) במחיר של 62 יורו לכרטיס, זו הייתה ההוצאה הכי גדולה שלנו בטיול 1,800 ₪ ל6 אנשים, שורה חמישית בהצגה הכי שווה בעיר! לדעתי ההצגות זה חלק מהבילוי בלונדון ולכן הייתי מוכנה להשקיע פה, לגבי ההצגה: בחיים שלי לא הייתי בהצגה כזו מושקעת, מיוחדת ומרהיבה!! בכוונה בחרנו את ההצגה “מלך האריות” מאחר והילדים מכירים את העלילה מהסרט וזה עזר להם להבין את התוכן למרות שההצגה הייתה באנגלית. השחקנים מעולים, היו רגעים שהרגשתי בהופעה של זמרת מפורסמת (היי ביונסה!) התלבושות מדהימות, הריקודים.. בחלק מהסצנות, השחקנים עולים לבמה מתוך הקהל, פשוט אי אפשר לתאר את זה… כדאי שתראו את הטריילר ביוטיוב (לחצו כאן!) אולי זה ייתן לכם קצת מושג.

מלך האריות שורה חמישית

אחרי ההצגה , המשכנו לטייל בעיר, ישבנו לאכול במקדונלדס, ביקרנו באחת משלל חנויות NEXT הפזורות בעיר וצעדנו כ 10 דקות עד לכיכר טרפלגר Trafalgar square , שהיא הכיכר המרכזית בלונדון, המסמלת את נצחון בריטניה על צרפת בקרב טרפלגר, הכיכר עצמה מאוד יפה וגדולה במרכזה ניצב עמוד נלסון, לזכרו של האדמירל שפיקד על הקרב. בכיכר ניצבים 4 אריות עצומים מברונזה, רק אחרי שניסיתי לעזור לילדה, בקושי רב, לטפס על אחד מהם, ראיתי שלט שכתוב בו שאסור לטפס… אבל זה כבר אחרי שצילמתי  😉 …

כיכר טרפלגר

אחרי יום עמוס בחוויות נהדרות, חזרנו לדירה עייפים ומרוצים, מתכוננים ליום הבא : בילוי בפארק השעשועים ת’ורפ פארק

טיפים!

ההצגה “מלך האריות” מבוקשת מאוד! כדאי להזמין כרטיסים הרבה זמן מראש ולעקוב אחרי פתיחת המכירה באתר הרשמי.
ההצגה מוצגת פעמיים ביום, אני ממליצה לקחת את ההצגה שמופיעה בשעה 14:30 ולא את הצגת הערב מהסיבה שההצגה אורכת כמעט 3 שעות בסה”כ ואחרי יום טיול רגלי בלונדון, לא תרצו שהילדים יירדמו אחרי שהשקעתם כ”כ הרבה.
לפני שאתם עולים להצגה, בעת מסירת הכרטיסים, כדאי לבקש בוסטרים להגבהה של הכיסאות לילדים הקטנים, בעלות של 1 פאונד .

יום חמישי: לקיחת הרכב ונסיעה לטורפ’ פארק> כיכר פיקדילי> כיכר לסטר> שופינג> טיול ברחבי העיר

אתחיל בזה שממש חששתי מהיום הזה והוא היה אחד מנקודות הלחץ שלי בארגון הטיול – למה? תמשיכו לקרוא..
היום הזה התחיל ברגל שמאל ונגמר ברגל שמאל.. 🙁 והנה אני כאן כדי לספר לכם ממה להימנע!
קמתי מוקדם בבוקר על מנת לרכוש כרטיסים אונליין לפארק השעשועים במחיר מוזל (אף פעם לא הייתי כזו ספונטנית, תמיד הזמנתי מראש) אבל מה? מסתבר שכרטיסי האונליין הם קצובים ובדיוק נגמר המלאי… המשמעות של זה היא רכישה של כרטיסים במחיר של כמעט פי 2!! זה אומר שעל הפארק האומלל הייתי צריכה לשלם כניסה של 1,200 ש”ח ל5 אנשים (על הקטן אני לא משלמת) לא הצלחתי להשלים עם העובדה, אז הלכתי לסופר הקרוב לחפש אריזת קורנפלקס שעליה אמורה להיות הנחה לפארק של 1+1, אבל מה? לא מצאתי את האריזה המיוחלת.. רצנו לסופר גדול נוסף.. וגם שם לא מצאנו! ואיי איזה אכזבהההה!!
הילדים בהיי, מתים כבר לנסוע לפארק, אז החלטנו לספוג.. ולנסוע.. לקחנו רכבת לתחנת יוסטון, אחת התחנות הגדולות ביותר בלונדון, לסניף השכרת הרכב שהזמנו מראש באופרן, קיבלנו רכב מעפן, אופל זאפירה ידני, ממש לא אהבנו את הרכב, תחשבו על זה, נהיגה בצד שמאל, בלונדון העמוסה, רכב ידני עם תיבת הילוכים עיקשת….. לא כיף בכלל!
ניסינו להחליף.. זה לא עזר, לא היה רכב אחר נורמלי במלאי.. הלם ראשוני מהנהיגה בצד שמאל, אופיר מבקש מכולנו להיות בשקט ולתת לו להתרכז, כמעט נכנסנו ברכב מולנו…יוצאים מהחניון של תחנת הרכבת, מכוונים את הוויז לפארק ת’ורפ, הלחץ מתחיל….. יוצאים לכביש הראשי… בהתחלה נוסעים לאט כמו צב, מנסים להתרגל לנהיגה המשונה.. אני אגיד בקצרה, שזה לא היה קל בכלל, אבל אחרי יום נהיגה, אופיר התרגל לנהיגה והעובדה הזו איפשרה לנו להגיע למקומות נוספים מחוץ ללונדון, אז אם אין לכם בעיה לקחת את הסיכון הזה, הרווחתם!

בכניסה לפארק ת’ורפ

הגענו לפארק בשעה 11:00 בבוקר, הפארק לא היה נראה עמוס וגם השומר בכניסה הודיע לנו שהיום נחשב רגוע.. התלהבנו! בפארק התפצלנו, אני עם הגדולות ואופיר עם הקטנים, רצנו לרכבת ההרים הכי מפחידה בפארק , באמת לא היה תור רציני.. עלינו, היה מעולה! והבנות רצו שוב ושוב.. אמרתי להם, בואו נלך לשאר המתקנים ונחזור אח”כ, מפה והלאה הטיול בפארק היה סיוט, התורים הכי ארוכים שנתקלנו בהם בכל הפארקים שהיינו עד היום, מעל שעה המתנה, ו2 מתקנים שהמתנו שעה בתור וכמה רגעים לפני שהגיע תורנו, הודעה בכריזה כי המתקן תקול ושנלך למתקן אחר…יואוווו!!!
הבנות שלי היו על סף בכי ואני על סף רתיחה מדמיינת בראשי כמה נחמד היה לטייל ברחבי לונדון וכמה מקומות נוספים רציתי לראות.. ומה אני עושה בפא%$#נג פארק הזה?! נהיינו רעבות והלכנו לאכול, ההמבורגרים עלו הון שלא יתואר, בקיצור שחיטה לאור יום .. וכל זה לא מספיק.. כי את הפארק סוגרים ב18:00 אז יצא שהספקנו בנטו 4 מתקנים, בהחלט יום גרוע, נא לא ללמוד מאיתנו ולא ללכת לפארק הטיפשי והמיותר הזה! נצלו את הימים לטיול בלונדון, הרי בשביל זה באתם, לא? (וזו דעתי האישית כמובן.. יהיו עוד אנשים שיגידו שהיה מדהים, לנו לא היה!) חזרנו לרכב, לנהיגה המפחידה.. וחנינו בחניון של רשת Q-PARK שהזמנתי מראש ב14 פאונד ל24 שעות ברחבי העיר. לקחנו רכבת וירדנו בתחנת פיקדילי, טיול קצר בעיר, ארוחת ערב קלילה בעיר והמשכנו לדירה, מחר בבוקר עוזבים לפארק הנופש “שרווד פורסט”…

יום שישי עד יום תשיעי – נסיעה לכפר הנופש “שרווד פורסט” מרשת סנטר פארק> בילוי בפארק במשך סוף השבוע

עוזבים את הדירה בלונדון, שמים את המפתחות בתיבת הצ’ק אאוט ויוצאים לדרך עם המזוודות לתחנת הרכבת, יורדים באזור החניון בו חנינו את הרכב, מעמיסים את המזוודות על הרכב, מכוונים את הWAZE לכיוון כפר הנופש “שרווד פורסט” ששם נבלה את 4 הימים הבאים.
לאחר שלוש שעות נסיעה בערך.. מגיעים ליער בו נמצא כפר הנופש “שרווד פורסט” מרשת סנטר פארק, המראה החיצוני די דומה לכפר הנופש “דה אמהוף” בהולנד, אם כי הרבה יותר נקי, מתוחזק ואיכותי. אציין כי לא פגשנו ישראלי אחד.. (דווקא רצינו..) אבל המקום מתוייר בעיקר ע”י אנגלים ואירופאים, המתקמנו בדירה המהממת שלנו ויצאנו לחקור את הסביבה. הדירות נמצאות בתוך יער שנותן צל ואווירה כיפית, מחוץ לדירה מסתובבים מלא סנאים מתוקים, באגם שעובר בקרבת הדירות יש ברבורים וברווזים, עצי פטל ועוד.. הכפר מעולה מכל הבחינות, מבחר מסעדות: איטלקית, בשרית, סטארבאקס ועוד.. סופר ענק שיש בו כל מה שצריך, אגם ענק ובו ספורט ימי וחוף ים, פארק מים מעולה עם מגוון מגלשות ואטרקציות לילדים, מועדון שיש בו פעילויות בערב שירים, בר וקריוקי ובכלל כל המתחם מאוד נקי, מתוחזק ומושקע – ממליצה בחום!
מהפארק לא יצאנו במשך 4 הימים האחרונים, לא תכננו לצאת כי החלטנו שאחרי הטיול האינטנסיבי בלונדון, נרשה לעצמנו לנוח ולהתפנק בפארק, היה רגוע ומעולה.

הדירה מבחוץ, שלווה בין העצים
בוקר טיפוסי מחוץ לדירה
האגם הענקי במרכז היער
פארק מים ענקי בכפר הנופש

לפירוט הוצאות מלא ומגוון תמונות מהטיול באנגליה- לונדון וכפר הנופש “שרווד פורסט” – לחצו כאן!

יום 9 עד 12: עזיבת כפר הנופש> נסיעה צפונה לאזור האגמים “לייק דיסטריקט” לדירה שלנו על אגם פיין לייק

היום הוא היום האחרון בפארק, קמים, אורזים את המזוודות, מעמיסים ברכב וחוזרים לפארק. החלטנו הבוקר לשבת ב“בית הפנקייק” על האגם, הזמנו ל11:30, בינתיים טיילנו בפארק עצמו, הפנקייק היה מעולה! וגם הוואפל בלגי!! רצינו לעשות סאגווי, אבל זה היה ממשקל 45 ק”ג והתאים להורים בלבד… אז טיילנו בכפר הנופש, יש מלא גני משחקים מיוחדים מעץ ונרוסטה, עשינו שייט בקנו באגם מחוץ לבית הפאנקייק, מי שלא רצה לעשות שייט, שיחק בחוף המלאכותי של האגם. מחזירים את המפתחות של הדירה וצועדים לכיוון הרכב, צ’ק אאוט ויוצאים לדרך צפונה לכיוון מחוז האגמים – lake district
מכוונים את הווייז לכתובת המלון Pine Lake By Diamond Resorts שנמצא בעיירה Carnforth במחוז האגמים בצפון אנגליה.  כיוונו את הווייז לכבישים ללא אגרה, הדרך קלה לוקח כשעתיים וחצי להגיע למקום מכפר הנופש.

את החלק השלישי של הטיול בחרנו לעשות ב“אזור האגמים” Lake District לייק דיסטריקט בצפון מערב אנגליה.

קצת רקע: אזור האגמים נמצא בצפון מערב אנגליה, מרוחק כ450 ק”מ מלונדון, לפני הגבול עם סקוטלנד, באזור כ15 אגמים גדולים ועוד כמה קטנים, זהו האזור הגשום ביותר באנגליה ולכן הוא מלא בנחלים ,יערות ומפלים, הנוף דרמתי ומרשים, אגמים כחולים, עמקים ופלגי מים זורמים בכל מקום (לקוח מתוך פוסט שכתבה ליטל אנושי ב”למטייל” )

המרחק מכפר הנופש “שרווד פורסט” למקום הלינה שלנו באגם פיין באזור האגמים, ארך כשעתיים וחצי , הנופים בדרך היו די פשוטים ולא מיוחדים בעיננו, מידי פעם הוצאתי את המצלמה לצלם מקומות מיוחדים.
בסופו של דבר הגענו לאגם פיין, מקום הלינה הרביעי בטיול שלנו.
מקום הלינה הזה קיבל ציון גבוה מאוד בבוקינג ע”י המון מדרגים, ( מעל 1,700!!) הלכתי עליו בלי לחשוב בכלל… הסיבה שבגללה סגרתי את הצימר הייתה בגלל כמות חוות הדעת הטובות והתמונות המדהימות.. מצרפת פה כדי שתבינו באיזה מקום מהמם מדובר, צימרים מעץ בסגנון סקנדינבי הבנויים סביב אגם פיין, כאשר השורה הראשונה של הצימרים ממש שוכנת “על האגם”, מחזה מדהים בפני עצמו! באגם מלא ברבורים לבנים וברווזים, שטח הצימרים מטופח מאוד , מדשאות ירוקות ופרחים, הכל נקי, ומתוחזק מאוד. במתחם יש בריכה מקורה, מכון כושר וספא באגם, ניתן לעשות סקי מים, שייט וקיאקים.

הצימר שלנו באגם פיין – על האגם!
מחוץ לצימר באגם פיין, ברבורים וברווזים – אטרקציה לילדים!

במרחק של 1 ק”מ בעיירה הצמודה יש סופר ענק מרשת Tesco שיש בו כל מה שצריך, בבוקר היינו יוצאים עם הקפה והשוקו של הילדים לשבת בספסלים “על האגם”, שותים ומשתגעים מהיופי! בסופר קנינו כמויות של כיכרות לחם להאכלת הברווזים שבאו בהמוניהם לצימר שלנו, לילדים זו הייתה אטרקציה מלהיבה ביותר!
מבחינת הצימר עצמו, המטבח מאובזר בצורה מושלמת, מגוון כלי מטבח, מקרר גדול מאוד, טוסטר, כיריים, מכונת קפה, תנור מכונת כביסה+ מייבש (!!) , מלאי גדול של מגבות קטנות וגדולות, טלוויזיה בסלון, 2 חדרי שירותים, חדרים נפרדים לילדים, טלוויזיה נוספת בחדר ההורים, בקיצר, מושלם מבחינת האבזור, הדבר היחיד שהיה קצת מבעס זה שהצימר טיפה מיושן בעיצוב שלו, החדרים לא מודרניים.. אבל זה היה זניח.
ביום הראשון לא יצאנו ממתחם הצימרים, ביצענו צ’ק אין, התמקמנו, הכנתי ארוחת צהריים בצימר, חקרנו קצת את הסביבה ונסענו לסופר הקרוב לקניות .

הצימרים שלנו על אגם פיין

מידע חשוב: שיא עונת התיירות באזור האגמים הוא יוני – אוגוסט, מזג האוויר נעים יותר, אך תמיד יש סיכוי לגשם.. משך היום ארוך ומגיע ל16 שעות וכדאי להימנע מטיולים בסופי שבוע וחגים שאז, אתרי התיירות עמוסים מידי.

ביום השני קבענו ללכת לאגם וינדרמיר לפארק חבלים treetoptrek
כתובת: Brockhole – The Lake District Visitor Centre, Windermere LA23 1LJ, בריטניה.
לא הזמנו מקום מראש 🙁 והמקום היה עמוס! אז נאלצנו להזמין מקום ליום למחרת לשעה 09:30, תלמדו מהטעות שלנו, ותזמינו באתר האינטרנט שלהם מקום מראש, המקום מתוייר מאוד והביקוש גדול, לכן כנסו לכאן (לחצו על הקישור!) והזמינו את המסלול שמתאים לכם, לפי גיל הילדים, המסלול ומשך הזמן שתרצו להיות במקום, לקראת סוף מסלול החבלים יש זיפליין (אומגה) מגניבה שמובילה אתכם לסוף המסלול, האומגה היא עבור 3 אנשים בו זמנית – אנחנו הזמנו את המסלול הכחול (“המאתגר”), לפי מדד חוויית הילדים שלי “היינו בפארקי חבלים מאתגרים יותר, אבל היה בסה”כ כיף!, האומגה בסוף הייתה מגניבה!” את היום הזה בילינו ברחבי הפארק על אגם וינדרמיר, הזמנו לילדים רכיבה על סוסים , טיילנו קצת ברחבי הפארק וחזרנו לדירה , אפשר לומר שהיום הזה היה די מבוזבז… אבל זה חלק מהחסרונות בספונטניות בטיול וצריך לקחת את זה בחשבון…

פארק חבלים במתחם TREETOP באגם וינדרמיר

ביום השלישי נסענו שוב לפארק ,הכנתי מראש כריכים וירקות, את ארוחת הבוקר עשינו במתחם הפארק המטופח בוינדרמיר (יש שולחנות קמפינג) לאחר מכן הבנות הלכו עם אופיר לפארק החבלים שהזמנו מאתמול לשעה 09:30 בזמן זה, ביליתי עם שני הקטנים בפעילות ברחבי הפארק , עלינו לטרמפולינות ענק, סוג של ג’ימבורי עשוי רשתות התלויות בין העצים, הילדים בילו שם בהנאה כשעה, הלכנו לעבר המזח והזמנו שייט באגם וינדרמיר, השייט עוצר ב3 תחנות, כאשר ניתן לרדת בכל תחנה לטייל כמה שרוצים ולהמשיך לתחנה הבאה במסלול מעגלי עד שחוזרים לנקודת ההתחלה, ירדנו בתחנה הראשונה בעיירה המתויירת אמבלסייד השוכנת על אגם וינדרמיר, טיילנו לאורך הטיילת על המזח, האכלנו ברבורים, המשכנו לעבר העיירה , ישבנו במסעדת פיש&צ’יפס נחמדה על האגם, בילינו בעיירה כשעתיים וחצי, חזרנו לשייט שהחזיר אותנו לנקודת ההתחלה וחזרנו לדירה שלנו באגם פיין לארוחת ערב והתארגנות לטיסה שתצא למחרת בבוקר ממנצ’סטר.

רכיבה על סוסים על גדת נהר וינדרמיר
העיירה אמבלסייד על גדת אגם וינדרמיר

אסכם שהטיול באזור האגמים לא היה מנוצל מספיק מבחינתי ואכן אני מודה, לא תכננתי אותו לפרטי פרטים ודי סמכתי על זה שאני אזרום שם… זה פחות עבד הפעם, לכן אני כן ממליצה לתכנן את הביקור במקום ולנצל את המקומות היפים שיש לאזור להציע, אנחנו פחות התלהבנו, היה נחמד ולא יותר. בחזור,בשדה התעופה במנצ’סטר, פגשנו משפחה מקסימה שחזרה מסקוטלנד, הם כ”כ התלהבו מסקוטלנד, שעלתה בראשי מחשבה, אולי היה כדאי להמשיך קצת ולחצות את הגבול לסקוטלנד, בכל זאת, היינו ממש קרובים… 🙂 אולי בפעם הבאה…..

מזמינה אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי “משפחות מטיילות בחו”ל” שם אני משתפת את מסלולי הטיולים המשפחתיים שלי, מסלולים שווים שראיתי ברשת ונותנת טיפים שווים לטיולים בחו”ל עם הילדים ובאופן כללי – הצטרפו כאן!