נעמה עוזרי
טיולים טיולים בארץ טיולים בזוג

סופ”ש זוגי בירושלים – קפיצה קטנה לחו”ל

חשבתם על סופ”ש קצרצר בירושלים? חשבתם טוב!
בפוסט הזה אספר לכם על הסופ”ש הקצרצר והכיפי שלנו בירושלים כולל מסלול הליכה, מסעדות שוות, מאכלים מעניינים ומלון אחד מעולה שנמצא במרכז העניינים!
תכלס’ כל הבילוי היה קצת יותר מ24 שעות בעיר הקודש – ויש הרבה על מה לדבר..

הכל התחיל ביומולדת הבעייתית של בעלי שחלה בחודש ינואר – חודש מתסכל לכל הדעות למי שאוהב מזג אוויר שמשי ובהיר. אז קרה.. ו”נפלנו” על שבוע שמשי ומאיר פנים, לא היססתי פעמיים והזמנתי בצהריים מלון לאותו היום! (ואני לא טיפוס ספונטני..)
יתרון: בחופשה בארץ קל יותר להיות ספונטניים עד כדי כמה שעות לפני..
אז סגרתי מלון והכנתי רשימה של כמה מקומות מדליקים שארצה לבקר בהם. את המקומות בחרתי לפי המלצות מהרשתות החברתיות, כתבות שקראתי והמלצות של בלוגרים – מכל זה בניתי מסלול עם המון אוכל ומעט הליכה….

מסלול קצר וכיפי  – שוק מחנה יהודה, תצפית, נחלת שבעה ומדרחוב יפו המהמם

המסלול מתחיל בשוק מחנה יהודה, במתחם השוק העירקי כולל ישיבה במסעדה עירקית, ממנה המשכנו למסעדה גרוזינית ולמזנון ארגנטינאי, שתינו משקה תימני וקינחנו במאכל טורקי (נשמע כמו התחלה של בדיחה 🙂 ) כן, השוק הזה עשיר בקולינריה שלא תיאמן! סיירנו בסמטאות השוק, קצת טעימות מפה ומשם.. המשכנו על רחוב אגריפס עד ל “מרכז כלל” שם עלינו לתצפית בקומה ה14, מהבניין המשכנו לרחוב יפו וטיילנו במדרחוב המהמם, המון מבנים עתיקים וארכיטקטורה מעניינת, המדרכות רחבות, הרחוב נקי ומטופח (לגמרי שונה מרחוב אגריפס הצפוף..) המון חנויות בגדים לחובבי השופינג (יש מציאות!) מרחוב יפו המשכנו לנחלת שבעה (אולי תראו את מיצג המטריות, אם לא הסירו אותו..) ומאוד רצינו לסיים בשדרות ממילא, אפילו הבאתי נעלי ספורט! אבל לא הספקנו… מי שממש רוצה לטייל עוד, אפשר להמשיך ברגל  עד לשער יפו, המהווה כניסה לעיר העתיקה ומקסימום לחזור ברכבת הקלה עד למלון – היה כיף!

מלון IBIS – מיקום טוב, נקי, מעוצב וכולל ארוחת בוקר טובה מאוד

בעלי אסף אותי מהעבודה ב11:00, לאחר כשעה וקצת, הגענו למלון המושלם שלנו שנמצא במיקום מעולה על מדרחוב יפו.
הנקודה הראשונה: מלון IBIS – ביצענו צ’ק אין, העלנו את המזוודה לחדר ונסענו לחניון “שוקניון אגריפס” הצמוד לשוק מחנה יהודה.
המלון (לחצו על הקישור)  שייך לרשת מלונות עולמית ibiz (ועומד בסטנדרטים אם אתם שואלים אותי.. ) מלון חדיש, מעוצב, צעיר ושיקי. המלון במיקום מעולה, 2 צעדים ממדרחוב יפו וכ10 דקות הליכה משוק מחנה יהודה.
החדר נקי, מעוצב וכיפי, יש בו כל מה שצריך לזוג ללילה. מיטה מרווחת ונוחה עם מצעים נקיים, טלוויזיה כולל כל הערוצים, ארון קטן עם כספת, מקלחת עם מגבות לגוף ולפנים, שמפו וסבון. אם אתם לוקחים את המלון הזה, קחו אותו עם ארוחת בוקר! כי היא מעולה! מגוון של סלטים, רטבים, גבינות ולחמים, מוזלי, מאפינס תרד וגבינות , אנטיפסטי ועוד ועוד.. הרבה מעבר לארוחת בוקר סטנדרטית – ממליצה בחום!
מלונות נוספים וטובים במיקום מעולה:
הרברט סמואל – (לחצו על הקישור)  יותר יקר מאיביז, מיקום מעולה מעוצב , ארוחת הבוקר נחמדה לא יותר.
אוריינט של “ישרוטל” – (לחצו על הקישור)  מלון עסקים חדש ומפנק, ארוחת הבוקר חלום! יש בריכה – יקר מאוד!!

מלון IBIS ירושלים – מומלץ!

מסעדות וטעימות בשוק מחנה יהודה – תבואו על בטן ריקה!

טיילנו בשוק מחנה יהודה בשוק העירקי והלכנו ל “מסעדת עזורה” המיתולוגית. מסעדה עירקית עם מיטב המאכלים המסורתיים. למסעדה יש 2 מיקומים (שנמצאים אחד מול השני), יש את הוותיק ויש את הצעיר.. אחד האנשים שם אמר לנו שהאוכל במקום הוותיק  – טעים יותר..
כל התבשילים מבושלים על פתיליות (מול העיניים) האווירה היא שכונתית וכיפית, מלצרים חביבים שמתרוצצים בין הסועדים ודואגים שתקבלו שירות טוב! האוכל מעולה, במיוחד למי שאוהב אוכל מבושל אותנטי- ביתי. הזמנו את מנת הבית “עזורה” – שזה חצי חציל ממולא בבשר טחון וצנוברים ועוד מנה שנקראת “סופריטו”- בשר בקר עם תפו”א טעים במיוחד, תוסיפו בירות וזה.. יצא 150 ₪, מחיר זול לדעתי.. היה טעים וכיף!

מסעדת עזורה

בכוונה לא העמסנו ב”עזורה” כי החלטנו על סיור טעמים קליל בשוק, ממגוון מאכלים:
התחלנו ב “חצ’פוריה” שזו מסעדה גרוזינית (כל המלצרים מדברים בגרוזינית!) המקום נקרא על שם המאכל הידוע “חצ’פורי”, אני לא הזמנתי חצ’פורי, אלא מאפה שמרים הממולא בגבינות ותרד , המאפה נעשה למולי, אפשר לשבת או לקחת, עדיף לשבת אם אתם שואלים אותי, כי גם הזמנתם את המאפה הקטן, שתדעו שהוא ענק! ולא כ”כ נוח להיסחב עם זה תוך כדי הליכה.. המאפה מגיע עם סחוג ירוק, רוטב עגבניות וגזר מתוק – טעים, אך לדעתי זה עמוס מידי בגבינה.. מחיר: בסביבות 30 ש”ח
משם המשכנו לטייל בשוק וליהנות מהחוויה של ביקור בסופשבוע, עצרנו ב“ארחנטו” – דוכן המציע מאכלים ארגנטינאיים הנאפים בתנור פחמים, אופיר (בעלי) לקח אמפנדה אסאדו וזיתים, מגיע בתוספת צ’ימיצ’ורי וטחינה ובירה ארגנטינאית – טעים מאוד! מחיר האמפנדס : 16 ₪
היינו חייבים לעבור אצל עוזי אלי – איש האתרוגים, לקחת צ’ייסר של גת טרי – זה שומר על עירנות!  (בדוק!)  ודואג שלא תיפלו מעייפות אחרי כל האוכל הזה… בדוכן יש מגוון של מיצים טבעיים בטעמים מיוחדים שככל הנראה לא טעמתם.. – אז שווה ביקור!המשכנו לטייל בסמטאות השוק, נהננו מהריחות והטעמים, מזג האוויר היה נפלא והאווירה הייתה טובה וכיפית.
לפני שחזרנו למלון, קיבלתי המלצה לטעום מלבי במסעדת “ארבעס” , המלבי מוגש עם רוטב מיוחד בצבע כתום זוהר (רוטב זאהר שנעשה מתמרים) ועליו מפוזרת תערובת אגוזים מעניינת– טעים ומיוחד מחיר: 13 ₪.
מהמלבי המשכנו ברגל ל“בניין כלל” שנמצא כמה צעדים מהשוק, עלינו לקומה ה14, שם ניתן לעשות תצפית על האזור – צריך לבקש מהבחור שם שיפתח לכם את המרפסת, כי היא לעיתים נעולה מהסיבה שכמה אנשים קפצו ממנה למטה… (אחלה לוקיישן!)
ירדנו מהבניין לכיוון רחוב יפו, המשכנו לטייל על המדרחוב היפה, קניות בקטנה בכל מיני חנויות מיוחדות והמשכנו לנחלת שבעה, מנחלת שבעה חזרנו למלון שלנו שנמצא על רחוב יפו.

מקומות נוספים וטובים שנלך אליהם בפעם הבאה

קפה קדוש – מגיש פסטות, קישים, לזניות , סנדוויצ’ים מאפים וקינוחים – הכל נעשה במקום מחומרי גלם איכותיים – המקום נחשב לאחד הטובים והאיכותיים בארץ – חובה ביקור!
ג’קו סטריט – מסעדת שף כשרה (!) הפתוחה רק בשעות הערב ומציעה מגוון מנות מוקפדות ואיכותיות, יש אנרגיות טובות בשעות הערב והאווירה מעולה!
אישטבח – מסעדת בשרים קטנה – המגישה מאפה כורדי-סורי הממולא בסוגם שונים של בשר ועובר אפייה בטאבון, האווירה במקום מדליקה וכיפית.
מסעדת “המוציא” של השף אבי לוי – כי פשוט קיבלנו המון המלצות!
מאפיית טלר – נמצאת באמצע רחוב אגריפס, כל המאפים נעשים בעבודת יד ומבוססים על מחמצת, לחמים מיוחדים, פוקאצ’ות והקרואסונים נדירים!!
פישאנצ’יפס – דגים מטוגנים עם צ’יפס מטוגן – טעים וכשר!
כנאפה “עיר דוד” – הכנאפה כאן נעשה למול עינכם במחבת, ללא צבע המאכל הכתום, ניתן להשיג גם בגירסה פרווה – טעים! שימו לב התור ארוך..

במלון, נחנו קצת ובשעה 18:00 עד 19:00 ירדנו לHAPPY HOUER בקומת הקרקע של המלון. שם מגישים מיצים בחינם וקוקטיילים במחיר סימלי.
בשעה 21:00 צעדנו 15 דקות לכיוון בר-המסעדה “יודלה” של השף אסף גרניט, הבר ממוקם מול המסעדה המוכרת “מחניודה” ומגיש מנות שף.
חובה להזמין מקום מראש.. הרבה זמן מראש.. אחרת אבוד לכם.. ההזמנה היא לשעתיים ישיבה במקום, אם אתם חוגגים משהו, כדאי להודיע במועד ההזמנה, כי הם מתחשבים בזה!
למקום יש קונספט ייחודי, האווירה צעירה ומדליקה, אפילו הפלייליסט נבחר בקפידה, תשמעו משה פרץ, סטטיק ובן אל ואפילו “בטיילת על המדרכה..” יש הכל מהכל! וזה מזה כיףףףףף! הכל הולך! אווירה משוחררת, השפים צועקים זה לזה, מנגנים על מחבתות שתלויים באוויר, יש צחוקים באוויר ,פשוט תענוג! המקום קטנצ’יק, הישיבה בו היא על בר בצורת ח (יש כמה שולחנות בחוץ) כאשר באמצע מתרוצצים השפים ומכינים את האוכל למול העיניים שלכם, לכל קבוצת יושבים יש שף שנותן שירות אישי ומהיר, הוא דואג לצ’פר אתכם ולדאוג שיהיה לכם כיף ולא יחסר לכם כלום. התפריט מיוחד ומצחיק (תקראו אותו!) מודפס לכל יום בנפרד וכולל את שמות השפים שמכינים לכם את האוכל ונותנים לכם את השירות – בקיצר, מרגישים שאסף פה בעניינים! המנות הן ברובן מנות פתיחה, כיאה לבר, אנחנו הזמנו הרבה יין ובירות ו4 מנות של : פולנטה, ארטישוק, ברבוניות ולקינוח: עוגת גבינה – אין לי מחיר לתת כאן כי משום מה השף לא חייב אותנו על רוב הדברים, אולי בגלל שזה היה “אירוע יומולדת”? אז צ’יפרנו אותו בטיפ שמן כי הוא היה פשוט מעולה!

מסעדת יודלה – שוק מחנה יהודה

סיימנו במסעדה שמחים וטובי לב… ויצאנו לטיול רגלי להורדת האלכוהול במדרחוב יפו ההומה אדם!! אציין כי השעה הינה 23:30 בלילה… מצרפת תמונה להמחשת כמויות האנשים, אני באמת לא ידעתי שזה המצב בירושלים, פשוט הרגשתי בחו”ל, היה כ”כ כיף לטייל באוויר הקריר עם המוני אנשים ותיירים בסוף השבוע. בטיול הלילי נתקלנו בבחור צעיר עם גיטרה ששר כמו חלום.. נעצרנו לידו עם קבוצה של אנשים שהקיפה אותו ולא הלכנו עד שסילקו אותו משם, הוא שר כ”כ יפה ותרם לבילוי שלנו.

מדרחוב יפו בלילה

שוק מחנה יהודה בערב – סיבוב ברים

התכנית במקור הייתה להמשיך מהבר “יודלה” לסיבוב ברים בשוק מחנה יהודה, כי שמענו שסצנת הבילוי שם בחמישי בערב היא מגניבה במיוחד.. אבל תכניות לחוד ומציאות לחוד.. היינו כ”כ מלאים ורווים מהבר, שלא היה לנו צורך להמשיך – אבל קחו את זה בחשבון אם אתם באזור, לבקר בשוק בערב יום חמישי, כי זה פשוט מומלץ!
אז חזרנו למלון בשעה מאוחרת, הלכנו לישון וקמנו לארוחת הבוקר המעולה המוגשת במלון.
הארוחה מוגשת בין 6  ל10 בבוקר בקומה 1- בחדר אוכל קטן ומעוצב, ארוחת הבוקר מגוונת, האווירה טובה והשירות מעולה.
ביצענו צ’ק אאוט ב11 בבוקר וצעדנו לעבר החניון שנמצא 10 דקות הליכה מהמלון, שמנו את המזוודה ברכב והמשכנו לטייל.
החלטנו ללכת שוב לשוק כדי לקנות קינוחים ופיצוחים לשבת – השוק היה כ”כ עמוס, לכן עזבנו יחסית מוקדם – בגדול, לא ממליצה לכם ללכת לשוק ביום שישי, במיוחד אם מדובר ביום שימשי, השוק מפוצץ עד כדי כך שלא תוכלו ללכת צעד מבלי להתחכך במישהו..

קונדיטוריית מרציפן על רחוב אגריפס – לאלה שאוהבים המון סירופ על המאפה

חזרנו הביתה שמחים וטובי לב, עם הרגשה שחזרנו מקפיצה קטנה לחו”ל.
ואיך נסיים?
ירושלים – היית טובה אלינו! עוד נשוב!

בפעם הבאה ננסה מסעדות חדשות, מלון אחר וסיור רגלי ארוך יותר כולל המושבה הגרמנית, גן הפעמון, מתחם התחנה ואולי אפילו צעידה קלה לעיר העתיקה – תהיו בקשר!

לכל העדכונים אתם מוזמנים לעשות לי “לייק” בדף העיסקי בפייסבוק (לחצו כאן!) – וככה תוכלו לעקוב אחרי כל התכנים שאני מפרסמת,
כדאי לכם! 🙂

You Might Also Like...

13 תגובות

  • Reply
    מלי
    08/02/2019 at 05:19

    היה כייף לטייל איתכם בירושלים. המלצות לפעם הבאה; קפה ועוגה במלון וולדורף אסטוריה ומוזיאון הידידות שהוא חוויה גדולה וייחודית.

    • Reply
      naamaozeri
      08/02/2019 at 11:02

      היי מלי! תודה רבה! רושמת לי את ההמלצות החשובות שלך!

  • Reply
    לימור
    10/02/2019 at 09:11

    ואוווו! עשית חשק לטיול בירושלים

  • Reply
    דבורה
    11/02/2019 at 07:07

    תותחית!
    כמו תמיד עושה חשק!

  • Reply
    דורית
    12/02/2019 at 11:47

    איזה כיף! חו״ל זה כאן…אכן המלצות שוות.

  • Reply
    נועה
    13/02/2019 at 08:48

    גרתי 7 שנים בירושלים מחזקת כל אחת מההמלצות שלכן ואשמח להוסיף 🙂 ללכת לבר של מלון ממילא בערב, נוף מדהים ואחלה אווירה. בר קוקטילים נוסף במרכז העיר הוא גטסבי הגודל. וולדוף אסטוריה לקרם שניט מדהים וקפה. מסעדת לבן, אוכל מצויין ונוף יפה לחומות העיר, כיף לבקר שם בכל אחת משעות היום, אם אתם כבר שם שווה לעשות סיבוב לאזור משכנות שאננים. עוד חוויה שמאטוד אהבתי זה המופע האור קולי במגדל דויד. אל תשכחו שגם בקיץ צריך שם סוודרים. בקצב הזה אתם צריכים שבוע כדי לבקר בכל המסעדות

    • Reply
      naamaozeri
      19/02/2019 at 19:55

      יוווו איזה כיף שהגבת לי כאן! לוקחת את כל מה שאת כותבת ושומרת לי לפעם הבאה!! תודה!

  • Reply
    Sari Even
    13/02/2019 at 11:29

    באמת קפיצה קטנה לחו”ל. עשית לי חשק להגיע לירושלים, במיוחד לשוק מחנה יהודה. המלצות נהדרות.

    • Reply
      naamaozeri
      19/02/2019 at 19:54

      היי שרי, תודה רבה, היה מעולה, אני כבר לא יכולה לחכות לפעם הבאה!

  • Reply
    רויטל
    26/09/2019 at 06:33

    הי נעמה, נהניתי מאד לקרוא על “הקפיצה הקטנה לחו”ל” כל כך נהניתי שסגרתי גם לנו לרגל יום ההולדת לילה במלון ,ערב חמישי כמובן.
    שאלה קטנטונת לגבי החנייה בחניון של אגריפס , זה חניון ליום שלם? או לפי שעה? עלויות אם את זוכרת
    ושוב תודה על בלוג מקסים. רויטל

    • Reply
      naamaozeri
      29/09/2019 at 10:28

      היי, תודה רבה רויטל! איזה כיף שאהבת 🙂 אכן הייתה הרגשה של קפיצה קטנה לחו”ל.. לגבי החניון.. אני כמעט בטוחה שזה היה ל24 שעות, בכל מקרה תוכלי לברר בטלפון הזה
      054-2452024, זה הטלפון של החניון, תהנו!

    • Reply
      ohads
      09/10/2019 at 07:45

      אחלה בלוג ואחלה פוסט!! ניצמד אליו לכבוד יום ההולדת ונכתוב איך היה (חוץ מיודלה, שבוודאות לא ננסה אותו הפעם 🙂 )

  • Reply
    רויטל
    06/10/2019 at 07:12

    תודה יקירה 🙂

כתיבת תגובה