נעמה עוזרי
ארצות הברית טיולים טיולים בזוג

מסלול לשבוע בניו יורק – כולל תמונות, מפות והמלצות.

חזרתי משבוע בניו יורק והיה מושלם!! מלון במרכז העיר, המון שופינג, טיולים באטרקציות המרכזיות ועוד.. בפוסט הזה אני הולכת לפרט לכם הכל! מסלולים מפורטים לפי ימים, מפות הליכה, כתובות , דרכי הגעה, המלצות, תמונות מהממות וטיפים מועילים!

אז אם קראתם את הפוסטים הקודמים, ניו יורק היא החלק השלישי בטיול המהמם שלי בארצות הברית ומקסיקו ומהווה את הסיום של 19 ימי טיול מושלמים .

מסלול הטיול המלא שלי:

נחתתי במיאמי> משם לקחתי טיסה למקסיקו > בטן גב בקנקון > אקסטרים וטבע בפלאיה דל כרמן > טיסה לניו יורק >שבוע של כיף בניו יורק> נסיעה ללילה לקנדה> חזרה לניו יורק> טיסה לישראל.

טיסות תזמינו מכאן, את כל הטיסות שלי אני מזמינה מ Skyscanner , כדאי להזמין כרטיסים מינימום חצי שנה מראש, רוב הסיכויים שתמצאו מחירים ממש טובים!!
ביטוח תעשו בפספורטכארד – הם ייתנו לכם כרטיס נטען ובכל מקרה ביטוחי שחס וחלילה לא יהיה לכם, הם טוענים לכם כסף לשימוש מיידי – כאחת שהמזוודות שלה לא הגיעו באחד היעדים שביקרתי בהם … זה ממש עזר לי, כי יכלתי לרכוש לי דברים בסיסיים בלי לבזבז כסף מאצלי!

נתחיל…

יום ראשון: נחיתה בניו יורק בשעת ערב, מונית לטיים סקוור, טיול לילי בטיים סקוור וסיום בבר מקסיקני מדליק!

אז נחתנו בשדה התעופה JFK אחר הצהריים, בידוק מהיר והתקדמנו לקומת הטרנספורטיישן כדי לקחת מונית של UBER  (הורידו את אפליקציית UBER) למלון שלנו  Hotel Edison Times Square מלון אדיסון טיימס סקוור, שנמצא בטיים סקוור .

היתרון של המלון שהוא במיקום מעולה לשופינג (שהרי זו אחת הסיבות המרכזיות שבאנו ,לא??) הוא נמצא 40 מטר מהטיים סקוור, ללא ארוחת בוקר, באמת שאין צורך.. (למרות שיש אופציה) מתחת למלון יש  2 סטארבאקס וזו ממש חוויה לרדת בכל בוקר לסטארבאקס ולפגוש את כל האמריקאים והתיירים פוקדים את המקדש הזה כמו שעון, כאילו מוכרים בו זהב! אני אישית לא אוהבת את הקפה שלהם.

סטארבקס “מקדש הקפה” של האמריקאים – נחמד ולא יותר

פרקנו את המזוודות, ומיד ירדנו לטיים סקוור Time Squere, הכל מואר כאילו אמצע היום, טונות של אנשים מכל עבר, פרסומות ניאון ענקיות מרוחות על הבניינים, אין מה לומר! פשוט מהמם!

ה”טיים סקוור” בלילה – כאילו אמצע היום!

ממשיכות לרשת ההמבורגר המפורסמת (והטעימה!!) SHAKE SHAKE  בשדרה השמינית, יש להם כמה סניפים במיקומים די נוחים, המקום מבוקש ע”י המקומיים והתיירים, הצ’יפס (פרנצ’ פרייד) וההמבורגר ממש טעימים והמחיר סביר. כדי להגיע לסניף שלהם צעדנו על השדרה ה8 לכיוון רחוב 44, תראו אותו בצד ימין.

רשת shake shack מומלץ!

ממשיכות על רחוב 43 לכיוון השדרה ה7, השעה 12 בלילה… והחנויות פתוחות!  נכנסנו ל GAP ,Old Navy, H&M ועוד..

חובה לבקר בטיים סקוור בשעת ערב – מרגיש כמו אמצע היום! תפסו פינה מעניינת להצטלם בשעת ערב, יוצאת תמונה מגניבה ביותר!

ה”טיים סקוור” בלילה, תפסו לכם פינה מעניינת להצטלם

שימו לב שבמרכז הטיים סקוור נמצא סניף הדגל של TKTS (כנסו לאתר שלהם)  הוא נמצא מתחת למדרגות האדומות הענקיות המוצבות במרכז הכיכר, בדוכן הזה, ניתן לקנות כרטיסים בהנחות גדולות מאוד להצגות המוצגות באותו היום בברודווי, כדאי לבוא מוקדם ככל האפשר על מנת ל”זכות” בכרטיס מוזל, ניתן להתעדכן באתר שלהם ובאפליקציה אודות זמינות הכרטיסים והמחירים – לחצו כאן לעדכון המכירות היומי

סניף TKTS בטיים סקוור – כאן תמצאו כרטיסים בזול להצגות בברודווי

מהכיכר המשכנו על רחוב ברודווי עד לרחוב 55, פניה קלה שמאלה והגענו לבר מסעדה מקסיקני בשם Vida Verde הזמנו קוקטייל, נהנינו מהאווירה המגניבה וחזרנו ברגל לדירה בשעת לילה מאוחרת. ממש כיף שהכל קרוב.

פאב מסעדה מקסיקני Vida Verde – היה כיף!

לא רוצים להיות במלון שלנו?
הכנתי רשימה של מלונות מומלצים מאוד בטיים סקוור – לגזור ולשמור!
citizenM New York Times Square – מלון סיטיזן-אם ניו יורק טיימס סקוור
Pod Times Square– מלון פוד טיים סקוור
מלון Martinique New York on Broadway, Curio Collection by Hilton– מבוקש! מלון מרטיניק ניו יורק און ברודווי, נמצא פחות מקילומטר מהטיים סקוור
Crowne Plaza Times Square– מלון קראון פלאזה טיימס סקוור
LUMA Hotel – Times Square מלון לומה – טיימס סקוור
RIU Plaza New York Times Square  – מלון RIU פלאזה ניו יורק טיימס סקוור 
 Residence Inn by Marriott New York Manhattan/Times Square מלון רזידנס אין ביי מריוט ניו יורק מנהטן/טיימס סקוור 
Hyatt Centric Times Square New York  – מלון הייאט סנטריק טיימס סקוור ניו יורק 
Novotel New York Times Square – נובוטל טיים סקוור
The Time New York – מלון טיים

יום שני: יום שלם של שופינג

היום היה מוקדש כולו לשופינג!! תכלס’ זה ממש מעייף וגומר את הרגליים אבל בסוף היום כשחוזרים לחדר עם כל השקיות, הולכים לישון עם חיוך 😁במיוחד אם מצאתם מציאות..
לשופינג הקדשתי פוסט נפרד כולל מסלול הליכה + תמונות וקישורים להרשמה לאתרי הבית של החנויות הכי שוות, ששם תוכלו לקבל הנחות גדולות על הקניה שלכם -לפוסט מסלול שופינג בניו יורק – טיפים מועילים שיחסכו לכם כסף!לחצו כאן

נמשיך במסלול..

הטיים סקוור מוקדם בבוקר הוא חוויה בפני עצמה – רואים את כל מרכז העיר מתעורר לחיים וזה פשוט מהמם.

ה”טיים סקוור” מוקדם בבוקר – כל ההזויים כאן

דאונטאון / מנהטן תחתית

יום שלישי: שייט לפסל החירות, באטרי פארק, האנדרטה לפיגועי ה11 בספטמבר, וורלד טרייד סנטר, שופינג בסנצ’ורי 21, גשר ברוקלין וסיום עם שקיעה מהממת ברובע דמבו

אז היום היה לנו יום עמוס במיוחד ומתוכנן בקפידה, לא רצינו שקדחת השופינג תגמור אותנו סופית, אז החלטנו להתנזר מקניות ולטייל במנהטן  – אפשר לומר שבסה”כ הצלחנו..

ציוד ליום זה: נעליים נוחות! (רצוי לא אלה שקניתם אתמול… אלא נעליים ממש נוחות, שהרגל שלכם כבר מכירה) כובע, מים ותיק גב.

היום רכשנו את המטרוכארד Metrocard – כרטיס התופס ל7 ימים מלאים מרגע הכרטוס.
וזה בדיוק מה שהיינו צריכות!

עלות הכרטיס ל7 ימים 33 דולר, רוכשים במכונה (מצורפת תמונה)  יש לבחור ultimate time ולאחר מכן 7days , הכרטיס עצמו ללא טעינת ימים עולה 1 דולר, אם שילמתם בכרטיס אשראי, המכונה תבקש את המיקוד שלכם zip code , מאחר ואינכם תושבי ארה”ב, תזינו 5555 (זו ההנחיה שקיבלנו מהפקיד).

במכונה הזו רוכשים את ה Metrocard לנסיעה בסאבווי
הסאבווי בניו יורק – רציפי הרכבת ברובם מיושנים

ואם תסתבכו.. לעיתים יש פקיד בדלפק שיכול לסייע לכם, אחרת, יש כפתור למענה אנושי, נסו להסתייע בו.

הכרטיס משמש אתכם בכניסה לתחנה וביציאה ממנה, שימו לב שאם העברתם את הכרטיס בטעות ותרצו להעביר שוב באותה התחנה, לא תוכלו לעשות זאת, כי הכרטיס “ננעל” ל20 דקות (אם אני זוכרת טוב..) ולכן תצטרכו לחפש לכם תחנה אחרת בסביבה… קרה לנו וזה היה די מעצבן.

לכל תחנה יש כניסה ויציאה ב2 הצדדים של הרחוב, תוודאו איזה צד אתם צריכים.

אז הלכנו 200 מטר לקו 1 (אדום) ונסענו כ14 תחנות עד לתחנת סאות’ פרי  South Ferry Sta, הנסיעה ברכבת די קלה וברורה, אין מה להילחץ!

המעבורת נמצאת מיד ביציאה מתחנת הרכבת, כבר ביציאה מהתחנה יקפצו עליכם טונות של סוכני נסיעות שישכנעו אתכם לעלות על הספינה שלהם בטענה שבספינה החינמית “לא רואים טוב”, “לא שווה את הכסף” וכו’ וכו’.. ואתם, שאתם בסה”כ רובכם תיירים שוקיסטים, תאמינו להם, תפלו בפח ותקנו את הכרטיס המיותר…(כמוני .. 🙄)

אז אני אומרת ככה: השייט הזה, הוא סוג של סימון וי בטיול הראשון שלכם בניו יורק, אז חבל על הכסף, תעלו על השייט החינמי, הוא עושה את העבודה ומוביל אתכם לראות את הפסל המיוחד. בנוסף השייט החינמי יוצא בדיוק מהיציאה מתחנת הסאבווי, לעומת השייט בתשלום, שאני לקחתי, שאליו אתם צריכים שאטל שלוקח אתכם לנמל מרוחק יותר – לא! את תעשו את זה, אוקיי?

פרטים על השייט החינמי לפסל החירות

המעבורת Staten Island Ferry  הינה שירות חינמי המסופק ע”י עיריית ניו יורק  היא פועלת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע ויוצאת כל 15 – 20 דקות, המעבורת יוצאת מטרמינל
Whitehall Terminal Manhattan הממוקם כדקה הליכה מתחנת הסאבווי  South Ferry Sta

ללוח הזמנים המלא של המעבורת החינמית – לחצו כאן!

בשייט רואים את קו הרקיע של מנהטן, גשר ברוקלין וגשר מנהטן, חולפים על פני אליס איילנד, זה ממש נחמד 😀

נוף מהמם של קו הרקיע של מנהטן – בשייט לפסל החירות
שייט לפסל החירות – רואים את גשר ברוקלין
פסל החירות – ניתן ע”י צרפת לארצות הברית

יורדים מהסירה וממשיכים ברגל לבאטרי פארק Battery Park שנמצא בצמידות לשייט, זהו פארק קטן ויפה, עם טיילת נחמדה על קו המים. משם המשכנו ברגל עד לאזור הפיננסי של ניו יורק, עברנו על פני שור הזהב (איך תדעו שהגעתם? תראו מליון סינים מנסים להצטלם עם ביצי הזהב שלו…) אין סיכוי להתקרב.. פשוט תמשיכו..

עצרנו לאכול והמשכנו כ20 דקות הליכה עד ל World Trade Center מרכז הסחר העולמי, היכן שהיו מגדלי התאומים, שם הוקמה האנדרטה הלאומית לפיגועי ה11 בספטמבר, אנדרטה מצמררת לכל הדעות, כעת, במקום 2 הבניינים שקרסו, יש 2 אנדרטות ענקיות, הנמצאות בתוך אזור מלא עצים, כבר כשתתקרבו, תראו שבכל פינה מונחות מזכרות ותמונות, פרחים ומכתבים שאנשים כתבו ליקירים שלהם  ולא רק..

מזכרות ומכתבים לנספים בפיגועי ה11 בספטמבר

ישר העצב השתלט עליי, התחלתי לקרוא ולהתבונן בתמונות, זה כ”כ עצוב, כואב ומכעיס בו זמנית. איך? איך המנוולים האלה עשו כזה דבר נוראי, כמה שנאה…..

המשכתי לעבר האנדרטה הצפונית, שם עמד הבניין הצפוני (אחד מתוך השניים) האנדרטה בנויה כבור מרובע ענק כשלתוכו משתפכים מפלי מים. את הבור הענק מקיפים לוחות שעליהן חרוטים שמות הנספים בפיגועים בניו יורק, פנסילבניה וושינגטון.  פתאום הבחנתי שבחלק מהשמות, נעוץ פרח🥀, מיד בדקתי בגוגל והסתבר כי הפרח ננעץ כי ביום זה חל יום ההולדת של אותו אדם… כמה עצוב, זה ממש גרם לי לבכות 😪

האנדרטה העצומה לפיגועי ה11 בספטמבר
בתאריך יום ההולדת של האדם שנהרג – נועצים פרח בתוך השם שלו 🥀😪

לא נכנסנו למוזיאון שהיה צמוד לאנדרטה – שומרת לי את זה לביקור הבא!

מהאנדרטה המשכנו לקניון Westfield שנמצא ממש מעבר לכביש, אתם לא תפספסו את המבנה המרשים הזה, המעוצב ככנפי יונה, הקניון מלא במותגים מפונפנים ויוקרתיים, ממליצה להיכנס אליו ולו רק להתרשם מהמבנה האדריכלי המיוחד שלו.

קניון ווסטפילד – מבנה דמוי יונה שמשוחררת לחופשי
קניון ווסטפילד – מבנה אדריכלי מרשים

בקניון יש חנות ענקית של אייפון – אז מי שצריך להטעין את הנייד – מוזמן להיכנס חופשי חופשי ולהתחבר לאחד השקעים להטענה או סתם כדי לברוח לנוח מהחום.

מחוץ לקניון היה שוק אוכל עם דוכנים  (ייתכן וזה שוק קבוע, תבדקו) – התפנקנו בצ’יפס וגלידה והמשכנו 5 דקות הליכה לחנות הכולבו Century 21  הנמצאת ממש ביציאה מהקניון. בכולבו הזה יש המון מציאות, כדאי להתמקד במוצרים שנמצאים ב SALE או CLEARANCE.

גלידות עם מרנג צרוב
פרנצ’ פרייד (הצ’יפס) בשוק האוכל ליד קניון ווסטפילד

קישור לאתר של Century 21 – התעדכנו בכל המבצעים

מהכולבו המשכנו בהליכה על שדרות ברודווי ופנינו ימינה ל Park Row‏ עד גשר ברוקלין, חצינו אותו ממנהטן לברוקלין בהליכה כיפית בשעת אחר הצהריים, על הגשר עצמו יש פינות נהדרות לצילום, שימו לב שלגשר יש 2 קומות כאשר הקומה התחתונה זה הכביש ובקומה מעל, שביל להולכי רגל.

גשר ברוקלין – חובה ביקור!
גשר ברוקלין – עמוס במבקרים
גשר ברוקלין, ניו יורק
גשר ברוקלין, ניו יורק

הטיימינג היה מושלם, ירדנו מהגשר בפניה חדה שמאלה לרחוב וושינגטון  ברובע דמבו DUMBO, תלכו ישר על רחוב וושינגטון ותגיעו לפינה מושלמת להצטלם בין הבניינים החומים, כאשר באמצע רואים את הגשר המהמם, תראו כמה אנשים עומדים בתור להצטלם שם, כולל דוגמניות של קטלוגים. המשכנו ברחוב עד ל Pebble beach  נקודת צילום מושלמת על קו המים הנמצאת ממש מתחת לגשר, התיישבנו עם עוד המון אנשים על הסלעים וצפינו בשקיעה שיורדת אט אט על קו הרקיע של ניו יורק, זה היה סיום רגוע וכיפי ליום עמוס בחוויות.

נקודת צילום מבוקשת כשברקע, גשר ברוקלין
גשר ברוקלין – פשוט מהמם
שקיעה היורדת על קו הרקיע של ניו יורק

יום רביעי:  שופינג באאוטלט ג’רסי גרדן ושופינג במנהטן, מייסיס,והחנות המדליקה של M&M .

היום הייתי אמורה לנסוע לג’רסי גארדן The Mills at Jersey Gardens, קניון ההאאוטלט הכי שווה בניו יורק, הנמצא בניו ג’רסי, אבל….. לא התחשק לי🤷‍♀️ כן, אני יודעת מה אתם חושבים…..

תבינו, ממש לא יכולתי יותר, כאבו לי הרגליים מכל ההליכות ולא רציתי להרגיש תחושת מיאוס, למרות שפספסתי את כל ה”מבצעים” השווים והקניות ללא מיסים (בקניון הזה אין מיסוי על נעליים והלבשה, ללא הגבלה!) לא היה אכפת לי!

אבל חברותיי לא וויתרו והתפצלנו, הן נסעו לג’רסי וחזרו עם שלל שווה ביותר: אדידס, נייק, אנדר ארמור, ליוויס, טומי הילפיגר, Lee, פומה ועוד ועוד.. במחירים שווים! ואני קמתי מאוחר והלכתי לטייל בקרבת המלון בכיף שלי.

למרות זאת, אני אכתוב על האאוטלט בג’רסי גרדן😋

הוראות הגעה לג’רסי גרדן

אוטובוס – האוטובוס יוצא מתחנת Port Authority Bus Station, הנמצאת על השדרה השמינית ברחוב 42 מרחק הליכה מהדירה שלנו.
מרציף 222 לוקחים את קו 111 ל Jersey Gardens Mall‏ , אחרי חצי שעה נסיעה (6 תחנות) יורדים בתחנת  Jersey Gardens – Main Entrance הליכה של דקה ואתם בקניון. את הכרטיסים תוכלו לרכוש בקופה בתחנה.

טיפים לקניה נבונה בג’רסי גארדן:

כדאי להגיע בפתיחה (ראו שעות למטה) – הזמן טס ואתם בטח רוצים להספיק..להביא מזוודה ריקה לקניות ואם לא הבאתם – להשכיר עגלה(כדי שלא יישארו לכם סימנים על הידיים מהשקיות 😖 תשכירו אותה בתחילת הקניות ולא בסוף… )
להיות ממוקדים במה שאתם רוצים לקנות – כדאי לדעת איזה חנויות יש בקניון ולתכנן בהתאם
יש אופציה לרכוש חוברת קופונים בדלפק בקניון וזה מקנה הנחות יפות
שימו לב לשעה שיוצא האוטובוס האחרון – ותתכוננו בהתאם.

שעות פתיחה:
פתוח שני עד שבת מ10:00 עד 21:00
יום ראשון מ11:00 עד 19:00

קישור לרשימת החנויות בקניון – אתם יכולים לסנן לפי קטגוריה

קישור למפת הקניון – מקסימום תדפיסו ותציירו לכם מסלול

קישור לכל הדילים שיש בקניון לפי ימים – תתעדכנו ערב קודם! יחסוך לכם הרבה כסף

קישור לשעות הפתיחה של הקניון לפי ימים

נחזור אליי…
אני חשבתי לתומי שלא אעשה שופינג… אז יצאתי לטייל בנחת ברחובות ניו יורק לאורך השדרה ה8 ופניתי ימינה ברחוב 34 עד שהגעתי לסניף ענק של FOOT LOCKER  מדובר על בניין עצום של נעליים ומכיוון שהייתי צריכה לקנות לילד נעליים של סטף קרי – נכנסתי, חנות שווה ביותר ! המשכתי ברחוב 34 , חציתי את השדרה ה7 ואחרי כמה מטרים מצד שמאל, ראיתי את הסניף הענק של  Macy’s כמובן שנכנסתי! ומפה, הארנק שלי היסטוריה🤦🏻‍♀️.. נראה אתכם נכנסים למעצמה הזו בלי לקנות משהו!

לא מדובר פה על cenchury 21 פה זה רמה אחרת של ביגוד ומותגים מעולים וגם יפים, יש קומה לכל סגנון ומגדר… קומת ילדים, קומת בגדי ים וביגוד ספורט, קומת נעליים, קומת בישום ואיפור, קומת גברים ועוד ועוד – תתכוננו להתעלף! ויש גם מבצעים שווים! יש פה הכל, קניתי לילדים חליפות של NBA (ג’ורדן וחבריו) במחירים ממש משתלמים, ביגוד חגיגי של טומי הילפיגר במחירי פוקס.. תחתוני קלווין קליין מהממים במבצעים משתלמים, בגדי ים של טומי הילפיגר מעלפים, ביגוד ספורט של אדידס,נייק ועוד ועוד… ממש ממש אהבתי!

macy’s – לא לפספס! כלבו מעולה עם המון מציאות

אם תעקבו אחרי ההנחיות שלי – תחסכו המון כסף!!!

דבר ראשון: הירשמו באתר וקבלו 25% הנחה, אז תרכזו את כל הקניות שלכם במקום הענק הזה לחשבון אחד – הירשמו כאן!

בנוסף, כדאי לדעת כי בקומה הראשונה יש דלפק מבקרים, הציגו דרכון וקבלו 10% הנחה התקף לחודש בכל קניה!! ואוו, תעשו את זה!

זכרו! כי בניו יורק עד 110 דולר קנייה אתם פטורים ממיסים על נעליים והלבשה, תבקשו מהמוכר/ת לעצור אחרי 110$ ולהוציא חשבונית ואז להמשיך בקניה עד ל$110 הבאים וכן הלאה.. אני עשיתי את זה – חפשו קופה בלי תור שלא ילחיצו אתכם.

התעדכנו במבצעים באתר הבית של Macy’s  – חפשו sale  או clearance שזה “מחירי ניקוי מדפים” אצלם.

סיימתי במייסיס רעבה עד מאוד (כי כבר שכחתי שצריך לאכול..)  אז אכלתי שוב ב SHAKE  SHAKE והמשכתי בהליכה של רבע שעה על ברודווי עד לרחוב 48 לחנות המדליקה של M&M לכמה תמונות פוטוגניות , ובום – הגיע הערב!
שבורה ורצוצה סיימתי גם את היום הרביעי, עד כה ירדתי קילו וחצי, נשבעת!

M&M שווה להכנס לבקר כאן, אך יקר בטירוף

יום חמישי: טיול בשדרה החמישית, השתתפות בצעדה לכבוד ישראל, סנטרל פארק, איטליה הקטנה, צ’יינה טאון והרשיס’.

היום רשמית הוא יום ירושלים ובניו יורק מייחדים את היום הזה למדינת ישראל, מה זה אומר? שאלפי אנשים מציפים את השדרות המרכזיות במנהטן ועורכים צעדת מחווה לישראל- איזה מגניב, נכון?

ראינו המון בני נוער מתנועות נוער מנופפים בדגלי ישראל וזה ממש חימם את הלב, פגשנו קבוצת ישראלים שחילקה חולצות ודגלים, התלבשנו והצטרפנו לכמה מטרים של צעדה.

במקרה “נפלנו” על הצעדה לכבוד ישראל, שמתרחשת בכל שנה ביום ירושלים – כיף!
כל הרחובות מלאים בדגלי ישראל

ממשיכות דרך השדרה השביעית כרבע שעה הליכה לעבר הריאה הירוקה של ניו יורק “הסנטרל פארק” כבר בכניסה לפארק תראו סוסים מסכנים רתומים לכרכרות מפונפנות ויעוטו עליכם כל מיני מוכרים שינסו לשכנע אתכם לקחת סיור בתוך הפארק, או ע”י רוכב אופניים שיסחב אתכם בעגלה או בכרכרה או יציעו לכם להשכיר אופניים, שימו לב שעם האופניים, בעייתי להסתובב בתוך שבילי הפארק, מפאת עומס הולכי הרגל, תוכלו לנסוע בהן רק בכבישים המקיפים את הפארק.

סוסים מסכנים עומדים בחום בכניסה ל”סנטרל פארק” ניו יורק

הפארק עצמו יפהפה, יש בו פסלים, גשרים, פינות מוצלות, תעברו גם באנדרטה לזכרו של ג’ון לנון IMAGINE העשויה מפסיפס המוטמע בשביל ההליכה (יש שלטים ותראו טונות של אנשים מצטלמים שם…) משם תמשיכו לאגם הגדול , הדרך מאוד יפה, אני ממליצה לערוך פיקניק במקום ולנוח קצת מכל ההליכות.

אנדרטת IMAGINE   ב”סנטרל פארק” לזכרו של ג’ון לנון
האגם הגדול ב”סנטרל פארק” – ניתן לעשות שייט
נוף מהמם ב”סנטרל פארק”

תוכלו להמשיך מהאגם לטירת בלוודר, כמו גם לצאת מהסנטרל פארק לעבר “המוזיאון האמריקאי לתולדות הטבע” – הכניסה חינם , מהמוזיאון יש לקחת רכבת קו A הכחול תחנת: 81 Street-Museum of Natural History Station לצ’יינה טאון רדו בתחנת Bowery/Canal St.

מתחנת Canal Street Station המשכנו ברגל על רחוב Canal St עד לצ’יינה טאון China Town, תכלס מה שתראו שם זה חנויות של סינים, אוכל סיני, מוצרים של סינים ו.. איך לא? שפע חיקויים של סינים.. אז אם תרצו להפתיע את הדודה או האחות עם חגורה או תיק של גוצ’י (חיקוי כן..) זה המקום . אני פחות אהבתי, האזור הזה היה פחות לטעמי, מה שעשינו בצ’יינה טאון זה מסאג’ – ממש ממליצה לעשות מסאג’ אחרי כל ההליכות האלה – זה היה פשוט מושלם!! שימו לב, תתמקחו על המחיר וקחו בחשבון שהן מחכות לטיפ בסוף, אז תהיו ערוכים.

משם המשכנו לאיטליה הקטנה Little Italy , שנמצאת בצמידות לצ’יינה טאון , מיד תזהו לפי עיצוב המסעדות הפונות לרחוב, עם המפות המשובצות ודגלי איטליה, נכנסנו למסעדה שהייתה נראית לנו מזמינה (האמת… התגרנו מהמנות שהן הוציאו וזה קנה אותנו) ואכן, לא התאכזבנו, אוכל איטלקי מעולה, וזה שם המסעדה Da Nico

“איטליה הקטנה” , ניו יורק, ישר תזהו שהגעתם למקום הנכון
Da Nico – מסעדה איטלקית מומלצת ב”איטליה הקטנה” , ניו יורק
באיטליה הקטנה – אוכלים איטלקי.. אלא מה?

חזרנו בסאבווי לטיים סקוור ונכנסנו לחנות המהממת של הרשיס’ Hershey’s Chocolate World Times Square , פה כבר המחירים יחסית סבירים, יש מבצעים ותוכלו לקנות משהו לחבר’ה בעבודה…

הרשיס’ – חנות קונספט שווה ביקור ולא יקרה במיוחד

מה שכן, שימו לב למשקל… לא תמים בכלל, אני השארתי בקופה אחרי שהתברר לי שזה יוסיף לי קילו וחצי למזוודה.. חחחחח

גיחה ליומיים בקנדה: טיול מאורגן לקנדה כולל ביקור באאוטלט  הכי טוב שהיינו בו EVER!! – פוסט נפרד

למחרת נסענו לקנדה – כתבתי פוסט  נפרד לקנדה, את המזוודות השארתי אצל קרובי משפחה שלי, אבל אם אתם רוצים לעשות גיחה לקנדה, תבדקו אופציה לאחסן את המזוודות שלכם במלון . במלון שאנחנו היינו  היה ניתן לאחסן תמורת דולר ליום אחסנה . (מחיר מעולה 👍) לקנדה נסענו עם טרולי קטן, ניתן גם עם תיק גב- זה סה”כ ללילה אחד. – הפוסט יפורסם בקרוב (תעקבו אחרי העדכונים בדף הפייסבוק שלי)

יום שישי:  שכונת האדסון יארד, בניין הvessel, טיילת ההיי ליין, צ’לסי מרקט, בר רופטופ מושלם וסיום בשכונת גריניץ’ וילג’ בפארק וושינגטון.

כדי להגיע למתחם הבניינים היוקרתי שבשכונת הדסון יארד, יש לרדת בתחנת הסאבווי –
34th Street-Hudson Yards Subway Station כבר שתצאו מהתחנה תראו מולכם את בניין ה  VESSEL   הבניין הזה הוא פשוט יצירת אמנות ענקית שניצבת לה באמצע הרחוב, צורתו מעיין כוורת גדולה עשויה ברזל מבריק בצבע זהב ברונזה, בבניין יש 15 קומות ולא מעט מדרגות.. כך שאתם יכולים להחליט עד להיכן תטפסו. יש גם מעלית, אבל אל תבנו עליה, כשאני הייתי, מי שעמד בתור למעלית היה מי שבאמת היה צריך את זה… אז תבדקו.

ה VESSEL – מבנה מרשים דמוי אוניה

הנוף מדהים, מצד אחד תראו את נהר ההדסון, המפריד בין מנהטן לניו ג’רסי, מצד שני תוכלו לראות את הפלא של הבניין הזה, שמזוויות ראיה שונות, הוא נראה בצורות משתנות ומדהימות.

את הזמן תוכלו להעביר בינתיים בקניון החדש הצמוד למבנה, יש בו מותגים רבים וגם אופציה לשבת לאכול ארוחת בוקר (אבל אל תשרפו שם את הזמן….).

כדי לעלות למבנה, יש לקחת כרטיס למטה מהכרטיסן (תראו אותו יושב תחת השמשייה) בכרטיס יהיה כתוב לכם מה שעת העלייה שלכם. הכרטיס הוא חינמי ופשוט בא לעשות “סדר” שלא יעלו כמות רבה מידי של אנשים בו זמנית, מה שהבנתי הוא שמותר עד 1000 בפעם אחת.

בניין ה VESSEL – כאן קונים כרטיסים
בניין ה VESSEL אם תטפסו את כל המדרגות – תוכלו לראות את זה מלמעלה
בניין ה VESSEL נקודת מבט מעניינת מלמטה
בניין ה VESSEL – מזהים אותי?

המשיכו 100 מטר על השדרה ה11 עד שתגיעו למדרגות שיובילו אתכם לטיילת ההי ליין נקודת הציון לגוגל מאפ תהיה High Line 30th St Elevator Access  ואם לא מצאתם, פשוט תשאלו ברחוב.  הטיילת נבנתה על שרידים של מסילת רכבת עילית , אורכה 1.6 ק”מ (והיא לא הסתיימה..) ניתן לראות בדרך “שאריות” מפסי הרכבת הישנים, מצד אחד תוכלו לראות את נהר ההאדסון ומצד שני את הבתים היוקרתיים בשכונה. הטיילת נחמדה מאוד ועוברת בין בניינים ובתי יוקרה, במהלך הטיול תראו יצירות אמנות הפזורות לאורכה ותוכלו לנוח באחת מפינות הישיבה שבדרך. לאחר בערך ק”מ אחד של הליכה, הטיילת הובילה אותנו עד לצ’לסי מרקט, שוק האוכל הנהדר.

מיצגי אמנות לאורך טיילת ה”היי ליין”
הנוף מה “היי ליין”
טיילת ה”היי ליין” ניו יורק, פעם הייתה כאן מסילת רכבת עילית
פינות חמד לשבת ולהצטלם בטיילת ה”היי ליין”, ניו יורק
טיילת ה”היי ליין” עוברת בין בנייני יוקרה ומיצגי אמנות

צ’לסי מרקט

מיקום: בשדרה ה9, בין רחובות 15 ו16 , או פשוט שימו בגוגל מאפ  Chelseamarket

כתובת אינטרנט של השוק

צ’לסי מרקט, הוא שוק אוכל מקורה וממוזג, שנמצא במבנה בן יותר מ100 שנה (בעבר הוא היה מפעל עוגיות של אוראו…) שוק האוכל הזה, נחשב אחד מהטובים בעולם וממש בא לכם להגיע לכאן, יש כאן מסעדות, מאפיות, בתי קפה וקינוחים מדהימים– שווה ביקור! אנחנו הלכנו ישירות ל“מזנון” של אייל שני, כל אחת הזמינה משהו אחר, היה טעים מאוד!! יש אפילו תפריט בעברית! ולקינוח, המשכנו לדוכן פאנקייק טעים– היה מעולה, אלא מה?😋

צ’לסי מרקט – לפני 100 שנה, היה כאן מפעל העוגיות “אוראו”
מיצג עגבניות ב”מזנון” אצל אייל שני – סימן ההיכר שהגעתם למקום הנכון
תפריט בעברית ב”מזנון” של אייל שני בצ’לסי מרקט

סיימנו בצ’לסי והמשכנו לטייל על השדרה ה9 הגענו עד לסניף הגדול ביותר בעולם של סטארבאקס וזה השם של המקום Starbucks Reserve New York Roastery  חכו חכו שתראו אותו, ממליצה לשבת פה לאכול, אם עדיין לא אכלתם כלום, זה מוזיאון של אוכל, לא חנות! מהמם!!

הסטארבאקס הגדול בעולם Starbucks Reserve New York Roastery בניו יורק

 ואז החלטנו שצריך לנוח אך אין מצב שאנחנו עוזבות את ניו יורק בלי בר רופטופ אחד לפחות!!

ממשיכות 200 מטר על השדרה ה9 ופונות ימינה לרחוב 14 ושמאלה לרחוב וושינגטון אחרי כמה מטרים תגיעו לבר הנבחר: Le Bain, היה חשמל!! תצטיידו בדרכונים כי אין כניסה בלי.. בנוסף, מציעה להביא בגד ים מראש, כי בבר הזה, יש 2 קומות, קומה ראשונה ג’קוזי כיפי המשקיף לנוף מטורףף של מנהטן נהר ההדסון וניו ג’רסי ואחרי שתתנגבו ותתלבשו, תעלו לקומה השנייה, תזמינו קוקטייל מלפפונים (קוקטייל הבית) תתרווחו ותהנו מהנוף המטורף, היה כיף, מצחיק והאווירה מעולה! אגב, התשלום הוא רק עבור האלכוהול.

קוקטייל מלפפונים מרענן וטוב ב Le Bain
Le Bain – בר רופטופ כיפי, הכניסה חינם והתשלום רק על האלכוהול
תצפית על ניו ג’רסי מבר הרופטופ Le Bain
תצפית מהממת מבר הרופטופ המעולה Le Bain ניו יורק

כתובת:  The Standard, High Line, 848 Washington St, New York, NY 10014, ארצות הברית או שימו בגוגל מאפ מסלול הליכה ל Le Bain

ממשיכות על רחוב 13, פונות ימינה לרחוב האדסון וממשיכות ישר עד לשכונת בליקר המפורסמת הגענו לשכונת גריניץ’ וילג’ Greenwich Village , מיד תרגישו באווירה המשתנה, בניינים נמוכים חומים עם גרם מדרגות קטן המוביל לרחוב,  שדרות עצים, חנויות בוטיק קטנות.. ממש ניו יורק של סדרות הטלויזיה…. הגענו למאפיית מגנוליה Magnolia Bakery , בעקבות המלצות רבות ברשת, לטעום את מוס הבננה שלהם (זה היה בדרך אז לא היה אכפת לנו )טעמנו –  היה נחמד מאוד.

מוס הבננה המפורסם של מאפיית מגוליה

משם המשכנו 200 מטר על רחוב בליקר, פנינו שמאלה לרחוב כריסטופר ושוב ימינה לרחוב 4 המשכנו ישר על רחוב וושינגטון עד ל  Washington Square Park האטרקציה המרכזית בשכונת גריניץ’ והתחנה האחרונה שלנו להיום, בכניסה הצפונית של הפארק מתנוסס שער הניצחון של העיר ניו יורק  הגענו לפארק בשעת ערב מאוחרת, היה כבר חשוך, אז רק התרשמנו ממנו וחזרנו הביתה, זהו, מחר יום אחרון בניו יורק 🥰

שער הניצחון של ניו יורק בכיכר וושינגטון בניו יורק

יום שביעי: מוזיאון ברוקלין, טיול ברחובות ברוקלין  וסיום בחוף רחצה בקוני איילנד באוקיינוס הצפוני – היה מושלם!

היום פתחנו את היום במוזיאון ברוקלין, היה נחמד, פחות ארחיב על הנושא, יש מוזיאונים מוצלחים יותר לדעתי….

מוזיאון ברוקלין – המון היסטוריה, פחות מודרני
מיצג הזוי במוזיאון ברוקלין – סעודת ואגינות של גיבורות מעמים שונים
מוזיאון ברוקלין – פחות לטעמי

משם המשכנו לברוקלין, לשכונת borough park שם גרה קהילה יהודית ענקית (בני ברק זה פה!) בשכונה חיים יהודים חרדים רבים, רובם חסידים. אותו היום היה בדיוק ערב לפני חג שבועות, האווירה ברחוב הייתה ממש כמו שכונה חרדית בבני ברק, כולם מתכוננים לחג הקרב ובא.. לרגע הרגשתי בישראל… עברית בכל מקום.. זה היה קצת מוזר, אבל הרגשתי שייכת (למרות שאני לא חרדית..)  וזה היה כיף.

מרגיש כמו בני ברק בבורו פארק, ברוקלין
מתכוננים לחג השבועות בברוקלין
שכונת בורו פארק בברוקלין – אפילו המשחקים של חרדים

משם המשכנו ברכב לקוני איילנד – שזה בעצם חצי אי סמוך לברוקלין. אנחנו הלכנו לחוף הרחצה שנמצא ממול לתחנת הסאבווי, תחשבו איזה נחמד ולא שגרתי יהיה לשלב את הטיול שלכם בניו יורק עם חוף רחצה? אני אישית ממש ממליצה! בייחוד שהסאבווי מגיעה לכאן! יש תחנה ממש ממול לחוף. האווירה פה אמריקאית לחלוטין! תוכלו לראות את כל ההארד קור של התרבות האמריקאית, שורה של חנויות ג’אנק, ופארק שעשועים ענק עם מתקני אקסטרים שלא מביישים פארק רציני. ואם תהיו פה ב4 ביולי, אולי תוכלו לצפות בתחרות אכילת הנקניקיות במסעדה של “ניית’נס פימוס” .

חוף הרחצה בקוני איילנד, ניו יורק
לונה פארק ענק על החוף בקוני איילנד, ניו יורק
מתקני אקסטרים בקוני איילנד
גרפיטי בקוני איילנד

אז חלצנו נעליים וטיילנו להנאתנו על בטיילת לאורך הים, ירדנו לחוף וטבלנו רגליים, לא להאמין שאנחנו באוקיינוס הצפוני.. הוא כזה עצום ומיוחד…

קוני איילנד – ניו יורק
קוני איילנד – באוקיינוס הצפוני , פשוט מהמם!

ביי ביי ניו יורק, סיכמת לנו טיול נהדר! כבר חושבת על הפעם הבאה……

אם תרצו להמשיך לקבל תוכן איכותי ומסלולי טיול שיהפכו לכם כל טיול לקל ופשוט – עקבו אחריי :
בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה” – פשוט לחצו “לייק”
לתמונות מהממות מהטיולים שלי ושל משפחתי ולתמונות “בזמן אמת” – עקבו אחריי באינסטגרם כאן!לקבלת מסלולי טיול למייל – הירשמו לרשימת התפוצה שלי בתחתית הפוסט או בחלון הקופץ 🙂

שלכם, נעמה

You Might Also Like...

3 תגובות

  • Reply
    נירית
    05/06/2022 at 12:15

    בבקשה שלחי לי למייל את המסלול לניו יורק ומיאמי

  • Reply
    לימור
    14/06/2022 at 23:38

    היי נעמה,
    אנו מסיימים טיול בניו יורק, חייבת להחמיא לך על ההמלצות, הכל מפורט ומדוייק.
    תודה🙂

  • Reply
    המלצות לטיולים
    27/05/2023 at 04:45

    Thanks for finally talking about > מסלול לשבוע בניו יורק – כולל
    תמונות, מפות והמלצות. < Liked it!

כתיבת תגובה