נעמה עוזרי
ארצות הברית טיולים טיולים בזוג

מסלול קצר וכיפי במיאמי

את הטיול הגדול שלי בארצות הברית ומקסיקו התחלתי במיאמי, 4 ימים במקום המגניב הזה היו טעימה מוצלחת שהשאירה טעם של עוד.. היו הרבה שאמרו לי “אין מה לעשות במיאמי, רק אם הולכים לקרוז”, “סתם בזבוז של זמן”, “חבל לך על הימים” ועוד כאלה משפטים… אבל הניסיון שלי מראה לי שאין כמו החוויה האישית, מה שנקרא, על טעם וריח אין מה להתווכח – אני בפירוש אהבתי!
בטיסת לילה ישירה למיאמי + כדור שינה, הגעתי לאחר 13 שעות טיסה לנמל התעופה הבינלאומי במיאמי ברבע ל7 בבוקר, כל היום לפנינו 🙂

המסלול שלי: מיאמי > קנקון > פלאיה דל כרמן > ניו יורק + גיחה לקנדה (לחצו על הלינק ותגיעו לפוסט על כל יעד).

כדאי לכם לעקוב אחריי באינסטגרם 🙂 אני מעלה המון תוכן איכותי ותמונות מיעדים שאני מטיילת בהם בעולם!

ביי, ביי ישראל, נתראה בעוד ….19 יום!!
אוטוטו נוחתים, אחרי 13 שעות טיסה, וזה המראה של מיאמי מלמעלה.. מרהיב!
שדה התעופה במיאמי – התרגשות!! הגענו!!

בידוק קליל , רישום במכונות האוטומטיות (שימו לב! יש גם תרגום לשפה העברית, פשוט תלחצו במכונה על more) חתימה בדרכון (חשוב מאוד שתהיה ברורה אם זו הכניסה הראשונה שלכם לארה”ב בטיול הזה) ויציאה לעבר קומת הטרנספורטיישן.

בשלב זה הורדנו את אפליקציית Uber המושלמת!! אפליקציית חובה למטיילים בארצות הברית ובאירופה, ואסביר לכם למה:
Uber זה שירות מוניות יעיל ביותר המתבצע כולו באפליקציה, אתם מכניסים כרטיס אשראי וכל התשלומים כולל הטיפ (אם תרצו) דירוג הנהג, תלונות, החזרים ועוד.. הכל שם! באיזה נקודה שלא תהיו על המפה, בכל שעה ביום, אתם יכולים להזמין Uber ותוך דקות ספורות מגיע נהג ואוסף אתכם לנקודה שביקשתם, אתם רואים מי הנהג את התמונה שלו ואת השם שלו – השתמשנו ב Uber בכל הטיול וזה שווה, נוח ומשתלם ביותר!

כשאתם יורדים לקומת הטרנספורטיישן, כדאי שתצלמו את המיקום המדוייק של הדלת שבה אתם מחכים
זה הנהג שאסף אותנו משדה התעופה במיאמי, בדיוק כמו שהופיע באפליקציה

בקיצר, הUber לקח אותנו למלון המעןלה שלנו במיאמי ביץ’  The Marlin Hotel בשדרות קולינס, שנמצא במיקום מעולה על האושן דרייב. ופה מתחיל המסלול:
תאריך הנסיעה 20.05 , מזג האוויר היה מעולה ולעיתים חם מידי .. תתכוננו…

יום ראשון: התמקמות במלון המעולה במיאמי ביץ, טיילת מיאמי ביץ’, חוף הים, קוקטייל עצום ומועדון סלסה מגניב בערב

כבר בנסיעה משדה התעופה למלון שלנו, במיאמי ביץ’, הבנו כי מיאמי הולכת להיות יעד מעניין, עברנו על גבי גשרים יפים ועצומים, חלפנו על פני שכונות יוקרתיות ומטופחות, ראינו בדרך את ספינות הקרוזים הענקיות עוגנות בנמל, בניינים עצומים,  ובעיקר ראינו המון המון מים מכל עבר – מיאמי יפה אין ספק!

בדרך מהשדה למלון שלנו, רואים את ספינות הקרוזים הענקיות עוגנות בנמל

אז הגענו למלון המעולה  The Marlin Hotel דה מרלין הוטל, במיאמי ביץ’, המלון ממוקם בשדרות קולינס Collins ct  באושן דרייב Ocean Drive, במיקום מרכזי ביותר!

Booking.com

קצת הסברים:
מיאמי ביץ’ – זו עיר במיאמי, השוכנת על אי, מול חופי מיאמי
סאות’ ביץ’ – זה החלק הדרומי של מיאמי ביץ, החלק התיירותי והפופולרי, הידוע בזכות החופים המרשימים שלו.
בנוסף לחופים המרשימים שלה, מיאמי מיוחדת גם בגלל רב הגוניות שבה, מאחר והיא מהווה כור היתוך עצום של מהגרים : קובנים, היספנים , לטינים, אפרו אמריקניים, אסייתיים ולא מעט ישראלים.. – מה שמעניק לאזור ייחודיות  ורב גוניות המורגשת בכל מקום.

שדרות קולינס, מכונית עתיקה חונה ברחוב.. אתם תראו עוד הרבה כאלה

בחירת המלון המעולה: היה חשוב לי לבחור מלון שהמיקום שלו יאפשר לי ללכת ברגל לחלק מהמקומות שתכננתי, שיהיה בקרבת חוף הים בסאות’ ביץ, שיהיה אסתטי, במחיר סביר ויכלול ארוחת בוקר (כדי שלא אצטרך לחפש לי ארוחת בוקר בכל יום, זה סתם גוזל זמן ופחות נוח) .
אז איך שירדנו מהמונית לעבר המלון בשדרות קולינס, הרגשנו את האווירה, יש משהו משוחרר וכיפי במיאמי ביץ’, נכנסנו לקבלה והתפעלנו מהיופי של המלון הבוטיקי, סידרנו את ענייני הצ’ק אין ועלינו לחדר המקסים שלנו.
צירפתי לכם תמונות מהמלון כדי שתתרשמו, אני ממש אהבתי ואני ממליצה בחום!
בכל בוקר ירדנו לארוחת הבוקר (עד 10:00) שכללה קפה, מאפים מעולים מכל מיני סוגים, בייגלים ולחמים שניתן לשים בטוסטר, ממרחים כולל חמאה וקרם צ’יז (טעים!!) ביצים, גבינות קורנפלקסים ועוד ועוד.. ממש לא ארוחת בוקר קונטיננטלית, זה קצת מעבר ולא צריך יותר מזה.
במלון אתם מקבלים מגבות חוף ענקיות, תיק לנשיאה ובקבוקי מים, כך שאתם מסודרים! יש שירות חדרים וכל יום מחליפים מגבות, מצעים ושמים לכם בקבוקי מים חדשים.

הקבלה במלון
כאן שותים את הקפה בבוקר
החדר גדול ומרווח ומתאים ל3 אנשים
המקלחת והשירותים
איזה עיצוב מתוק של המגבות, נכון?
החדר המושלם.. מתאים ל3!
חדר האוכל המהמם

מלונות נוספים שבדקתי בשבילכם במיאמי ביץ’ במיקום מעולה ועם המון חוות דעת טובות, בחלקם יש ארוחת בוקר:

Loews Miami Beach Hotel  ממוקם על חוף הים ויש בו בריכה, מלון מעולה!!
Room Mate Waldorf Towers מלון מעולה במיקום מעולה מול החוף, מחיר סביר!
Blanc Kara- Adults Only – מלון למבוגרים בלבד, מומלץ ביותר! במיקום מעולה!
The Marlin Hotel – המלון שאני הייתי בו! מושלם!! מיקום, ארוחת בוקר וחדרים מעולים!
Sense Beach House – מיקום מעולה, יש בריכה על הגג, מרחק הליכה מהים ונוף פנורמי של העיר
Ithaca of South Beach Hotel מיקום מעולה, בקרבת חוף הים, יש ארוחת בוקר, מומלץ מאוד

לא בזבזנו את הזמן, מיד לבשנו את בגדי הים, ארזנו את מגבות החוף, בקבוק מים, קרם הגנה וכובע ויצאנו ליום הטיול הראשון שלנו, על הפרק, טיול אופניים להיכרות עם הטיילת של מיאמי ביץ.
ממש מחוץ למלון, למעשה, בכל כמה עשרות מטרים, יש עמדות השכרה של אופניים של חברת City bike, אופניים ניתן להשכיר דרך המכונות האוטומטיות או דרך  חברות ההשכרה השונות שיש במקום. אנחנו השכרנו את האופניים של City bike , האופניים מאפשרות לכם לכם לטייל לאורכה של טיילת מיאמי ביץ’ המשתרעת לאורך כמה קילומטרים.

המכונה שמשכירים בה אופניים, צריך כ”א ומייל
ה”חנייה” של האופניים
תדאגו שיהיה לכם סל
טיילת מיאמי ביץ’, מושלם עם אופניים

התחלנו את הרכיבה מעמדת ההשכרה, פנינו ימינה, דרך פארק לומוס Lummus Park עד לנקודה הדרומית ביותר במיאמי ביץ’ שנקראת ה South Pointe pier, שם ירדנו מהאופניים (כי אין כניסה ברכיבה) וצעדנו עם האופניים על רצפת הדק עד לתצפית מרהיבה על הים. קו החוף הממוסגר בסלעים והמרינה המשגעת. לאורך כל הרכיבה מצד ימין ושמאל, מסודרים בשורה עצי קוקוס יפים שמזכירים לי שאני בחופש!!
הגענו עד למרינה היפה בה עוגנות יאכטות מפוארות של כל עשירי האזור, עשינו פרסה וחזרנו לעמדת ההשכרה.

הסאות’ ביץ’ פייר, הנקודה הדרומית ביותר במיאמי ביץ
בסאות’ פוינט פארק
חוף מהמם במיאמי
טיילת מיאמי ביץ’
המרינה

בדרך ל South Pointe Park תוכלו לעצור ב Nikki Beach Miami מסעדה כיפית הממוקמת על החוף, בימי שבת וראשון יש במקום מסיבות חוף מדליקות עם דיג’יי ואם אתם בזמן הנכון, שקלו במהלך הטיול בטיילת להיכנס להציץ וקצת לספוג אווירה – אנחנו לא הספקנו 🙁 .

כך טיילנו במשך קצת יותר משעה, היה יום חם, כך שהרכיבה הביאה משב רוח מרענן ואפשרה לנו לראות חלק נכבד מהטיילת בסאות’ ביץ.
הגיע הזמן להפסקת אוכל, אז נכנסנו לאחת מהמסעדות היושבות על קו החוף, מודה שבחרנו אותה בגלל המוסיקה שהתנגנה שם –  מוסיקת רגאטון (שזה לטינית משולבת עם היפ הופ וR&B ) מקפיצה שהלהיבה אותנו ותלווה אותנו מהיום ועד סיום השהות במיאמי 🙂
מיאמי היא יעד לטיני לחלוטין! מסתבר שהספרדית שימושית פה יותר מאנגלית! כך שאם אתם דוברים ספרדית, יפה לכם! ואם לא, ממליצה ללמוד כמה מילים מרכזיות  וגם לשפר את כישורי הסלסה שלכם, כי ככה יש מצב שתיהנו יותר!

מילים נפוצות שכדאי לשנן 🙂
שלום – Hola
בוקר טוב – Buenos dias
ערב טוב – Buenas tardes
תודה רבה – Muchas gracias

במסעדה הזמנו קוקטייל עצום!!! לא משהו שרואים בכל מקום… מסתבר שזה להיט פה! בחרנו שילוב של פינה קולדה וקוקוס, מסתבר שהקוקטייל העצום הזה הוא רק (!!) במידה מדיום ויש גדול ממנו .. אלוהים ישמור!! אפשר לקפוץ ראש לתוך הכוס…

רוצים לראות את התמונות המהממות והסטורי שהעליתי ממיאמי באינסטגרם? – לחצו כאן!

פאבים מדליקים על החוף במיאמי ביץ’
קוקטייל עצום, וזה רק מידה M

זה חלק מהקטע פה, הקוקטיילים העצומים, ואנחנו, שרק רצינו להתרענן מהחום.. לא חשבנו פעמיים והלכנו על זה 🙂 תכלס’… 3 בנות ולא סיימנו.. חחחח
מהמסעדה חצינו את הכביש לעבר חוף הים, כשירדנו לחוף, נדהמנו מכמות האצות החומות הממלאת את קו החוף, מסתבר שזו תופעה ידועה באזור שאינה מטרידה כלל את המקומיים. אז צעדנו וצעדנו על לאזור שהיה יחסית נקי מאצות, התמקמנו ונכנסנו למים.

טונות של אצות חומות מציפות את החוף, תופעה ידועה

מודה שבשלב ראשון, האצות החומות קצת מלחיצות, אבל באמת שזה כלום, עוברים את זה ונכנסים לתוך מים צלולים ונקיים, כמו בריכה, ממש כיף!! איזה אווירה, ואוו!
אי אפשר לפספס בכל כמה מאות מטרים את סוכות המציל הצבעוניות והאסתטיות שפזורות לאורך קו החוף, הן מככבות בדפי אינסטגרם רבים בגלל היופי המיוחד שלהן, אז תעשו תמונה!

סוכות המציל המעוצבות, שווה תמונה
הים צלול ונקי

לאחר רביצה ממושכת על החוף, המשכנו לטייל בטיילת לאורך האושן דרייב, עברנו ברובע הארט דקו, Art Deco Historic District  בו נמצאים הבניינים המרשימים והמעוצבים, חלפו על פנינו מכוניות יוקרה מטורפות, צפינו באנשים הזויים מכל מיני סוגים (מומלץ לא לבהות יתר על המידה!) עד שהגענו למלון המקסים שלנו. התקלחנו והלכנו לנוח כי בערב.. יוצאות למועדון לרקוד סלסה! 🙂

מכוניות יוקרה בלי סוף

במיאמי יש מועדונים רבים, אנחנו בחרנו אחד שהיה בקרבת המלון, מועדון שעיקרו ריקודים הופעות וכיף, אם אתן מחפשים מקום לשבת, זה לא המקום.. המועדון די עממי ולא יוקרתי, אבל מבחינתי הוא היה אותנטי ונהננו בו מאוד, היתרון הגדול שהוא היה מרחק הליכה מהמלון..
בדרך למועדון עצרנו בפיצה רוסטיקה Pizza rustica ואכלנו פיצה מעולה!

פיצה רוסטיקה, פיצה מעולה!

המשכנו ברגל עד למועדון ה MANGO TROPICAL  CAFE  שזה סוג של מועדון ריקודים/ בר/ פאב מגניב (כבר אמרתי לכם שכדאי שתשפרו בארץ את כישורי הסלסה שלכם, כן?) כניסה עם דרכון (לא תמיד מקפידים) ואם התמזל מזלכם, תמצאו כסא פנוי על הבר אם לא, גם בסדר, פשוט תלכו לרקוד 🙂 יש הופעות של רקדניות שהן גם המלצריות, ועוד כל מיני הופעות חיקויים של זמרים כמו מדונה ומייקל ג’קסון.. בפנים יש רחבה גדולה שבה ניתן לרקוד בחופשיות למוסיקה לטינית וגם בינלאומית ובעיקר המון אנשים שיזמינו אתכם לרקוד סלסה.. אז תתכוננו! התשלום במקום הוא רק עבור הזמנת שתיה מהבר.

הופעות מדליקות ב”מנגו”
הכניסה ל”מנגו” במיאמי ביץ’

נשארנו במועדון עד השעות הקטנות של הלילה כי פשוט נהננו מאוד – תראו כמה אפשר להספיק ביום אחד!!

היום השני: שופינג !! קניון סוגראס, אחד האאוטלטים הגדולים במיאמי – הנה אנחנו באות!!

מאחר ולטיול הגדול שלנו (19 יום) הגענו עם טרולי בלבד… תכננו מראש שאת הקניות נעשה במהלך החופשה, לכן כבר בתחילת הטיול הקדשנו יום לשופינג ואם כבר שופינג, אז לאאוטלט הגדול באזור, קניון סוגראס. Sawgrass Mills
הקניון מרוחק כ50 דקות נסיעה מהמלון שלנו, קיבלנו המלצה לצאת לאחר שעות העומס, גם בגלל הפקקים וגם בגלל שעלות המונית תהיה זולה יותר.
קמנו ב9, ארוחת בוקר קלילה במלון והזמנו שוב Uber , נפרדנו מ52 דולר תמורת נסיעה של 40 דקות עד לקניות סוגראס שלפי כל המחקרים נחשב לאאוטלט הטוב ביותר באזור.
מבחינתי היה לוותר על היום הזה, אבל אין מה לעשות, צריך לחזור עם מתנות לחבר’ה בבית וגם לקנות קצת בגדים לעצמי.. שהרי באתי עם כמה בגדים בודדים..

תוצאות ומסקנות מהיום הזה:

לא להאמין, אבל צעדתי 11 ק”מ הלוך ושוב בקניון

הקניון די גדול, תכננו את מסלולכם בהתאם, מצ”ב קישור למפת הקניון, תסמנו לכם באיזה חנויות הייתם רוצים לבקר ותתכננו את המסלול, זה יחסוך לכם כאבי רגליים.

כדאי ומומלץ להשכיר עגלה לקניות בכניסה לקניון בעלות 8 דולר בתחילת (!) השופינג, אחרת צפו לאדמומיות חמורה באזור הזרועות…מעומס השקיות..  וסירבול רב… העגלה כ”כ מתוחכמת, שיש בה מקום לשבת אם קרסתם לרגע..

תשכרו עגלה, יש כסא ומקום לשקיות

כדאי לברר על חוברת קופונים לרכישה בנקודות השירות ברחבי הקניון, מקנה הנחות יפות..

באופן כללי, מציעה לשאול את המוכרים לפני השיטוט בחנות, האם יש מבצעים, לא הכל שווה.. המחירים די זהים למחירים בארץ, גשו תמיד לעמדות הקלירנס והמבצעים ושימו לב, בסיום כל רכישה כמעט, אתם מקבלים יחד עם הקבלה תלוש להנחות ומבצעים לרכישה הבאה בחנות התקפה ליום זה בלבד… אז תקנו פריט אחד ואת היתר תקנו עם המבצע 🙂

מרשל- החנות המפורסמת, מאכזבת מאוד.. לא מצאנו כלום

לאוהבי קלווין קליין, כדאי לפתוח חשבון משתמש באתר שלהם לפני הטיסה, זה מקנה 20 אחוז הנחה.. שווה! בנוסף, בכל קניה יוצאת עם הקבלה הנחה לקניה הבאה, אז תקנו פריט אחד, תקבלו את הקופון ותמשיכו את הקניה עם ההנחה (הם לא יגידו לכם מילה על זה.. אל תצפו לזה)

שימו לב! המוכרים החמודים לא טורחים לעדכן בשום מבצע.. תבררו ותתעניינו

חנות שווה עם מבצעים טובים : Burlington ברלינגטון, זה סוג של כל בו אמריקאי, תמצאו בו מבחר תיקי מעצבים: קלווין קליין, בבה, טומי הילפיגר, ועוד ועוד במחירים טובים, מזוודות בחצי מחיר של סמסונייט ועוד, אם ראיתם שהתור קצר, טוסו לקופה כי התור יכול להימשך מעל שעה בשעות העומס ולפני הסגירה.

קלווין קליין, תקנו בצורה חכמה ותחסכו הרבה כסף
תחתוני קלווין קליין במחיר שווה ומוצרים של ויקטוריה ברבע מחיר

לשונאי השופינג – מדובר בסוג של סיוט.. תתכוננו…. מבחינתי, בסה”כ קניון לא כ”כ זול, לא התלהבתי (גם לא באתי בעונה של סיילים אז צריך לקחת גם את זה בחשבון.)

איכשהו, תוך זמן קצר הגיע הלילה… (הזמן עף כשנהנים..) והגיע הזמן לחזור הביתה, העמסנו את המונית בשקיות וחזרנו למלון עייפות, שמחות ומרוצות.
בערב אין תכניות כי סבלנו מבצקות … חחחחחחח

שופינג ב”קטנה” 😉

היום השלישי: אנדרטת השואה המטורפת במיאמי ביץ’, גרפיטי מהמם בווינווד, חוויה קובנית בהוואנה הקטנה וסיום בבילוי לילי במיאמי .

היום הוא היום האחרון במיאמי 🙁 ובחרנו לפתוח את הבוקר באנדרטת השואה במיאמי ביץ’ Holocaust Memorial Miami Beach, הזמנו מונית והגענו למקום (ברגל, זה 20 דקות הליכה) . כבר שתתקרבו למקום תוכלו לראות את האנדרטה העוצמתית.

הפסל העצום, גאוניות של פסל

מודה שבהתחלה קיבלתי הלם, לא תיארתי לעצמי את ההתרגשות שהיא תגרום לי, כדי להגיע לפסל המרכזי עוברים בשביל המוביל אל פסל היד הגדולה העומדת במרכז הרחבה, השביל עובר בתוך מסדרון שבו לוחות קיר גדולים עליהם חרוטים שמותיהם של הנרצחים בשואה וברקע מנגינות של ילדים, קראתי קצת את דבריו של הפסל המוכשר שיצר את הפסל והוא כתב שרצה “להעביר את המבקר חוויה חזותית, היסטורית ורגשית מתוך תקווה שהביקור יבטא, בדרך כלשהיא, את המציאות של השואה” ממשיכים במסדרון עד לסיומו בפתח צר, וממול, מקבלת את פנינו פסל דמות של תינוק צועק, היושב על הרצפה ומושיט יד לעזרה, זה היה מרטיט, אבל לא וויתרתי המשכתי ללכת עד לפסל, שם הרמתי את ראשי והתבוננתי בו בעודי בהלם, מנסה להבין ולהתמקד באחת מתוך 100 הדמויות המפוסלות עליו בגאוניות גובלת בטירוף, כל דמות עולם שלם , סיפור ..

קירות השמות של הנרצחים
המסדרון המוביל לפסל

הפסל הינו זרוע עצומה המתרוממת מהאדמה, הזרוע פתוחה כאילו מבקשת עזרה משמיים, על הזרוע חרוט מס’ כמו שחרטו הנאצים בתקופת השואה על ידי היהודים, על הזרוע מפוסלות 100 דמויות שונות של יהודים רזים ומיוסרים הזועקים לעזרה, סביב הזרוע פזורות דמויות נוספות, צילמתי את אלה שתפסו את עיני (התמונות מצורפות למטה) ואני הולכת סביב ומתבוננת בדמויות עוד דמות ועוד אחת וכל אחת זורקת אותי לרגשות עמוקים ואימהיים, התחלתי לצלם במרץ עד שנשברתי ופרצתי בבכי ….

אוף😢, זה לא נורמאלי מה שקרה לנו! כ”כ עצוב ומשתק, וכאן אני קוראת לכל הקוראים שלי, כל מי שמבקר במיאמי ביץ’, חובה! חובה! חובה! לבקר באנדרטת הזיכרון לשואה היהודית!
לא נשכח לעולם!

ניגבנו את הדמעות והמשכנו לגן הבוטני שנמצא בצמידות לאנדרטה, גן חמוד למנוחה, יש שם שירותים וניתן לקנות מים – כביקור ממושך הוא די מיותר.

הגן הבוטני, מקום לנוח להתפנות ולשתות..

הזמנו Uber לנקודה השניה במסלול  – רובע האמנות ווינווד Winwood  למתחם הגרפיטי  Winwood walls שהם קירות גרפיטי ענקיים ומושקעים, פשוט מהמם!

שער הכניסה למתחם קירות ווינווד במיאמי

טיפ!
ממליצה מראש להתכונן ליום הזה בביגוד מתאים, לא צבעוני ומקושקש מידי על מנת שישתלב יפה עם קירות הגרפיטי, אני אישית באתי עם אוברול לבן קצר וזה היה ממש יפה ומתאים עם ה”תפאורה”

אז מה הסיפור של האזור הזה? בעבר השכונה הזו הייתה שכונת עוני של המון מהגרים והיום השכונה הזו מעוז אומנות, גלריות ותערוכות.
שימו לב! יש המון קירות גרפיטי, לא רק במתחם הסגור של הwinwood  walls שהכניסה אליו דרך שער הברזל, תמשיכו להסתובב בשכונה יש המון קירות גרפיטי מסביב. הכניסה למתחם היא בחינם, יש שפע של מסעדות, גלידריות ועוד ועוד מסביב למתחם וגם בתוכו.

ממש נהננו מהמקום המגניב, במיוחד אני כחובבת צילום, יש לי חיבה מיוחדת לקירות גרפיטי, ובנוסף יש שם תערוכות של ציור ואמנות המוצגות במקום.
ניתן לתמונות לדבר בעד עצמן…

הגרפיטי האהוב עליי
גרפיטי בווינווד , מיאמי
גרפיטי בווינווד, מיאמי
בסה”כ די נהנות 😁

אם בא לכם לנשנש משהו, תוכלו לבקר במאפיה של ז’ק שטרן (היי! משלנו, יהודי!) Zak the baker שנמצאת במקום  אני לא הספקתי…. 🙁 אומרים שלא כדאי לפספס.

ממשיכות לנקודה הבאה במסלול: חוויה קובנית ברחוב סלה אוצ’ו, הזמנו Uber ונסענו לשכונת הוואנה הקטנה בה מרוכזים מהגרים שהיגרו בהמונייהם מקובה למיאמי.
ירדנו בכתובת המדוייקת Ball & Chain נהג המונית הוריד אותנו ממול למסעדה, בפארק הדומינו Dominos park שם תוכלו לראות חבורות של זקנים וזקנות קובניים משחקים דומינו, כנסו לצפות בהם, זו חוויה…

פארק הדומינו בהוואנה הקטנה, מיאמי

Ball & Chain זה פאב מסעדה קובני אותנטי, כמו שצריך!! תענוג! איך בא לי לחזור….
יש בו הופעות חיות כמעט מידי יום של להקה קובנית המנגנת מוסיקה אותנטית מדליקה, כדאי להתעדכן בקישור בשעות המופעים ,הכיף הוא שיש הופעות גם בשעות הצהריים 🙂
כבר בכניסה קיבלו אותנו מלצריות יפהפיות הלבושות בלבוש מסורתי, המקום מעוצב באווירה קובנית מדליקה, התיישבנו בחצר האחורית, במיקום טוב מול הבמה, הזמנו קוקטייל קובני, בירה קובנית ומאכלים קובניים חריפים וטעימים, הלהקה התחילה לנגן בבמה דמוית אננס חתוך (מגניב!!)  אי אפשר לשבת בשקט שיש כזו מוסיקה מקפיצה… אז התחלנו לרקוד לצלילי המוסיקה הקובנית ונהנינו מכל רגע.

מלצרית מהממת מקבלת את פניכם במסעדה
בירה קובנית, לא רעה בכלל
בננה מטוגנת, טעים ברמות
להקה קובנית מנגנת גם בשעות הצהריים
מאכלים קובניים חריפים וטעימיםםם
כשהמוסיקה קובנית ברקע.. אי אפשר לשבת
עיצוב מדליק בפאב Ball&Chain

לקינוח אכלנו גלידה קובנית בגלידריה הצמודה לפאב Azucar Ice Cream Company, גלידריה מפורסמת המציעה גלידה קובנית אותנטית הנעשית במקום. (שימו לב לכיסאות המרופדים בחולצות מכופתרות.. מגניב!).

גלידה קובנית, כן, יש דבר כזה

אם יש לכם זמן, ניתן להמשיך למפעל לייצור סיגרים קובניים Little Havana Cigar Factory הנמצא לאחר חנות הגלידה לצפות ואף להתנסות בהכנת סיגר קובני אורגינל, התעדכנו בקישור מעלה.

בסוף היום החלטנו שנלך לפאב פופולארי בשם SHUGAR לצערי הרב לא הספקנו, אבל תרשמו לכם אם יהיה לכם זמן., כדאי להזמין מקום מראש. הפאב נמצא על גורד שחקים וניתן לראות ממנו את הנוף למטה.

מקומות נוספים שלא הספקנו ויכולים להיות אחלה בילוי אם יש לכם עוד זמן:

הייתי מאוד רוצה לנסוע לקי ווסט Key West  – לצערי לא היה לי זמן בטיול הזה, לקי ווסט כדאי להשכיר רכב (רצוי עם גג פתוח 🙂 זה לא כ”כ יקר ושווה בייחוד בשביל ההרגשה) לשלב עצירות בקייס (מפרצונים מיושבים על הדרך) , הנסיעה על האוקיינוס בכביש הארוך הזה, נראית לי מרתקת וחבל לי שהפסדתי.. אם יש לכם מספיק זמן במיאמי, תחשבו על גיחה לקיי ווסט.
שכונת בריקל – לא יצא לנו לבקר בשכונה התוססת הזו, מלאת הפאבים, המסעדות והמועדונים המיוחדים… רושמת לי לפעם הבאה 🙂

זהו, מחר עוזבות את מיאמי לשדה התעופה בפורט לודרדייל לטיסה ישירה לקנקון 🙂 🙂 🙂 ואוו איך אני מחכה לקנקון!!! (בקרוב פוסט מלא על הטיול במקסיקו, תעקבו!!)

טיפ:
כשאתם מחפשים טיסה פנימית ממיאמי אל תתקבעו רק על שדה התעופה במיאמי תנסו לבדוק טיסה גם מפורט לודרדייל, תתפלאו, לעיתים ניתן למצוא טיסות זולות יותר, משמעותית!

מיאמי, היה מושלםםםםם, מאמינה שאחזור❤️

אז אם נסעתם, ולקחתם טיפים או שיש לכם טיפים משלכם, אשמח שתכתבו לי כאן בתגובות, כי אני עדיין לא סיימתי עם מיאמי, אני ממש רוצה לחזור!
מזמינה אתכם לעקוב אחריי בפייסבוק בדף הטיולים שלי ובאינסטגרם – שם אני מעלה את התמונות הכי הכי יפות מהטיולים שלי ואת כל הרשמים בזמן הטיול.