נעמה עוזרי
אוסטריה טיולים פופולארי

שבועיים באוסטריה – חבל זלצבורג חלק א

חזרנו משבועיים חלומיים באוסטריה וכמו שהבטחתי, פירוט המסלול המלא! את המסלול חילקתי לשני פרקים, חלק א’ מתייחס לחבל זלצבורג וחלק ב’ מתייחס לטיול בטירול.

אם תרצו להתחיל מההתחלה.. אז יש 2 פוסטים מקדימים, באחד, כתבתי על איך תכננתי לבד טיול של 14 יום באוסטריה – “אוסטריה – מה איך וכמה?” ובשני הכנתי “רשימת ציוד לשבועיים באוסטריה”, פוסט שנכתב לאחר שחזרנו מאוסטריה עם תובנות וטיפים לאריזה נכונה וכל מה שצריך לקחת לטיול שלא חסר בו כלום!

רוצים להיות מעודכנים  בכל התוכן שאני כותבת בעמל רב? פשוט תעשו לי “לייק” בדף שלי בפייסבוק (לחצו כאן!!) – שם אני מפרסמת את כל הטיולים המשפחתיים והזוגיים שלנו בחו”ל ולעיתים גם בארץ, תוכן ששווה הרבה !

נתחיל:

היום הראשון – נחיתה במינכן נסיעה לוואגרין התארגנות ובילוי בפארק המים וואסרוואלט בוואגרין

הגענו לשדה התעופה “בן גוריון” ב22:30 לטיסה שיצאה ב01:00 בלילה לכיוון מוסקבה, הילדים ישנו כל הטיסה וגם אנחנו, קונקשן קצר (לא מורגש..) נחיתה במינכן ב09:00 בבוקר.

איסוף המזוודות, לקיחת הרכב לאחר שידרוג לרכב מסוג סקודה סופרב מנהלים מפנק ביותר, רמה אחת מעל מה שהזמנו.. צילמנו את הרכב מכל הכיוונים, בדקנו שריטות ועניינים – ויצאנו לדרך…

כבר ביציאה משדה התעופה התחלנו להבחין ביופי שהולך ללוות אותנו בטיול הזה, הרים מיתמרים ונוף שהולך ומתגלה לאורך הנסיעה כמו הפתעות קטנות שמקבלים בכל כמה ק”מ..

בתחנת הדלק הראשונה שנתקלנו בה, רכשנו את המדבקה לאוטוסטרדות של אוסטריה, ה Vignette רכשנו 2 מדבקות לסה”כ 20 יום (מדבקה אחת ל10 ימים עולה 9 יורו) והדבקנו אותה לשמשת הרכב לפי ההנחיות על המדבקה.

ממשיכים בנסיעה לכיוון העיירה וואגרין,Wagrain ללא עצירות, מסתמסים עם בעלת הדירה שתכין את העניינים כי אנחנו בדרך.. אחרי נסיעה של שעתיים ורבע, מגיעים לדירה המקסימה שלנו, הנמצאת במעלה גבעה קטנה הצופה אל נוף משגע. נוסעים בשביל המוביל מוביל לרחוב Hofweg שם נמצאים כמה בתי עץ, כשאחד מהם, הוא הצימר שלנו – האמת, נראה אש!

לרשימת דירות מומלצות ברשת ע”י מטיילים, המתאימות לטיולי כוכב בחבל זלצבורג – לחצו כאן!


Booking.com

בעלת הדירה המדהימה בחביבותה, הובילה אותנו לדירה, עשתה לנו “סיבוב” בדירה, לקחה פרטים כדי להכין לנו את כרטיסי הבריכה שלנו (כחלק מהלינה בוואגרין קיבלנו כרטיסי כניסה חינם לבריכת וואסרוואלט בוואגרין) ועדכנה אותנו כי ניתן להזמין לחם בכל בוקר ושיש סופרמרקט מרחק דקה נסיעה.

פרקנו מזוודות, קפצנו לסופר מרשת BILLA הנמצא כ3 דקות נסיעה מהדירה, במרכז וואגרין (כדאי שתדעו שהסופרים נסגרים בסביבות 19:30… אז תתארגנו בהתאם) קנינו: ביצים, לחם, שמן, פירות, ירקות גבינות ועוד.. הכנו סנדוויצ’ים ונסענו לבריכת וואסרוואלט בוואגרין Erlebnisbad Wasserwelt Wagrain למזלנו היה יום חמים, המים טיפה קרירים, הבריכה מעולה לבילוי קצר (בהמשך הטיול תפגשו בריכות מהסרטים.. זו נחמדה לבילוי קצרצר) במתחם יש מגלשות מסוגים שונים, מגוון פעילויות במים לילדים, בריכות לפעוטות, משטחי שיזוף ומנוחה מעץ, הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו, חזרנו לדירה לקראת הערב, הכנתי לילדים ארוחת ערב בדירה, סיימנו את היום עייפים ומרוצים

כתובת הבריכה בוואגרין:
Joseph Mohr-Weg 5, 5602 Wagrain
שעות פתיחה וסגירה בעונה 20:00 – 09:30
כלול בכרטיס זלצבורג לכניסה אחת
למחירים ופרטים נוספים לחצו כאן!

כדאי לכם לעקוב אחריי באינסטגרם 🙂 (כאן) אני מעלה המון תוכן איכותי ותמונות מיעדים שאני מטיילת בהם בעולם!

השביל המוביל לצימרים שלנו בעיירה וואגרין באוסטריה
הצימר שלנו בעיירה ואגרין באוסטריה
הייתי חייבת…

בריכת וואסרוואלט בוואגרין – תמונה מהאתר שלהם

הבריכה בוואגרין – הילדים נהנו מאוד! הכניסה חינם עם כרטיס זלצבורג


היום השני – בוקר סידורים, רכבל גרפנברג וואגריני ואגם ג’אגרסיי Jagersee המדהים!!

בוקר היום השני (והראשון הרשמי של הטיול) בוקר מעונן, הטמפרטורה נעימה, כולם עוד ישנים.. מנצלת את השקט לקפה במרפסת של הדירה ומבינה שאני נמצאת במקום קסום… אחד הבקרים הכיפיים בטיול. לכם ההורים, ממליצה לנצל את שעות הבוקר האלה, כשהילדים עדיין לא קמו, כדי להתגנב למטבח להכין קפה ולקחת אותו החוצה לגינה /למרפסת של החווה, לכמה דקות של שקט ותענוג גדול ( על הדרך העליתי תמונה לאינסטגרם 🙂 ).

אם קראתם את הפוסט הקודם על כל שלבי תכנון הטיול לאוסטריה, אתם יודעים שהמזוודות שלנו לא הגיעו ליעדן 🙁 ומאחר ואנחנו כבר ביום השני של הטיול.. החלטנו שהולכים לקנות בגדים! נסענו למרכז העיירה לרשת NKD שהיא רשת הלבשה זולה לכל המשפחה באוסטריה, קנינו גרביים, תחתונים ג’קטים, מטריות ביגוד חם ויצאנו (קצת באיחור) לעבר האטרקציה הראשונה שנמצאת בקרבת הדירה: רכבל גרפנברג וואגריני WAGRAINIS GRAFENBERG – כלול בכרטיס זלצבורג, משלמים רק על יהונתן (בן 5.5) 5.90 יורו, חונים בחניה חינמית של הרכבל, ועולים ברכבל כ10 דקות עד למתחם העליון שנמצא בגובה 1,700 מטר מהקרקע.
במתחם מגוון אטרקציות מהנות לילדים, טרמפולינת ענק כיפית ומצחיקה, כולנו עלינו וקפצנו, הילדים נהנו מאוד, בהמשך יש אגם קטן אותו חוצה גשר חבלים, את האגם ניתן לחצות גם ברפסודה ע”י משיכת חבל מקצה לקצה (זהירות על האצבעות! ותשתדלו לא ליפול למים ☹) ניתן לעשות טיול רגלי ולצפות בנוף המקסים המשתקף למטה, לגלוש במגלשה תלולה ולשחק בגני המשחקים הפזורים במקום.

רכבל גרפנברג וואגריני
טרמפולינת ענק כיפית לכל המשפחה ברכבל גרפנברג
רפסודה- מושכים בחבל מצד אחד לצד שני של האגם ברכבל גרפנברג
גשר חבלים קטן ברכבל גרפנברג

חוות דעת על רכבל גרפנברג וואגריני:
מתחם מקסים (בהמשך הוא התגמד מול הפארקים והרכבלים שבילינו בהם) נהננו מאוד , בילוי של גג שלוש שעות.

מחירים ושעות פתיחה:
בעונה – הרכבל עובד החל מ 08:45 ועד 17:00
לפרטים נוספים לגבי שעות פתיחה – לחצו כאן!

כתובת חניון רכבל גרפנברג:
Bergbahnen AG Wagrain, Markt 59, A – 5602 Wagrain
לפרטים נוספים לחצו כאן!

לקראת סיום הבילוי במתחם הווגריני, התחיל להיות מעונן ונראה כי מתחיל לרדת גשם.. זה לא הפריע לנו להמשיך למקום הבא : אגם ג’אגרסיי Jagersee שנמצא במרחק של 11 ק”מ נסיעה מהרכבל.
נוסעים ישר לאורך הכביש היוצא מהעיירה עד למתחם החנייה של האגם שנמצא מצד ימין, Parkplatz Jägersee חונים בחניה חינמית וצועדים 3 דקות לאגם, צמוד לאגם יש מתחם דשא, ניתן לעשות שם פיקניק (תביאו מחצלת) מאחר והתחיל להיות גשום, נכנסנו למסעדה בשם Gasthof Restaurant Jägersee הנמצאת צמוד לאגם, הזמנו שטרודל תפוחים עם קרם קצפת טעיםם, בירה, שוקו חם לילדים עם קצפת, צ’יפס, מנות שניצל ועוד.. במחיר סביר של 40 יורו לכל המשפחה.

אגם ג’אגרסיי – כל תמונה בצבע
אגם ג’גרסי – נוף מטורף!

תמונה מהאינסטגרם שלי – מוזמנים לעקוב אחריי

המון ברבורים לבנים וברווזים – אטרקציה לילדים באגם ג’אגרסיי
סירות עץ באגם ג’אגרסיי
שטרודל תפוחים במסעדה באגם ג’אגרסיי

חוות דעת אגם ג’אגרסיי Jägersee :
האגם מדהיםםם, אחד היפים שהיינו בו, מכמה סיבות: יש בו ברבורים לבנים ומלאאא ברווזים שזו אטרקציה מלהיבה לילדים (תביאו גרעיני תירס, כי מסתבר שלחם פוגע בקיבה של הברווזים) ביתר האגמים שהיינו לא ראינו כזו כמות של ברווזים ולא היו בכלל ברבורים, באגם יש סירות עץ שניתן לשייט בהן והן מוסיפות ליופי והמיוחדות של האגם. הנוף שיש ברקע של האגם, מטורף! ניתן לשבת צמוד לאגם על משטח הדשא יש מתקני משחקים מעץ ומסעדה נחמדה שצמודה לאגם.
מאחר והגשם התחזק, החלטנו לחזור לדירה ולסיים את היום.

כתובת חניון אגם ג’אגרסיי Parkplatz Jägersee

היום השלישי – נקיק למאר,מצודת הוהנוורפן ותרמה אמדה

היום נפגשנו עם שתי משפחות של חברים שלנו מהארץ וקבענו לטיול משותף (פעם ראשונה בחו”ל עם חברים) מתארגנים ליציאה, ארוחת בוקר קלילה בדירה, מכינים סנדוויצ’ים לפיקניק- בוקר בצידנית הקטנה שהבאתי מהארץ.
מרחק של 40 דקות נסיעה מהדירה, נפגשים בנקודה הראשונה של הטיול להיום: נקיק למארקלאם Lammerklamm (נקרא גם נקיק למאר) – כלול בכרטיס זלצבורג. חונים בחנייה חינמית “על הכביש” צמוד לנקיק ויורדים במדרגות לקופת הכרטיסים, מציגים את כרטיס זלצבורג ומקבלים כרטיסי כניסה מנייר לנקיק עבור כל אחד מאתנו (למעט הקטן שנכנס עם מבוגר). בנקודת ההתחלה ניתן ללכת למסלול בצד ימין או שמאל, המסלול ימינה מוביל למסלול יפה , אך קצר מאוד, אנחנו “טעינו” והלכנו במסלול זה ואח”כ חזרנו והמשכנו למסלול הארוך. מסלול הליכה על גשרי עץ צרים, כאשר תחתינו הנקיק, באמצע הדרך יש גשר יפה החוצה את הנקיק לצד השני, סה”כ הליכה של 40 דקות עד שמגיעים לקטע פתוח שניתן לרדת ולשכשך רגליים במים, אנחנו ירדנו למים, חלצנו נעליים ושיחקנו במים, חזרנו את כל הדרך חזרה עד לשער הכניסה והמשכנו ליעד הבא.

נקיק למארקלאם – מסלול הליכה מקסים על גשרי עץ
באמצע המסלול גשר מעבר בין שני חלקי הנקיק – מקום מקסים להצטלם! (תמונה מהאינסטגרם שלי)
בסוף המסלול ניתן לרדת למים ולשכשך רגליים – נקיק למארקלאם (מהאינסטגרם שלי)

חוות דעת על נקיק למאר:
הנקיק יפה מאוד, המסלול בדרגת קושי קל ומתאים לילדים. בהמשך הטיול היינו בנקיק יפה ומרשים הרבה יותר, אם אתם רוצים לבקר רק בנקיק אחד, אל תבחרו בנקיק זה, תבחרו בנקיק זיגמונד טון בקפרון (גם הוא כלול בכרטיס זלצבורג).

מחירים ושעות פתיחה:
הנקיק כלול בכרטיס זלצבורג
פתוח מאמצע אפריל ועד אוקטובר מ09:00 בבוקר ועד 17:00 אחה”צ
לפרטים נוספים לגבי שעות פתיחה ומחירים לחצו כאן!

כתובת חניון נקיק למארקלאם (החניה לצד הכביש) :
Østrig, Scheffau am Tennengebirge 42, 5440 Scheffau am Tennengebirge, אוסטריה
לפרטים נוספים לחצו כאן!

מהנקיק המשכנו ל טירת וורפן HOHENWERFEN CASTLE (נקראת גם טירת הוהנוורפן) – כלול בכרטיס זלצבורג.
כדאי לתזמן את ההגעה לטירה (קחו בחשבון את הנסיעה לטירה והעליה ברכבל ) כדי להספיק למופע עופות טורפים המתקיים בשעות:
יולי-אוגוסט – 11:15, 14:15, 16:30
מרץ עד נובמבר – 11:15, 15:15

חונים בחנייה חינמית ברחבת העפר צמוד למשרד הכרטיסים, הטירה כלולה בכרטיס זלצבורג. על מנת להגיע לטירה יש לעלות רגלית או לרכוש כרטיס למעלית. מאחר והעליה תלולה, רכשנו כרטיסים רק להלוך (9 יורו למשפחה) , את החזור עשינו ברגל (ירידה קלה).
יצאנו מהמעלית וטיילנו עד למתחם המופע שהיה בשעה 14:15, מתיישבים על רחבת הדשא, המקום המומלץ לישיבה על מנת לראות את העופות מקרוב, הוא מתחת לעץ הגדול למעלה (תראו בתמונה שצירפתי) כי שם המפעילים עומדים והעופות ממש טסים מעל הראשים של האנשים, שזו חוויה בפני עצמה. לאחר המופע המלהיב, טיילנו קצת בטירה, הגענו לרחבת משחקים שבה הילדים שיחקו בכל מיני משחקים כמו באולינג עתיק, הליכה על קביים, משחק זיכרון גדול ועוד ועוד.. טיילנו עוד קצת בחדרי הטירה וחזרנו לרכב בירידה קלה עד לרחבת החנייה לנסיעה למקום הבא.

חוות דעת על הטירה:
מופע הבזים היה מקסים ומיוחד, הילדים התלהבו והקהל צחק כשהעופות הענקיים נחתו וטיילו בין האנשים, היו מגוון עופות גדולים, העופות ממש טסו מעל היושבים בקהל ואפילו נגעו בשיער של שירה שלי..הטיול בטירה עצמה היה נחמד ולא יותר, מזל שהיו הפעלות ומשחקים לילדים. ממליצה ללכת, זה כלול בכרטיס, קרוב למקום הלינה, מדובר בביקור קצר שניתן להוסיף ליום טיול ומופע הבזים מיוחד, מצחיק ומקסים.

מחירים ושעות פתיחה:
הטירה כלולה בכרטיס זלצבורג (במסגרת 24 שעות בעיר זלצבורג)
מה30 במרץ ועד ה4 בנובמבר –לפרטים נוספים לגבי שעות פתיחה לחצו כאן!
למחירים – לחצו כאן!

כתובת טירת וורפן HOHENWERFEN CASTLE
Hohenwerfen adventure castle, Burgstraße 2 – 5450, Werfen
לפרטים נוספים לחצו כאן!

טירת וורפן – תראו אותה הרבה בנסיעות שלכם
מופע עופות טורפים – אטרקציה מלהיבה לכל המשפחה (תמונה מהאינסטגרם שלי)
זה העץ שכדאי לשבת תחתיו כדי לראות טוב את המופע

ממשיכים למקום הבא מרחצאות “תרמה אמדה ארבלינסErlebnis-Therme Amadé – כלול בכרטיס זלצבורג ל4 שעות. הגענו בשעה 17:00 בערב, חנינו בחניון חינמי הצמוד למרחצאות בעיירה אלתנמרקט אים פונגאו Altenmarkt im Pongau.
אם אתם מגיעים למרחצאות, כדאי לתזמן את ההגעה בהתאם למס’ השעות הכלולות לכם בכרטיס, זמן הנסיעה למקום ושעת הסגירה. כבר שמענו על מלא משפחות שהספיקו רק לשעה או שעתיים וזה ממש מבעס…
המרחצאות ברמה בינונית, יש כמה בריכות עם מים חמימים וזרמים, בריכת גדולה בה המים קרים ויש בה מידי כמה זמן גלים ופזורים בה כמה אבובים אדומים. יש מגלשות לילדים (היזהרו מהמגלשה הגדולה בצבע צהוב אדום, מתרחשות בה המון פציעות) רצוי להישמע להוראות ולהתגלש אחד אחד ולא בזוגות.. אצלנו כבר היו התנגשויות לא נעימות. יש מסעדה המגישה אוכל חם, בריכת פעוטות חמודה ובריכה מרכזית היוצאת לבריכה חיצונית בנוף הפתוח יש סאונה וג’אקוזי מאחר והיה קצת קריר בחוץ ואנחנו “נתקענו” בבריכה החמה עם הזרמים עד לסיום השהות במקום.

תרמה אמדה – בילוי מרגיע לסוף היום
מגלשות לילדים ב”תרמה אמדה”
תרמה אמדה – נחמד פה

חוות דעת על מרחצאות “תרמה אמדה” –
טוב שתתחילו את הביקור במרחצאות באוסטריה ב”תרמה אמדה”, למה? כי הן המרחצאות ברמה הכי בסיסית שהיינו בהן, סוג של קאנטרי בארץ, המים היו קרירים ביחס למקומות אחרים, המקום עמוססס בישראלים (אפילו יותר מהמקומיים) בעונה, ממש תרגישו בבית 🙂
אז מה? ללכת? כן! בטח ללכת! כי זה כלול בכרטיס, זה בילוי ממש נחמד לסוף היום, הילדים נהנו וגם אנחנו.

שעות פתיחה ומחירים תרמה אמדה:
הכניסה כלולה בכרטיס זלצבורג ל4 שעות ראשונות
ראשון עד חמישי – 09:00 בבוקר עד 10:00 בערב
שישי שבת – 09:00 בבוקר עד 23:00 בלילה

כתובת תרמה אמדה ארבלינס: Erlebnis-Therme Amadé
Badbetriebsführungs GmbH, Obere Marktstraße 70, , A-5541 Altenmarkt im Pongau
לפרטים נוספים לחצו כאן!

סיימנו יום מוצלח ביותר, מזג האוויר היה נפלא, עייפים ומחליטים בהתאם למזג האוויר הנפלא כי מחר הולכים לתצפית 5 האצבעות.

היום הרביעי – תצפית 5 האצבעות, מגלשות אבטנאו והלשטאט ערב

קמים לבוקר נפלא, בהיר ושמשי, כמה חיכינו ליום הזה… היום הולכים להר דאכשטיין לתצפית 5 האצבעות המפורסמת! התצפית אינה כלולה בכרטיס זלצבורג, אין 10% הנחה למציגים את הכרטיס ואין זיכוי על החזר כרטיסים (רק בעונת החורף ובכל מקרה יש לברר בקופה).

טיפ! כדאי להגיע מוקדם בשעת הפתיחה, יש פחות עומס של אנשים ברכבל, בתצפית ובחניה וזה משאיר לכם זמן להמשיך לעוד אטרקציות באזור.

נסיעה של 1:20 דקות מהדירה בוואגרין, לכיוון העיירה אוברטנאו Obertraun ,מגיעים לרחבת החנייה החינמית של הרכבל, ניגשים למשרד הכרטיסים ורוכשים כרטיס משפחתי (הקטן ללא עלות) ב109 יורו.

עולים לתצפית ב 2 רכבלים, לא עצרנו והמשכנו ישירות לתחנה השנייה המגיעה לתצפית 5 האצבעות, הנמצאת בגובה 2100 מטר מהקרקע. מזג האוויר היה חם באותו היום, אך מכיוון שהגענו מוקדם בבוקר, מזג האוויר היה נעים ועדיין לא היה עמוס.
בתחנה השנייה יש הליכה (בירידה) של 15-20 דקות בנוף מדהים עד לנקודת התצפית המשקיפה על אגם הלשטאט ואזור האגמים ה”זלצקמרגוט”, בתצפית, “5 אצבעות” מברזל היוצאות מההר לעבר הנוף, באצבע אחת יש טלסקופ, באחרת יש מסגרת של תמונה שניתן להצטלם בה, באחת רצפה שקופה, ממש יפה! אם תבואו בעומס, יש תור להצטלם באצבעות , אז תצטרכו להמתין.. בנקודת התצפית תוכלו גם לצפות במצנחי רחיפה שמרחפים באזור ולאמיצים אולי אפילו לעשות אחד כזה..
טיפ! ממליצה להביא מחצלת כדי לשבת על ההר, לתפוס נקודת תצפית טובה ופשוט להשתכר מהנוף… לילדים המתקשים בהליכה, כדאי להביא עגלה.

כשסיימנו בתצפית, חזרנו על הדרך שלנו (בעלייה) עד למסעדה שנמצאת ליד הרכבל, הזמנו בירות ומילקשייק לילדים וירדנו ברכבל לתחנה הראשונה הנמצאת בגובה 1,350 מטר והלכנו למערת הקרח.
כדי להגיע למערת הקרח יש לעלות בעלייה מאוד תלולה, קשה ומאומצת – לא ממליצה לנשים בהריון, ילדים קטנים או עגלות… עליה של כ15 דקות תלוי בכושר שלכם.. כאשר בסוף מגיעים לפתח המערה, צריך להמתין לסיור שלכם האורך כ50 דקות. נכנסים לפי קבוצות, מלווים במדריך שמדבר בגרמנית ואח”כ כמה מילים באנגלית, קר במערה 2- מעלות, ברמה של ג’קט עבה ומכנס ארוך מחמם, הליכה בחושך בתוך גשרים בצפיפות בין האנשים בקבוצה. בדרך מבחינים בכמה גושים של קרח עד ל”שוס”… כשמגיעים בסוף לנציב קרח.. – הסיור כולל ההמתנה יכול לקחת כשעה וחצי.

תמונה מהאינסטגרם שלי

תצפית 5 האצבעות – הנוף משכר..
מערת הקרח – הולכים והולכים עד שמגיעים לעמוד הקרח הזה.. לא התלהבנו

חוות דעת על תצפית 5 האצבעות ומערת הקרח – התצפית מומלצת ביותר, מרתקת, חוויה נהדרת, מתאים גם לילדים, ההליכה לתצפית בירידה בדרגת קושי קל ובחזור עליה בדרגת קושי בינוני – ממליצה בחום, לא לוותר!
לעומת זאת למערת הקרח אני לא ממליצה, חפשו לכם אחת אחרת מעניינת יותר… אל תשלמו עליה, קנו רק את הכרטיסים לרכבלים.

כתובת חניון תצפית 5 האצבעות:
Dachstein Tourismus AG, Winkl 34, 4831 Obertraun

שעות וזמני פתיחה:
בקיץ – מה 28 לאפריל ועד 28 באוקטובר (נכון ל9.2018)
רכבל ראשון יוצא ב 08:40 בבוקר כל 15 דקות ובעונה רכבל אחרון עד 19:00 בערב

מחירים לתצפית ומערת הקרח
לא כלול בכרטיס זלצבורג, יש כרטיס משפחתי משולב לתצפית + המערה, אנחנו קנינו ב109 יורו לזוג+ 2 ילדים (הקטן לא משלם) המחיר כלל עליה עד התחנה השנייה שבה נמצאת התצפית + כניסה למערת הקרח ( ללא מערת הקרח היה יוצא לנו 77 יורו)

לפירוט מחירים לתצפית 5 האצבעות ומערת הקרח לחצו כאן!

לפרטים על התצפית לחצו כאן!

סיימנו במערת הקרח וירדנו ברכבל למטה, לרחבת החניה, הזמן לא שיחק לטובתנו והחלטנו לוותר על הביקור באגם גוסאו, להעביר את הביקור בהלשטאט לאחר הצהריים ולנצל את הזמן שנותר לנו למגלשות אבטנאו שנמצאות כחצי שעה נסיעה מהתצפית, החלטה שאינה נכונה כ”כ מבחינת הנסיעות, אבל נכונה מבחינת ההספק (הרי לא נגיע לאזור שוב) בנסיעה הילדים נחו קצת ברכב.
חונים בחניה שצמודה למגלשות, למזלנו, רכבל אחרון יוצא בשעה 17:00, הגענו חצי שעה לפני הסגירה! המגלשות כלולות בכרטיס זלצבורג לגלישה ראשונה. עולים ברכבל למעלה ההר ומשם גולשים במהירות טיל לאורך 1,980 מטר, בנוף מרהיב המסלול מדליק וכולל גלישות מתחת לגשרונים קטנים. במתחם למטה, יש טרמפולינות (כניסה חופשית) וגן משחקים קטן, הילדים רצו לטרמפולינות, בילינו בהן עוד חצי שעה בהנאה רבה, עד הסגירה.

מגלשות אבטנאו – חוויה מדהימה לילדים ולהורים
האושר של הילדה שלי נמצא כאן.. מקפצות לילדים במגלשות אבטנאו

חוות דעת על מגלשות אבטנאו – נהננו בטירוף! המגלשות הכי טובות שהיינו בהם בטיול!

כתובת מגלשות אבטנאו
Abtenauer Bergbahnen Ges.mbH, Au 99, 5441

סיימנו באבטנאו וקבענו עם החברים טיול של אחה”צ בעיירה הציורית הלשטאט Hallstatt כולל שייט, נסענו כחצי שעה מהמגלשות להלשטאט, חנינו באחד החניונים P1 או P2 תראו שלטים גדולים בכחול איך שתכנסו לעיירה, החניונים בתשלום, לוקחים כרטיס בכניסה ומשלמים ביציאה. מהחניון פשוט הולכים ברגל עד לטיילת שנמצאת מעבר לכביש.
בשעה שהגענו כבר לא היה שייט, אבל לא התרגשנו.. לא חסר מקומות לעשות שייט באוסטריה. אני רוצה לומר שההחלטה להגיע לעיירה המתויירת הזו בשעות אחר הצהריים הנעימות הייתה מושלמת מאחר והיה יום חם מאוד, הטמפרטורות נרגעו בשעה זו, העיר הייתה פחות עמוסה והיה מקום במסעדות . לאחר הטיול בטיילת המקסימה, ישבנו במסעדה בשם BRAUGASTHOF am Hallstattersee (בדגש על מסעדה על האגם) ואכלנו ארוחת ערב לאור נרות, היה טעים, המחיר היה סביר כ63 יורו למשפחה( למנת גולש, 2 מנות שניצל עם צ’יפס, מנת פסטה, שטרודל, בירה , שתיה קרה ושתיה חמה) והאווירה הייתה ממש מיוחדת.
סיימנו את היום ונסענו לדירה בוואגרין עייפים ומאושרים מיום מוצלח ביותר.

טיול בטיילת בהלשטאט הציורית
האגם בעיירה הלשטאט
מסעדה מומלצת BRAUGASTHOF am Hallstattersee על האגם בהלשטאט לקראת ערב

היום החמישי – פארק החבלים “אניף” ואגם וולדבאד באניף

למזלנו, מזג האוויר האיר לנו פנים והיה מעולה, בהיר ושימשי לאורך 85% מהטיול, יום חם שכזה התאים לתכנית של היום הזה! היום נוסעים לפארק החבלים “אניף”  שנמצא בעיירה אניף בקרבת העיר זלצבורג, כמה הילדים חיכו לפארק הזה!! נסענו עם 2 משפחות חברים, חנינו בחניה הגדולה ברחבת העפר. החניה משותפת לאגם ולפארק החבלים משם, צועדים 3 דקות עד למשרד הכרטיסים (קחו אתכם את התיקים מהרכב עם בגדי הים, האוכל והציוד ושימו אותם בשמירת חפצים) בכניסה, מבצעים הרשמה בנייד או בטאבלטים שיש במקום ומשלמים בקופה, יש הנחה של 10% למחזיקי כרטיס זלצבורג.

בכניסה מצד ימין יש מתחם חבלים לילדים צעירים , הילדים יכולים ללכת במסלול חבלים חמוד ממש המתאים לגילם בליווי ההורים ולהתנסות בחוויית החבלים בלי שיקפחו אותם… העלות היא 5 יורו לילד וכוללת כניסה לאגם.

לילדים הבוגרים וההורים מוצעים כמה מסלולים מאתגרים בדרגות קושי שונות מהקל אל הכבד, כאשר בכמה נקודות יש אפשרות למתייאשים והפוחדים לרדת מטה…

אחרי כ3 שעות ברוטו של בילוי בפארק החבלים המשכנו למתחם האגם הצמוד לפארק, התמקמנו על רצפת הדק המוגבהת העוטפת את האגם, פרסנו מחצלת, לבשנו בגדי ים (יש מלתחות) ואכלנו ארוחת צהריים.
הילדים התחילו לקפוץ למים מהרמפה אחד אחרי השני, אפילו הקטנים שבחבורה, חוויה ממש כיפית! המים נקיים וביום חם שכזה, היו ממש מרעננים וכולנו נכנסנו להשתכשך במים.
שכרנו חסקה ועוד חסקה ממש רחב שניתן לשבת עליו בלי ליפול ושייטנו במים לעבר באזור המרכזי באגם,שם ניתן לטפס על מצוף גדול ולשבת שם. צמוד לאגם יש קיוסק-מסעדה שניתן לקנות שם ארטיקים, בירות ואוכל.
בילינו באגם עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, היום הזה היה אחד הימים המוצלחים בטיול, הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו.

בפארק החבלים “אניף”
פארק החבלים “אניף” יש כמה מסלולי קושי – תמונה מהאינסטגרם שלי – עקבו אחריי כאן!
יש מסלול חבלים גם לצעירים בחבורה – פארק החבלים “אניף”
הילדים קופצים מהרמפה בלי סוף, גם הצעירים בחבורה – אל תשכחו מצופים!
שטים בחסקה למצוף הגדול במרכז האגם
עכשיו תור המבוגרים… נהנים על החסקה באגם וולדבאד ב”אניף”

חוות דעת על פארק החבלים ואגם וולדבאד: אהבנו את העובדה שהיה גם לילדים הקטנים מסלול חבלים קטן ולא קיפחו אותם, בזמן שהילדים בפארק החבלים ניתן ללכת לאגם ולא להשתעמם ב”להמתין להם”, המחיר היה הוגן. הילדים נהנו מאוד וגם אנחנו – יום מוצלח ומומלץ ביום חם בלבד. שימו לב! אם אתם לא בהספק, וותרו על ארמון הלברון בזלצבורג.

שעות פתיחה: יולי – אוגוסט מ10:00 עד 18:00
מחירים: ילדים עד גיל 13 משלמים 15 יורו, מבוגרים 25 יורו – המחיר כולל כניסה לאגם

כתובת פארק החבלים והאגם:
5081 Kletterpark Waldbad Anif, Waldbadstrasse 50 ,Anif bei Salzburg

מחירים פארק החבלים והאגם:
5 יורו לילדים קטנים- המחיר כולל כניסה לאגם
עד גיל 13 – 15 יורו
מבוגר 25 יורו
רק אגם למבוגרים – 5 יורו
לפרטים נוספים לחצו כאן!

היום השישי – אגם המלכים בגרמניה, מרחצאות באד הופגסטיין וגשם ששיבש תכניות

קמנו ליום אפור, מעונן וגשם לפרקים, מה שבלבל לי קצת את התכניות… אבל לא מוותרים! ולא נותנים לגשם להרוס! (בכ”ז.. עוד יומיים עוברים לטירול..) היום בתכנית עוברים את הגבול לגרמניה, אזור בוואריה המהמם ביופיו, ובגלל שעדיין לא היה גשם, רק עננות, החלטנו לפתוח את הבוקר בשייט באגם המלכים ולאחר מכן ללכת למכרה המלח בברכטסגאדן.
נסיעה של שעה לכיוון אגם המלכים, מחנים את הרכב בחניון הגדול (תביאו מטבעות למד-חן) 4 יורו ל3 שעות (מומלץ לרכוש כרטיס חנייה יומי כי תתעקבו במקום יותר מ3 שעות..) צועדים כמה דקות עד למזח, בטיילת מקסימה ויפה, רוכשים כרטיסים לשייט בדלפק צמוד למזח, 35 יורו למשפחה ויוצאים לשייט בסירות עץ מושקעות (וצפופות מעט..) הנוף מ ד ה י ם, פשוט אין לי מילים לתאר, האגם עצום, נקי ושקוף! האגם ירוק(זה מגיע מחלקיקי סיד הממוססים במים ושוברים את אור השמש), סביבו מיתמרים הרים ועוטפים אותו ביופי בלתי נגמר! מבעס שהיה אפור וירד גשם.. זה קצת פגע בראות של היופי.. בדרך הקברניט מדבר (בלי סוף..) בגרמנית (ושום מילה באנגלית 🤔) ואז הסירה עוצרת בנקודה מסויימת, הוא פותח את דלת הסירה, מוציא חצוצרה ומתחיל לחצרר שניתן לשמוע את אפקט ההד החוזר מההרים, ממש נחמד.
יורדים אחרי 35 דקות בתחנה הראשונה, כנסיית סנט בראתולומי, סיבוב קצר באזור (בגלל הגשם) וחוזרים בשייט למזח.

נוף מדהים בשייט באגם המלכים
הקברניט מחצרר באמצע הדרך לשמיעת אפקט ההד המגיע ההרים
כנסיית סנט בראתולומי – ככה זה נראה ביום אפור וגשום…

חוות דעת על השייט באגם המלכים: מדד הילדים 😁 היה רטוב ומעצבן! דעתנו המבוגרים – השייט מקסים, הנוף מדהים אבל הגשם והאפור הרסו את החוויה.. לכן לכו ביום בהיר, המקום מקסים! טיילנו בטיילת יפה, ישבנו במזח להאכיל ברווזים, אכלנו קרפ נוטלה ובננה שריחו ממלא את הטיילת וסוחב אותך לדוכן בלי יכולת החלטה.. 😆.

מחירים ושעות הפלגה:
לסיבוב round trip עד כנסיית בראתולומי
ילד עד גיל 5 – חינם
ילדים מגיל 6 עד 17ב 50% הנחה מ7.50 יורו
ויש כרטיס משפחתי מוזל – לנו יצא סה”כ 35 יורו
לפרטים נוספים לגבי מחירים לאגם המלכים, לחצו כאן!

סירה ראשונה יוצאת ב08:35 וסירה אחרונה ב17:50
לפרטים נוספים לגבי שעות ההפלגה – לחצו כאן!

כתובת חניון אגם המלכים:
Seestraße 3, 83471 Schönau am Königssee, גרמניה

מאגם המלכים המשכנו 6 ק”מ למכרה המלח בברכטסגאדן, הטעות שלנו הייתה שלא התחלנו במכרה, כי אם לא מזמינים כרטיסים באינטרנט, סיכוי גבוה שלא יישארו לכם כרטיסים, בייחוד שמדובר ביום גשום.. וזה מה שהיה.. נגמרו הכרטיסים😏, התבעסנו קלות…

כתובת מכרה המלח בברכטסגאדן:
83471 Salzbergwerk Berchtesgaden , Salzburger Straße 24 , Berchtesgarden

מחירים ברכישה אונליין ושעות פתיחה:
מבוגר: 17 יורו
ילד (מ4 עד 16) : 9.50 יורו
יש כרטיס משפחתי מוזל להורים+ 2 ילדים ב40 יורו
להזמנת כרטיסים און ליין לחצו כאן! בעת ההזמנה תידרשו לבחור את השעה של הסיור ולאחר מכן לבחור את סוג הכרטיסים שברצונכם לרכוש, תקבלו מייל ה”שומר” לכם את ההזמנה עד 20 דקות – אם לא תשלמו, ההזמנה תתבטל.

חזרנו לרכב והמשכנו בנסיעה ישירה למרחצאות באד הופגסטיין בעמק גסטיין המקסים ביופיו🤗🤗, בהשוואה לתרמה אמדה, מדובר פה בקלאסה אחרת.. מאוד יוקרתי, איכותי, נקי וברמההה – כלול בכרטיס זלצבורג ל4 שעות ראשונות!
חנינו את הרכב בחנייה בתשלום (קחו כרטיס חניה מהמכונה, אנחנו לא שמנו לב שצריך..) מציגים כרטיס זלצבורג, מקבלים מעין שעונים דיגיטליים המשמשים אתכם לכניסה, ללוקר וליציאה. אנחנו הלכנו למתחם ה family world, פשוט מהמם! מתאים ליום גשום, המים חמימים ונעימים, יש בריכות לקטנים, מגלשות לילדים (6 מגלשות) בריכת זרמים עם אבובים צהובים, בריכה במתחם הקרנה ענק של סרטים, יציאה לבריכה חיצונית ברקע ההרים, הסאונות (בעירום), יש מתחם למבוגרים בקומה השניה עם ג’קוזי ומלא בריכות, נהננו מאוד מאוד ונשארנו עד הסגירה, הסתיים עוד יום נהדר באוסטריה המהממת👍

הבריכה החיצונית בבאד הופגסטיין – המים חמים והנוף מדהים
הבריכות הפנימיות בבאד הופגסטיין – יוקרתי, נקי ואיכותי
אולם הקרנה במרחצאות באד הופגסטיין – תמונה מהאתר שלהם

חוות דעת על מרחצאות באד הופגסטיין – מדהים, מדהים, מדהים! לא לפספס ביקור במרחצאות אלה! מתאים לחלק השני של היום, תסגרו את היום במרחצאות, פינוק ומרגוע אמיתי במקום יוקרתי, נקי ואיכותי – נהננו מאוד, הילדים וההורים!
שעות פתיחה ומחירים: כלול בכרטיס זלצבורג ל4 שעות ראשונות
פתוח מ09:00 בבוקר ועד 21:00 בערב
שלישי , שישי ושבת פתוח עד 22:00
החניה למרחצאות נמצאת בכניסה לעיירה גסטיין מצד ימין, יש שילוט. שימו לב שיש לרכוש כרטיס חניה במד חן – אנחנו לא שמנו לב…. כדאי להביא שמפו ובגדי החלפה, כי מסיימים את היום שם והילדים נרדמים בדרך בנסיעה, מאוד נוח שהם כבר אחרי מקלחת.
לפרטים נוספים לגבי שעות הפתיחה לחצו כאן!
כתובת מרחצאות באד הוגסטיין:
Senator-Wilhelm-Wilfling-Platz 1, 5630 Bad Hofgastein, אוסטריה

היום השביעי – מגלשות מייסיפליצר, נקיק זיגמונד טון, אגם קלאמזה ולסיום סכר קפרון

היום קמנו לבוקר מעונן, טפטופים קלים.. כבר למדנו.. זה לא אומר כלום, קדימה! יוצאים לדרך! תכניות כסדרן, יהיה מה שיהיה..
בתכנית: סכר קפרון ALPINE RESERVOIRS KAPRUN, נקיק זיגמונד טון ומגלשות מייסיפליצר. נוסעים לסכר – שעה נסיעה מהדירה. מצטיידים בכריכים, מים, ג’קט קשור על המותן ויוצאים לדרך!
נוסעים עד לבניין החניון של הסכר ומטפסים עד לקומה 10 המובילה ליציאה ישירה למשרד הכרטיסים, בזמן זה פוגשים ישראלים שחוזרים מהסכר, מתעניינים ומבינים שענן גדול מסתיר את הנוף… 😣😣😣
לינק למצלמת הווב-קם המצלמת בלייב את מצב העננות בסכר – לחצו כאן!
מחליטים לוותר ומבטיחים לחזור. חוזרים לחניון ונוסעים 12 דקות, 8 ק”מ למגלשות מייסיפליצר (לא כלול בכרטיס זלצבורג) 26 יורו לכרטיס משפחתי, לסיבוב 1 (התור ארוך.. זה מספיק! ) אני לא עליתי, רק החבר’ה שלי, בינתיים ישבתי במסעדה למטה, הזמנתי קפה לאטה (מעולה!!) בסבבה שלי😉.
מדד הילדים 😁😁 היה נחמד, אבל לא מתקרב למגלשות באבטנאו!! … תכלס’…

ממשיכים כ3 ק”מ לנקיק זיגמונד טוןכלול בכרטיס זלצבורג, חונים את הרכב וצועדים לעבר משרד הכרטיסים, נכנסים עם כרטיס זלצבורג . ההליכה בנקיק הינה על גשרי עץ הצמודים לסלע, בדרך ניתן לראות מפלים שוצפים קטנים וההליכה קלילה ונעימה. שימו לב, סיימתם את מסלול גשרי העץ (20 דקות) תעברו את שער הברזל ותמשיכו לעבר אגם קלאמזה, לא לחזור אחורה! האגם מדהים ביופיו, בסופו יש מסעדה וגן שעשועים צמוד אליה, ניתן לנוח ולשבת על שפת האגם, כדאי להצטייד בגרעיני תירס לברווזים ומחצלת, המסלול מעגלי, אך אינו מסתיים במגרש החנייה, בעלי הלך להביא את הרכב מהחניון ואנחנו המתנו לו בסיום המסלול – שימו לב היכן חניתם את הרכב💙

הליכה על גשרי עץ בנקיק זיגמונד טון
מפלים שוצפים בנקיק זיגמונד טון
אגם קלאמזה בסוף המסלול של זיגמונד טון
אגם קלאמזה

חוות דעת על נקיק זיגמונד טון – מדהים!! לא לפספס!! עוצמתי, יפה ומיוחד, ממש אי אפשר להניח את המצלמה (בהשוואה לנקיק למאר, זיגמונד הרבה הרבה יותר יפה) ההליכה על הגשר יחסית קרובה למים, לעומת שאר הנקיקים..

מחירים ושעות פתיחה:
כלול בכרטיס זלצבורג
פתוח מ08:30 ועד 17:00
לפרטים נוספים לחצו כאן!

כתובת חניה נקיק זיגמונד טון:
Car parking Klammsee , Krafthausstr. 18, 5710 Kaprun

סכר קפרון, יפה שאין לתאר
נקודת תצפית בסכר קפרון – יכולה לשבת כאן שעות…
מסלול הליכה על הסכר – נוף מדהים של הרים מושלגים, תמונה מהאינסטגרם שלי – מוזמנים לעקוב כאן!

והסכר… מה איתו?? אופיר בעלי לא מוותר! אני נכנסת לאתר הבית של הסכר, שם ניתן להתעדכן אונליין במצב העננות, רואים שהעננים הסתלקו, מתלהבים ומניעים ישירות לסכר, שימו לב !! אוטובוס אחרון לסכר יוצא ב3 וחצי ממגרש החניה, תתזמנו בהתאם.
ההחלטה הייתה כ”כ נכונה, הסכר מטריף!! עולים לאוטובוס ממגרש החניה, עוברים במנהרות תלולות חצובות בסלע, פלא הנדסי בלתי נתפס… יוצאים ממערה ונכנסים שוב.. עד שמגיעים למעלית (פתוחה) עצומה (שיכולה לשאת גם אוטובוסים) הגדולה ביותר באירופה.. המעלית עולה ועולה בהר, עד לגובה 1,300 רגל😱 והנוף… אחחח הנוףףף, משם, שוב עולים באוטובוס למעלה ומגיעים לבסוף למתחם הסכר, הנמצא בגובה 2,040 מטר, יורדים ומטיילים לאורך הסכר המשגע, פשוט אזור מטריף, לא להאמין שיש סכר בגובה כזה.. המים ירוקים ויש נקודות תצפית משגעות, בסוף המסלול יש מוזיאון עם מיצגים וסרטונים על אופן בניית הסכר והמנהרות, מרתק… אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.. היה יום מטריף, לא יכולה איתך, אוסטריה.. איפה אני אטייל אחרייך? 🤔🤔

חוות דעת על סכר קפרון ALPINE RESERVOIRS KAPRUN: הסכר מדהים ביופיו, אין לתאר! ממש לא לפספס! חוויה ייחודית יוצאת דופן! כולם הסכימו אצלנו פה אחד שזה אחד ההיילייטים של הטיול, גם החוויה של העלייה במעלית הפתוחה וגם הנסיעה במנהרות התלולות החצובות בהר ולבסוף הסכר עצמו שנמצא בנוף אלוהי! והמחיר זול ביחס לתמורה!

לאתר הבית של הסכר עם כל הפרטים , שעות פתיחה ומחירים – לחצו כאן!

מחירים ושעות פתיחה:
סכר 44 יורו למשפחה (לבדוק באתר שלהם מחירים עדכניים  בלינק הזה)

כתובת חניון סכר קפרון:
Kesselfallstrasse 98, 5710 Kaprun

זהו, הסתיים החלק הראשון של הטיול, בחלק השני טיילנו בטירול, לחצו כאן כדי לעבור לחלק השני של הטיול

אם הפוסט היה סייע לכם, אשמח שתגיבו (פה למטה, בתגובות, אשמח לפירגונים, הערות והארות)
אם אתם רוצים להמשיך לעקוב אחרי הטיולים המשפחתיים והזוגיים שלי – לחצו “לייק” בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי”
אם אתם רוצים להנות העיקר מתמונות מהטיולים שלנו בעולם – התחברו לאינסטגרם שלי
שלכם, נעמה עוזרי
🙂

You Might Also Like...

46 תגובות

  • Reply
    חיים
    22/09/2018 at 11:39

    פוסט מעולה ומועיל !!!!

  • Reply
    מני
    30/09/2018 at 04:22

    מרתק!
    האם בכל הלילות ישנתם באוצה דירה בוואגרין?
    למפרע, האם זהו מקום טוב לטיול כוכב בחבל זלצבורג או שיש מקומות נוחים יותר?

    • Reply
      naamaozeri
      30/09/2018 at 11:09

      היי מני, תודה רבה! בוואגרין ישנו 7 לילות באותה הדירה וזהו מקום טוב לטיולי כוכב בחבל זלצבורג. יש עיירות נוספות בסביבת וואגרין שגם הן נוחות לטיולי כוכב

    • Reply
      ליאת
      03/10/2019 at 10:23

      פוסט מרתק! ערוך ומפורט בצורה יוצאת דופן.תודה רבה על ההשקעה

    • Reply
      עמי
      23/04/2022 at 18:48

      נעמה פוסט מעולה
      אנחנו נוחתים בוינה 7 למאי בשעה 15:00 .אנחנו שני הורים בני 60 שביקרו בעבר באזור זלצבורגלנד.לוקחים את הבת והחתן בני 27 לטיול,פעם ראשונה.לא מעוניינים במקומות שמיועדים לילדים קטנים.
      הזמנתי מקום לחמישה לילות הוילה בואגריין.
      אשמח לשמוע ממך על המלצה לחמישה ימים.
      אנחנו ממריאים בתאריך 14 למאי בבוקר מוינה.בתאריך 12 למאי מתכנן לסוע דרך עמק הוואכאו לכיוון וינה,יקבים בדרך.יום אחרון בוינה.כמובן משדה התעופה עם אכב

  • Reply
    יונית
    06/10/2018 at 16:40

    אחד הבלוגים הטובים שקראתי על סיכום טיול (וקראתי לא מעט), ממש מושקע ומבחינתי ממש עוזר לי לתכנן את הטיול הבא שלנו, בעיקר אהבתי את השורה התחתונה שלך, (ושל הילדים שבעיני לפעמים אפילו יותר חשוב…), לגבי כל מקום שביקרתם בו. (חסר לי בחלק מהמקומות השמות באנגלית/אוסטרית אבל נעזרתי בלינקים שצרפת במקום).
    אין לי ספק שאבקר פה בהמשך בתכנון הטיולים הבאים שלנו 🙂
    תודה!!!

    • Reply
      naamaozeri
      09/10/2018 at 20:08

      היי יונית, תודה רבה על הפידבק 🙂 🙂 🙂 אני ממש שמחה שהבלוג עוזר לך! אני לוקחת ברצינות את ההערה שלך ואעשה בדיקה מקיפה לגבי זה, אשמח שתבקרי פה בהמשך 🙂

  • Reply
    יוס גל
    16/12/2018 at 09:22

    נעמה,מה זאת ההשקעה המטורפת הזאת ? פוסט מדהים ומעולה !! מפשט את כל תכנון הטיול. אלפי תודות לך !!

    • Reply
      naamaozeri
      21/12/2018 at 22:20

      היי! וואי איזה כיף לקבל תגובה כזו, זו בדיוק המטרה, לפשט לאלה שיטיילו אחריי את כל התכנון! חולקת בכיף ובשמחה! תהנו!

  • Reply
    מוטי
    27/12/2018 at 21:44

    התחלתי לאחרונה לחפש מידע ועד הפוסט הזה רק היה לי בלאגן, עוד לא סיימתי להתעמק, אבל יש לי תחושה שאת עושה לי סדר.
    תודה רבה.

    • Reply
      naamaozeri
      28/12/2018 at 22:57

      היי מוטי, אכן יש הרבה מידע ברשת וצריך לדעת מה מחפשים ולהתביית על זה, שמחה שאני עוזרת לך במשהו.. בהצלחה!

  • Reply
    nurit herskowits
    16/03/2019 at 12:59

    יופי של פוסט.
    התיאורים וההסברים מאוד מקלים.
    אנחנו זו מבוגר.
    גילינו את אוסטריה כבר לפני כ 40 שנה . ביקרנו בה כ 20 פעם,
    באותה תקופה לא כל כך נסעו עם ילדים. המקומות והאתרים נשארו בדיוק אותו דבר. כמו הסכר בקפרון. גם אז חנינו הבניין בן 10 קומות, האוטובוסים והמעליות בדיוק כפי שהיו.
    מה שלא היה אז ויש היום, אלו כל האטרקציות לילדים.
    אנחנו מתכננים שוב נסיעה ביוני.
    לקחתי המון טיפים מהפוסט שלך.
    היום הרבה יותר נוח לטייל בגלל הווייז ובגלל האינטרנט והאתרים של כל המקומות. כל זה לא היה אז. התנהלנו עם מפות והיה נפלא..
    עכשיו אני מתכוונת להיכנס לפוסט של על הטירול.
    המון תודה
    נורית

    • Reply
      naamaozeri
      30/03/2019 at 03:30

      היי נורית, ואוו אני מנסה לתאר לי את אוסטריה לפני 40 שנה וזה נראה לי מדהים, מרתק ומסקרן. בייחוד העובדה שאת אומרת שהכל נשאר אותו הדבר (למעט האטרקציות) זה מדהים בעיני שכבר אז הם היו כאלה מפותחים ומשוכללים. היית באוסטריה 20 פעם???? ואווווו ואת עדיין ממשיכה לבקר? אני מבינה.. אוסטריה היא באמת משהו מיוחד 🙂

  • Reply
    יפעת קורן
    19/03/2019 at 16:56

    היי נעמה,
    סיכום טיול מרתק ועושה חשק.
    אנחנו מתכוונים להגיע באוגוסט ומתלבטים לגבי 2 מקומות לינה במיקומים שונים – אחד בראדשטאט והשני בקליינראל. מתכוונים לשהות באזור 13 ימים ומעדיפים להישאר במקום אחד. איזו עיירה עדיפה לדעתך לטיולי כוכב?

    • Reply
      naamaozeri
      30/03/2019 at 03:25

      היי יפעת, תודה רבה ! 🙂
      אני חושבת שרדשטאט תהיה לכם יותר נוחה

  • Reply
    עדי
    16/04/2019 at 08:01

    הי נעמה, תודה רבה על הפוסט המעניין והמקיף
    האם קניתם גרטיס זלצבורגלמד?

    • Reply
      naamaozeri
      18/04/2019 at 12:04

      היי עדי, אכן רכשנו, היה שימושי וחסכוני

  • Reply
    אלי
    25/05/2019 at 17:47

    היי,

    אחלה של בלוג. כל הכבוד!!!

    מה ההמלצה שלך לחבילה סלולרית? השתמשת בחבילה מקומית?

    • Reply
      naamaozeri
      13/06/2019 at 19:21

      תודה רבה אלי! האמת שכתבת לי בול בזמן! אני בדיוק חזרתי מארה”ב ורכשתי סים מפלאפון שנקרא גלובלסים והוא פשוט מושלם!! ומתאים ל127 מדינות ועובד נהדר!! ניתן להטעין אותו מתי שהוא מסתיים וניתן לראות באיזה שלב הוא נמצא ,המחיר סבבה וניתן להשתמש בו בכל הטיולים שיהיו לך בהמשך

  • Reply
    אבי
    05/06/2019 at 10:46

    היי,
    תודה על הפירוט. עוזר מאוד.
    יש לך מייל או טלפון של הצימר שלך Appartements Oberhof
    הוא כבר לא עובד עם בוקינג
    תודה

    • Reply
      naamaozeri
      13/06/2019 at 19:17

      היי אבי, תודה רבה! גם אני לאחרונה שמתי לב , לדעתי הם ירדו מעניין ההשכרה של הצימר

  • Reply
    טירן צפריר
    01/07/2019 at 13:41

    קראתי עשרות תיאורי טיולים לכל מיני מקומות וזה ללא ספק הטוב ביותר מכל הבחינות!!!
    הכתיבה הברורה העריכה הגרפית איכות ההסברים ואופן העברתם פשוט מושלם.
    כל מילה נוספת מיותרת!!
    את מקבלת מחמאה ממי שכל היום עסוק בלהעביר חומר לאנשים אחרים
    יישר כח ובעיקר תודה רבה!!

    • Reply
      naamaozeri
      06/07/2019 at 07:17

      ואוו טירן, תודה רבה!! אני ממש ממש מתרגשת מהתגובות בכל פעם מחדש 🙂 מעריכה מאוד שאתה יודע לפרגן ושמחה מאוד לעזור למשפחות זה באמת מחמם את הלב!!

  • Reply
    צוף
    02/07/2019 at 06:20

    שלום נעמה תודה רבה על התיאור המפורט! אנחנו נוסעים לטיול זוגי בלי הילדים ואני תוהה מה היית ממליצה לשנות אם היית נוסעת בלי ילדים? לא רוצה להתבאס כל הטיול למה לא הבאתי אותם..☺️⁩

    • Reply
      naamaozeri
      06/07/2019 at 07:16

      היי צוף, כעקרון הכל מתאים גם למבוגרים למעט פארקי חבלים (למרות שיש כאלה שאוהבים את זה) ודברים “של ילדים” אבל הרכבלים, מרחצאות ועוד.. זה מתאים למבוגרים, פשוט תעברי על התכנית ותראי מה מתאים ומדבר אליכם.

  • Reply
    מיקי
    23/07/2019 at 08:22

    היי נעמה, תודה על כל הפירוט, ממש עוזר להבין ולתכנן.
    תוכלי לשלוח לינק לאתר של קפרון בו בדקים את רמת העננים?

    תודה.

  • Reply
    שילת
    05/08/2019 at 19:58

    היי נעמה! תודה על השיתוף. בהחלט עוזר מאוד. אנחנו מתכננים לנסוע באוגוסט זוג עם תינוקת בת שנה וחצי. טיול עם קרוואן. רציתי לדעת האם יש מקומות מתוך מה שפירטת כאן שלא נוכל להגיע אליהם עם קרוואן? והאם יש מקומות שלא נוכל להגיע אליהם ולטייל בהם עם עגלת תינוק? התינוקת הולכת אבל לא תוכל למרחקים גדולים. וגם לא נוכל לסחוב אותה על הידיים הרבה זמן.
    ושוב תודה!

    • Reply
      naamaozeri
      05/08/2019 at 23:57

      היי שילת!תודה רבה! האמת שאני לא ממש יודעת לומר לך בוודאות, לדעתי תוכלו לרוב המקומות , אני מניחה שמדובר בקראוון קטן כי אתם רק 3.. אני ראיתי המוני קראוונים בכבישים, אז נראה לי שזה יהיה בסדר, לגבי עגלה, הכל כמעט מונגש (אם לא הכל..) אז גם מהבחינה הזו אין לך בעיה. בנקיקים כדאי להצטייד במנשא

  • Reply
    רוית
    10/08/2019 at 10:28

    היי נעמה, איזה פוסט נהדר!!! מושקע ומפורט. תודה רבה. יש לי שאלה לגבי כרטיס זלצבורג- הכניסה איתו לכל אחר ולכל מרחצאות היא חד פעמית? או שאםשר כל יום להכנס פעם אחת?
    תודה!

    • Reply
      naamaozeri
      10/08/2019 at 11:17

      היי, תודה רבה, זה ממש תלוי… בכל אתר יש תנאים אחרים, תוכלי להיעזר ברשימה של טופתור הם מציינים שם הכל, אבל הייתי ממליצנ בזמן קצר לנסות כמה שיותר ופחות לחזור על מרחצאות..

  • Reply
    אילן
    13/08/2019 at 02:39

    הי נעמה,
    ההרגשה כשקוראים את הפוסט היא כאילו טיילתי איתכם.
    לגופו של עניין הכתיבה עניינית קצרה מועילה ואינטימית.
    שאפו

    • Reply
      naamaozeri
      14/08/2019 at 04:46

      היי אילן, תודה רבה🙏

  • Reply
    אורית
    14/08/2019 at 12:13

    תודה רבה פוסט מעולה עוזר מאוד ויסודי

  • Reply
    עידית
    17/08/2019 at 05:53

    היי נעמה, אנחנו עכשיו באוסטריה עם הילדים ונהנים מאוד. כמובן שלקחתי הרבה טיפים מראש מהפוסט שלך, כולל הפוסט השני מטירול, ואנחנו משלימים עכשיו מה שחסר לנו. פוסטים נפלאים, כתובים ברור ונותנים המון טיפים. עוזר לנו המון ורצינו להודות לך. אגב, פגשנו פה כמה משפחות שגם השתמשו בפוסט שלך. אז המון תודה על ההשקעה ושימת לב לפרטים חשובים. כן ירבו טיולים וחופשות!

    • Reply
      naamaozeri
      17/08/2019 at 21:09

      היי עידית, קוראת את התגובה שלך ויש לי חיוך על הפנים 🙂 אני ממש מתלהבת בכל פעם מחדש שאני מקבלת תגובות כאלה, אני יודעת כמה קשה לבנות מסלול ומבינה כמה זה עוזר שיש מסלול שפותר לך את הקושי הזה , אני יותר משמחה שזה עוזר להרבה משפחות, כיף!, תודה על התגובה!

  • Reply
    שלמה גלבגיסר
    20/03/2021 at 08:23

    ראיתי וקראתי מאות כתבות ואתרי תיירות
    ושלך עולה על כולם, הפרטים, הניסוח, התמונות
    ובכלל, שאפו גדול

    • Reply
      naamaozeri
      18/05/2021 at 14:46

      תודה רבה!! איזה מחמאה, כיף גדול

  • Reply
    קארין
    24/10/2021 at 16:33

    בדיוק סוגרת טיול לאוסטריה עברתי וקראתי המון פוסטים וסיכומי טיול אבל משהו בכתיבה שלך גם לי לקרוא הכל בהנאה כאילו אני שם, הפירוט על המסעדות, חניה, האם שווה.
    הכתיבה שלך עושה סדר מטורף!!!
    פשוט מושלם!

  • Reply
    ‫מוטי
    26/02/2022 at 20:18

    טסים בפסח לאותו אזור,
    פשוט סגרת לי יומיים של טיול עם כל המידע הנחוץ לי.
    תודה רבה

  • Reply
    גדי כץ
    09/07/2022 at 13:40

    היי נעמה,
    במסגרת תכנון הטיול למשפחה שלנו, נהניתי לקרוא את התיאורים המעולים שלך (-:
    לגבי כרטיס זלצבורג שציינת.
    הבנתי שיש 2 סוגי כרטיסים:
    Saltsburg card
    Saltsburgland card
    את הזכרת את ה Saltsburg card
    לפי ההטבות שציינת, נראה שבפועל רכשתם את ה Saltsburgland card
    רציתי רק לוודא לפני רכישה.
    תודה רבה,
    גדי

  • Reply
    ליאת
    11/07/2022 at 12:56

    פוסט נהדר. תודה רבה. שאפו!!!! מאוד נעזרת בך בבניית מסלול ותכנון אתרים. אנחנו עם פעוט קטן אז חלק מהדברים יצטרכו לחכות לכשיגדל…
    תודה רבה

  • Reply
    נעמה רז
    06/03/2023 at 14:10

    תודה ענקית,
    הגעתי לפוסט שלך אחרי שקראתי כבר לא מעט, אבל בהחלט עשה לי סדר וחשק למקומות מסויימים אז תודה רבה.

  • Reply
    אביב
    22/04/2023 at 10:45

    טוב, אז אנחנו ממש בשל בניית המסלול לאיזור זלצבורג וקראתי המון מאמרים ומסלולים.
    ואני יכול להגיד באופן ברור וחד משמעי, שהפירוט מסלול והדרך שבה הוא כתוב, ורמת הדיוק פשוט רמה אחת מעל.
    תודה רבה רבה לך הסופר השקעה והירידה לפרטים!

  • Reply
    נעמי
    01/07/2023 at 08:51

    פוסט נפלא , קראתי לא מעט חומר לקראת טיול זוגי לאיזור האגמים , הפוסט הזה עולה על כולם .
    המון תודה ושיהיו עוד הרבה חופשות משפחתיות מהנות

כתיבת תגובה