נעמה עוזרי
אוסטריה

שבועיים באוסטריה – מה איך וכמה?

חזרנו מאוסטריה וכמו שהבטחתי, הפירוט המלא! טוב, בחיי שלא יודעת מאיפה להתחיל….היה לנו טיול מדהים, מרגש אותי להתחיל לכתוב עליו, אבל אני מתחילה…
לפני פוסט המסלול המפורט לפי ימים, אני כותבת את הפוסט הזה, שהוא הבסיס לכל הטיול שלכם והוא חשוב מאוד! הפוסט מתייחס לבניית הטיול שלי מבחינת טיסות, רכב, 3 מקומות לינה, ביטוח, אוכל ואטרקציות. אחרי שתסגרו את כל אלה.. כל היתר שטויות.. פשוט תיקחו את המסלול שלי וצאו לדרך 🙂

ואם תרצו ישר לעבור לפירוט הטיול המלא לפי ימים פשוט לחצו כאן:
1. שבועיים באוסטריה – חבל זלצבורג חלק א’
2. שבועיים באוסטריה – מטיילים בטירול חלק ב’

תעשו לי “לייק” בדף הפייסבוק שלי “בלוג הטיולים של נעמה עוזרי”  ותהיו מעודכנים בכל הפוסטים שאני מפרסמת מהטיולים המשפחתיים שלנו, כולל אוסטריה כמובן! הדף הוא סוג של ארכיון לכל טיולי המשפחה שלנו ומקום טוב לטיפים מעולים ופוסטים איכותיים למשפחות וזוגות המטיילים בחו”ל – אז תעקבו

14 ימים  – זוג + 3 ילדים (12.5, 10, 5.5)  – מה, איך וכמה:

טיסות:
טיסות שהוזמנו בינואר באתר skyscanner לחופשה באוגוסט (7 חודשים מראש), עם חברת אירופלוט Aeroflot הרוסית, פעם ראשונה בחיים טיסת קונקשן, לא הייתה ברירה, הטיסות היו זולות בהשוואה לחברות אחרות, 1,070 ₪ (297 $)  לכל נוסע בממוצע, המראה ב01:05 בלילה למוסקבה, ונחיתה במינכן ב 09:00 בבוקר, קונקשן קצר כולל מזוודות 23 ק”ג לכל נוסע, כדאי להזמין מבעוד מועד מנות ילדים או מנות כשרות למי ששומר כשרות – היה מעולה, טיסת לילה, הילדים ישנו כל הטיסה, לא הרגשנו את הקונקשן!

מחיר : 1,649 דולר, כ 5,640 ₪ ל 2 מבוגרים+ 3 ילדים

על הטיסה: חברה מ ע ו ל ה!! מושבים מרווחים, מסך לכל נוסע כולל ספריית סרטים / סדרות / שירים (באנגלית), מקבלים אוזניות, שמיכה וכרית לכל נוסע, הילדים מקבלים מלאאא הפתעות בטיסה, תיקים עם משחקים, צבעים וחוברות צביעה.. השירות טוב , מגישים שתיה מכל הסוגים כולל קולה, זירו, תפוזים סחוט… בקיצור ממליצה בחום! האוכל מגעיל… תביאו סנדוויצ’ים מהבית..

שימו לב! בהלוך עד מוסקבה טסנו במטוס בואינג ענק, שהיה הכי מעולה (עם כל הפינוקים הנ”ל) , ממוסקבה למינכן עם מטוס קטן שהיה גם לא רע ( עם חלק מהפינוקים הנ”ל).

ביטוח  דרך פספורטכארד (לחצו על הקישור) – אהבתי את הרעיון שהם נותנים כרטיס נטען ובמידה וקורה מקרה ביטוחי כמו אי הגעת מזוודות / צורך בטיפול רפואי – הם מעבירים מיידית כסף לכרטיס ולא צריך להוציא כסף מהכיס.. תקראו את ההמשך ותבינו למה הביטוח שלהם היה כדאי לנו

טיסות מפנקות במטוס בואינג של אירופלוט, יש שמיכות וכריות (כיסוי העיניים של אל-על 🙂 )
הילדים מקבלים מלא מתנות בטיסה בחברת אירופלוט

הבעסה והבעייתיות שעלולה להיות בטיסת קונקשן 🙁
הגיעו 2 מתוך 4 מזוודות.. אין לתאר את הדיכאון וההלם.. כשאת מבינה שאין לך תחתונים לילדים וביגוד בסיסי.. בגדי ים או ג’קטים!!  מחכים מול המסוע של המזוודות עד שהוא מתרוקן.. ומבינים שאין מזוודות.. הולכים לעמדת ה”מזוודות האבודות” ומדווחים על מזוודות שלא הגיעו.

“לי זה לא יקרה”.. ושאר מחשבות..
מסתבר שמיליוני מזוודות אבודות מטיילות מידי שבוע בעולם, אז בבקשה, תעשו את הדברים הבאים לפי הסדר:
תוודאו שעשיתם ביטוח כבודה לפני הטיסה (אנחנו עשינו בפספורטכארד  לחצו על הקישור)
תסמנו את המזוודות שלכם בתג זיהוי ברור – אולי מטפחת צבעונית או תגי זיהוי עם השם שלכם והיעד בבירור
תצלמו את התוכן של המזוודה דקה לפני שאתם סוגרים אותה
תיקחו החלפה אחת או את הדברים החשובים לכם בתיק העלייה למטוס
תצלמו את מס’ המזוודה (המדבקה עם המספר שמדביקים לכם עוד בארץ) תעיפו את כל המדבקות הישנות מהטיולים הקודמים
תנעלו את המזוודות
תצלמו את המזוודות סגורות – כי בסוף מבקשים מכם תיאור של המזוודה, אם יש תמונה זה הכי קל..
תשאירו בדלפק האבדות את הכתובת של הדירה שלכם, טלפון מקומי לחזור אליו של בעלי הדירה או המלון, אני השארתי צילום של ההזמנה מבוקינג – עזר מאוד!!
תשמרו את הקבלות של כל מה שאתם שקניתם (כי אין לכם בגדים וכו..) וצלמו אותן בנייד!

כל הטיפים הנ”ל יקלו על איתור המזוודה במקרה של אובדן או במקרה של פיצוי כספי מחברת הביטוח.

אם אתם מתעניינים – המזוודות הגיעו בערב  היום הרביעי של הטיול, צלצול בפעמון ב22:00 בלילה עם שליח שגרר צרחות שמחה מצדנו – היה.. וטוב שהיה 🙂  גם סוג של חוויה…

רכב וכל הטיפים החשובים…

אחרי התנסויות טובות עם “רנטלקארס” גם השנה הזמנתי איתם. רנטלקארס מרכזת אצלה את כל חברות ההשכרה הגדולות, ההצעה הטובה ביותר הייתה של חברת יורופקאר, לקחנו רכב אוטומט, מרווח (סטיישן, שיהיה מקום לכל המזוודות) קיבלנו פולקסוואגן פסאט, בשדה במינכן שודרגנו לסקודה סופרב, רכב מנהלים דרגה אחת יותר מהדרגה שהזמנו, רכב מנהלים מעולה!! מרווח, עם גג קטן נפתח, חיישנים לכל מה שתרצו, 5 (!!!) מטעני USB  לטלפונים של כולם, כולל שקע חשמל וסוג של “מקרר” במשענת היד… פגאז’ ענקייי ל5 המזוודות שלנו וכל תיקי היד והגב.. רכב חזק ביותר שעמד בכל העליות המאומצות בקלי קלות. מערכת שמע מטורפת, שמענו מוזיקה בהנאה רבה.. בקיצור – ממליצה! מתאים לזוג+ 3 ילדים.
הבאנו 2 בוסטרי ישיבה ל2 הקטנים (אלה של ה50 ש”ח), רשיון נהיגה בינלאומי (20 ש”ח בממסי) ונסענו כמו ילדים טובים לפי ההנחיות של WAZE כדי להימנע מדוחו”ת לא רצויים.
מחיר –  571 יורו כ 2420 ₪ +  15 יורו ששולם במקום למעבר גבולות בין גרמניה לאוסטריה + 20 יורו ל2 מדבקות לנסיעה באוטוסטרדות של אוסטריה ל20 יום,המדבקות נרכשו בתחנת דלק לפני הכניסה לאוסטריה
+ 3 תדלוקים בסה”כ 200 יורו כ847 ש”ח (כלול בתקציב הבזבוזים למטה)

 מקומות לינה:

מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי בהולנד, איטליה, אנגליה.. יודע שלפני שאני מזמינה מקום לינה אני בונה מפת אטרקציות (לחצו כאן למפה מפורטת של אוסטריה כולל קישורים לאתרים) למקומות שנבקר בהם, מסמנת מיקום אמצעי , בודקת שהוא לא “שכוח אל” ,שיש סופרמרקט בקרבת מקום.. וסוגרת דירה.

אז הפעם בחרנו בעיירה וואגרין, Wagrain בגלל המיקום, ההמלצות והמחיר הנמוךךך.. כעקרון אני לא מוציאה הון על דירות, אבל מקפידה שהדירה תהיה טובה, חדר נפרד להורים, שיהיו מגבות, מקרר+ מקפיא (תכף תבינו למה מקפיא) סופרמרקט במרחק נסיעה, שיהיו חוות דעת טובות ומטבח מאובזר כהוגן. הרי כל היום אנחנו מטיילים, לא חבל להוציא הון על מקום לינה?

טיפ חשוב! באוסטריה תקפידו בבקשה לקחת דירה בטבע ולא במרכז העיירה, רצוי לא צמוד לכנסייה 🙁 (תקראו למטה..)

 פירוט 3 מקומות הלינה:

דירה ראשונה  – חבל זלצבורג, בעיירה וואגרין WAGRIN (לחצו על הקישור להזמנה) Appartements Oberhof – ממליצה מאוד!

8 ימים (7 לילות) 480 יורו – 2,033 ש”ח ₪ כולל מיסים ונקיון , התשלום הוא במזומן בסוף השהייה.
מיקום בלב הירוק אל מול נוף עוצר נשימה, לא במרכז העיירה, דקה נסיעה מהסופרמרקט (להיט!) מטבח מאובזר בכל מה שחלמתם עליו, בעלת הדירה נחמדה בטירוף (בסוף הביאה לנו 9 ריבות שונות בצנצנות קטנות שהיא הכינה לנו 🙂  עזרה לנו עם המזוודות האבודות, הביאה לי בגדי ים לילדים.. והייתה בקשר ישיר איתנו בווצאפ ) – לא לצפות לבית מלון 5 כוכבים.. דירה ברמה של 3 כוכבים, אבל אחלה דירה לחזור אליה בסוף יום.

הנוף מחוץ לדירה בוואגרין
הדירה בוואגרין – חדר השינה

דירה שניה – טירול, עמק שטובאי בעיירה פולפמס (לחצו על הקישור להזמנה) – Appartements am Kirchplatz  – לא ממליצה!

4 ימים (3 לילות) 455 יורו  1,929 ₪  כולל מיסים מקומיים ונקיון  משלמים 30% מראש באשראי ואת היתרה במקום באשראי או במזומן.
למה לא ממליצה? היינו צמודים לכנסיה, שפעמון ה”גונג” שלהם צלצל כל רבע שעה… מה נסגר?!?!
הירידה לחנייה בקומת המרתף מזעזעת, 2 סמ’ רווח למכונית מכל צד… הדירה במרכז העיירה פולפמס, לא דשא ולא ירוק בעיניים… רק חנויות ורעש… והקטע שהיא קיבלה דירוג טוב בבוקינג.. (הדירה דווקא מבוקשת ע”י ישראלים..) אז אני פה כדי לשקף.. הדירה מודרנית, לא חסר בה כלום, אפילו הייתה מכונת כביסה שבה כיבסתי את כל הבגדים המלוכלכים “והסתדרתי” לשבוע נוסף.. כריסטיאן מאוד נחמד ואדיב (הבעלים) אבל לדעתי, לא לקחת את הדירה הזו!  – לשיקולכם.

הדירה בלב העיירה, צמוד לכנסייה עם רעש הפעמונים
בדירה יש מכונת כביסה – יתרון ענק!
מטבח מאובזר ומקרר גדול
בסלון יש מיטת ספה נפתחת

דירה שלישית – טירול, עמק אוצטל בעיירה סאוטנס (לחצו על הקישור להזמנה) –  Haus Dorothee – ממליצה ממליצה!!

4 ימים (3 לילות) 642 יורו  – 2,722 ₪ כולל מיסים מקומיים ונקיון – משלמים במקום איך שרוצים מזומן או אשראי + 150 יורו במזומן עבור פקדון נזקים המוחזר לכם בסיום השהות, בהנחה שלא שברתם משהו…
המיקום מעולה! קיבלנו את כרטיס ההטבות של עמק אוצטל שהיה בתוקף החל מהיום השני של השהות, כרטיס שחוסך לכם מעל אלף ₪!! ומעניק כניסות לאתרים יקרים וטובים! תבררו עם מקום הלינה לפני ההגעה האם הוא מספק אותו..

בעלות הדירה היו מקסימות ביותר! הדירות בסגנון כפרי, הרבה עץ.. המיטות נוחות אך המטבחון פיצי, אין מדיח או מיקרוגל.. אבל! לא הפריע לנו כלל!!! היה פשוט מעולה!! המתחם כולל 3 דירות, כאשר אנחנו היינו בדירת הקרקע, מחוץ לדירה רחבת דשא גדולה, עם מתקני משחקים לילדים ונוף…. אמאלה איזה נוף… והשוס של המתחם הוא הבריכה! יורדים כמה מדרגות ויש בריכה המשותפת ל3 הדירות הבריכה נקייה ומשקיפה על נוף אלוהי.. ביטלנו יום טיול ונשארנו להנות מהיופי הזה… כ”כ נהננו , אחד הימים המוצלחים בטיול! יש פינת ברביקיו, כולל שולחנות פיקניק בחוץ.. מאוד מטופח, שפע של פרטיות – בקיצר, ממליצה!

דירת הקרקע בסאוטנס – דירה מעולה בלב הכפרי של עמק אוצטל
וזה השוס! הבריכה שלנו בדירה בסאוטנס – שידרגה את החופש בכמה רמות!
הדירה בנויה בהרבה עץ הנותן תחושה כפרית ונעימה
מה שאתם רואים, זה מה שאתם מקבלים! המטבח קטנטן, אין מדיח ומיקרוגל, לנו זה ממש לא הפריע

 אטרקציות וכרטיסי הטבות שווים…

לחבל זלצבורג – קנינו מראש את כרטיס “זלצבורגלנד” , לכל השואלים, כן כדאי, לא כדאי… אז לדעתי … ממש כדאי!!! ואפרט למה..
את הכרטיס רכשנו בארץ בחברת “טופתור” מבעוד מועד, המחיר זהה למחיר באוסטריה, אתם מקבלים את הכרטיסים במשלוח הביתה, כולל גישה לאתר האינטרנט עם סיסמה ושם משתמש, באתר אתם יכולים להתרשם מכל האתרים הכלולים בכרטיס זלצבורג בעברית! כולל שעות פתיחה, כתובות GPS, סינון לפי קטגוריות וכל האינפורמציה שאתם צריכים.. אפילו חייגתי אליהם מזלצבורג והם עזרו לי טלפונית שהייתי צריכה 🙂 אין לי שת”פ איתם , ואני לא מרוויחה מהם שקל, שילמתי כמו כולם… – ממליצה לרכוש מהם את הכרטיסים מראש, שירות טוב וחוסך כאב ראש.
כל שאר האטרקציות שאינן כלולות בכרטיס שולמו במקום, לדוגמא: 5 האצבעות, סכר קפרון,אגם המלכים –  חלק שולמו באשראי (ברוב המקומות לא מקבלים אמריקן אקספרס)  חלק במזומן, לא הזמנתי כלום מראש.

מחיר: 198 יורו  כ 887 ש”ח – 66 מבוגר 33 ילד (ילד בגיל 5 לא צריך כרטיס, נכנס עם מבוגר) , הכרטיס תקף ל6 ימים מהרגע שכירטסתם אותו.

בטירול – קיבלנו את כרטיס “עמק אוצטל” מבעלת הדירה בעמק אוץ, הכרטיס חסך לנו מלא כסף!! הוא תקף לכל השהות לא כולל יום ההגעה וכולל אטרקציות שוות ביותר, ביומיים חסכנו 1,000 ₪!! אקווה דום, Area 47, רכבלים, מופע עופות טורפים, אגמים ועוד.. בנוסף נותן 10% הנחה על רפטינג (לא עשינו)
לא הוצאתי שקל בטירול על אטרקציות 🙂

בזבוזים – 1,600 יורו  שכיסו עלויות סופרמרקט, נישנושים , מסעדות בקטנה, אטרקציות שלא כלולות בכרטיס, דלק.

 אוכל ואיך חסכנו מלא כסף…

בלי קשר לשמירת כשרות (אנחנו לא דתיים) אני תמיד תמיד מביאה אוכל מהבית וזו אחת ההצלחות הגדולות של הטיול!  תראו, אוסטריה זה לא איטליה…. אנינות הטעם שלהם לוקה בחסר.. האוכל לא משהו, התפריט דל ואני… לא לוקחת סיכונים עם הילדים.. טיול טוב מתבצע על בטן מלאה מאוכל טעים וטוב!

אז אם בא לכם לעשות כמוני – קחו את רשימת הציוד שאני לקחתי לטיול באוסטריה (לחצו על הקישור).

אקצר פה ואכתוב שיש לי צידנית רכה שנכנסת בקלות למזוודה ובה אני שמה את האוכל שאנחנו לוקחים בכל יום, זה אחלה פתרון לשומרי כשרות שלא אוכלים בחוץ, אך לא רק.. 
מידי פעם אכלנו בחוץ בשביל הכיף, אוכל מערבי בדמות צ’יפס, שניצל ועוד.. התפנקנו מהקינוחים האוסטריים.. אבל 60% מהטיול, אכלנו בדירה ממיטב האוכל הביתי 🙂
כל בוקר שתינו בדירה קפה עם עוגיות, הילדים נישנשו קורנפלקס עם חלב, הבעל קפץ לסופר, לקנות לחמניות (העגולות… אין משהו אחר..) ופרעצלים, הכנו חביתות / ביצים קשות / סלט טונה, קופסא עם ירקות, שימורי טונה או תירס..
רוב הפעמים לקחנו סנדוויצ’ים מוכנים לפיקניקים של בוקר בטבע, תמיד תיגברתי בלחמניות ריקות וצנצנת נוטלה בתיק לנישנוש של אחרי הצהריים ועוד לחמניות לרעב שיבוא בהמשך.. בצהריים לעיתים רחוקות אכלנו בחוץ ובכל ערב, אכלנו ארוחה משביעה שאני בישלתי בזמן שהילדים עשו מקלחות.. (פתיתים / אורז / פסטה / שניצלים / קציצות שהבאתי קפואות מהארץ, רק לזרוק לרוטב… ) הבאתי קופסא עם כל התבלינים שאנחנו אוהבים : פפריקה / אבקת שום / פלפל שחור / ועוד… – היה מעולה!! לא מוותרת על זה ומעדיפה את זה במקום לשוטט בערב עם ילדים רעבים בין מסעדות לא טעימות!!

ישיבה במסעדה יכולה להסתכם ב60-80 יורו למשפחה… תעשו חשבון לבד כמה היה עולה לי לשבת במסעדות ל14 ימים, פעם או פעמיים ביום.. וזה לא כולל את הקניות בסופר והנישנושים של “עלהדרך”…

לא מוותרים על שטרודל תפוחים עם קצפת – במסעדה באגם גאגרסיי
ארוחת ערב לאור נרות “על האגם” בהלשטאט, טעים, מחיר סביר וחוויה מיוחדת
ארוחת ערב על האגם באגם פירבורג- גם טעים וגם חוויה מיוחדת

סה”כ עלות הטיול לזוג + 3 ילדים (הקטן בן 5.5 לרוב לא שילמנו עליו)

22,500 ש”ח

מחיר מעולה בעיני לטיול בסטנדרטים טובים, בשיא עונת התיירות, מלא בשפע אטרקציות והנאות שהילדים בסופו דירגו אותו “הטוב ביותר עד היום”!! – אני, את שלי עשיתי…..

שלכם, נעמה עוזרי 🙂

You Might Also Like...

29 תגובות

  • Reply
    דורית רוזנטל
    15/10/2018 at 04:20

    נעמה, נהניתי מאד לקרוא. אני חושבת שהטיפום ה״תכלסיים״ מאד חשובים למי שמתכנן טיול, זה מה שאנחנו מחפשים תכלס. מידע רלוונטי. וחוויית המזוודות, גם לי זה קרה פעם, ברגע הראשון זה נורא מלחיץ, בסוף מסתדרים וצוחקים על זה. תודה על פוסט מעניין. עשית לי חשק לטייל באוסטריה 🙂

    • Reply
      naamaozeri
      15/10/2018 at 08:27

      היי דורית, תודה רבה🤗 תכלס’, אין כמו התכלס’ … אחרי הכל. היום אנחנו מדברים וצוחקים על זה.. כמו שכתבת בדיוק

  • Reply
    מיכל מנור
    15/10/2018 at 04:51

    נעמה, איזו תקתקנית את. אהבתי את הטיפ על השכרת הרכב. זה תמיד הפרמטר הכי יקר אצלנו בטיול.

    • Reply
      naamaozeri
      15/10/2018 at 08:01

      היי מיכל, תודה רבה💖 אכן.. רכב זה נושא בפני עצמו.. ככל שמתארגנים לזה.. זה חוסך בעיות בהמשך😘

  • Reply
    Lian
    16/10/2018 at 05:44

    פוסט מעולה למי שמתכנן טיול דומה, ולא רק. הבנתי אותך בעניין האוכל. מודה שמעולם לא חשבתי לקחת איתי דברים מהארץ, אבל מסעדות זה באמת מייקר את הטיול. וגם לי נמאס ממסעדות אחרי כמה ימים …

    • Reply
      naamaozeri
      16/10/2018 at 08:12

      היי ליאן, תודה רבה🤗, אכן האוכל משדרג לי ממש את הטיול

  • Reply
    אביה
    16/10/2018 at 11:55

    פוסט ממש טוב ואינפורמטיבי.
    למרות שאני לא אגיע בקרוב לאוסטריה עם ילדים, כן חשוב לי לציין שהתוכן עצמו הוא בעל ערך גם מעבר:)

    • Reply
      naamaozeri
      23/10/2018 at 07:09

      היי אביה, תודה רבה🙏💖

  • Reply
    זיוה רענן
    16/10/2018 at 20:59

    וואו. איזה רמת פירוט. אני דווקא אוהבת את פעמוני הכנסייה. בשבילי הם חלק ממה שמייצר את האווירה של הטיול. התרגלתי אליהם. גם בעניין אוכל – הבנות שלי (שעכשיו הן גדולות אבל לפני כמה שנים) קיבלו מסר חד משמעי שהן מסתדרות עם האוכל המקומי, והן אכלו. אני סוחבת כמה שפחות, עובדת כמה שפחות בטיול, ומשתדלת לזרום כמה שיותר. אבל הטיפים שלך מעלים את הצורך להתייחס ולחשוב גל על דברים שלא נלקחו בחשבון, וזה מעולה.

    • Reply
      naamaozeri
      23/10/2018 at 07:10

      היי זיוה, תודה רבה על תגובתך, פעמוני כנסייה זה באמת נחמד כשלעצמו.. פסטורלי שכזה.. אבל פחות נחמד שזה כל רבע שעה ובמרחק 3 מטר מהדירה 🙄 חחח

  • Reply
    רונית
    17/10/2018 at 20:15

    נעמה, את באמת מאורגנת להפליא! מחיר הטיול ממש נוח למשפחה, ואני מתכוונת לאמץ כמעט את כל הטיפים. חוץ מבישול. בטיולים אני רוצה לנוח ורוצה להוריד שעות מטבח לאפס. אנחנו אוכלים לפעמים דברים קלים בדירה או מזון מהיר. כי באמת לא תמיד יש כח למסעדות. פוסט נהדר לטיול שאנו מתכננים באוסטריה. תודה רבה על ההשקעה!

    • Reply
      naamaozeri
      23/10/2018 at 07:08

      היי רונית, תודה רבה על הפירגונים, מסכימה איתך שנושא הבישולים חא מתאים לכל אחד, זה לגמרי אישי.. אצלי עובד מעולה ואני לא מוותרת על זה בטיול עם ילדים שנמשך שבועיים במיוחד אם היצע המזון דל ולא טעים (לדעתי..) כמו באוסטריה.. לעומת זאת, בטיול זוגי לעולם לא אבשל.. רק מסעדות😉

  • Reply
    גלית קידר
    21/10/2018 at 19:51

    אוסטריה עם ילדים זה בהחלט מסלול מנהדר, אנחנו לחלוטין מצטערים שנפלנו עם כל ההמלצות על היער השחור שהפך להיות אטרקציה אחת גדולה וטו לא, ולא נסענו לכל הטיול לאוסטריה.
    יופי של עצות, אשמח להבין איך את לוקחת את הבשר איתך?
    בהחלט נשמע רעיון מעולה.

    • Reply
      naamaozeri
      23/10/2018 at 07:05

      הי גלית, אני מקפיאה אותו היטב בבית ודקה לפני שיוצאת לשדה התעופה, מכניסה אותו לצידנית רכה מלבנית שיש לי, היא שומרת על הבשר קפוא למשך שעות רבות, גם אם יצאנו בבוקר והגענו בשעת ערב ליעד, הוא עדיין קפוא לחלוטין, מנסיון רב שנים..

  • Reply
    יגאל
    10/01/2019 at 22:44

    שלום נעמה,
    ממש ממש מרשים מה שיצרת כאן!
    התחלתי עכשיו לתכנן טיול קיץ לזלצבורג/טירול ומסלול השבועיים שלכם עושה לי סדר שחבל”ז!
    ובכ”ז שאלה – מכיוון שאנחנו צפויים למעט פחות משבועיים (שבוע+4) צריכים קצת לצמצם…
    במדרג האתרים הרבים ובהתאם לניסיונכם על מה לדעתך אפשר לוותר?
    אנחנו משפחה עם 2 ילדים (6/11)
    תודה

    • Reply
      naamaozeri
      12/01/2019 at 19:18

      היי יגאל, תודה רבה!! 🙂 אני שמחה שהפוסטים שלי עושים לך סדר, תראה קודם כל תלוי היכן אתם מתמקמים.. אני בראשונה ממליצה לנצל את כרטיס זלצבורג שתופס ל6 ימים, ואת 5 הימים הנוספים תוכלו לעשות במזרח טירול, זה אומר 6 ימים התמקמות באזור פלכאו / וואגרין ואת 5 הנותרים בעמק צילרטל, מבחינת ויתורים, אתם תוותרו על החלק המרוחק יותר בטירול שזה עמק אוץ.

  • Reply
    צביקה
    24/04/2019 at 08:47

    נעמה שלום רב, כתבת בצורה מאוד מעניינית ומאוד עוזרת בלתכנן את הטיול. שאלה לי אליך, ראיתי שנסעתם בשיא העונה, אני מניח שמדובר בקיץ. מה את אומרת (בעיקר לגבי מזג האויר) באזור אוקטובר?

    • Reply
      naamaozeri
      04/05/2019 at 14:31

      היי צביקה, תודה רבה! 🙂 לגבי שאלתך, תראה, מכיוון שלא הייתי בחודש זה אני לא ממש יודעת להגיד, הכי טוב שתבדוק בגוגל מה מזג האוויר הממוצע בחודש זה, למיטב ידיעתי המון אתרים סגורים באוקטובר, זה דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון…. היתרון הוא המחירים הנוחים, זמינות של דירות ופחות לחץ באתרי התיירות, מבחינת מזג האוויר, סביר להניח שדי קר.

  • Reply
    דוד
    16/05/2019 at 16:04

    היי נעמה אני חורש על האינטרנט ולא מצאתי משהו ככ מסודר ושימושי כמו האתר שלך שאפו ,שאלה אנחנו שני זוגות נוסעים לזלצבורג, סוף יולי סהכ שני עד חמישי בבוקר עם רכב ,(אני יודע ממש מעט זמן זה מה יש הילדים לבד בבית 🙈),איזה מקומות ממש חובה ולא לוותר ,אנחנו מתכננים שלושה ימים ,3-4 אטרקציות ביום, יש ככ הרבה מבחר 😇 , ושאלה נוספת האם בזמן מועט ככ כדאי את כרטיס זלצבורג תודה ושוב רבה

  • Reply
    יעקב ספוקויני
    20/05/2019 at 11:42

    היי נעמה!
    טוב ונעים לקרוא את העצות שלך. שאלתי היא, האם כרטיס זלצבורגלנד נחוץ גם לנו- זוג מבוגרים שמחפשים בעיקר אתרי נוף?
    תודה מראש,
    יעקב

    • Reply
      naamaozeri
      13/06/2019 at 19:25

      היי, תודה רבה יעקב! אני חושבת שכן, כרטיס זלצבורג כולל בתוכו המון אתרי נוף וטבע

  • Reply
    שירלי
    23/05/2019 at 09:09

    הי נעמה, בלוג מצויין!! מסכימה עם כל מילה לגבי האוכל והתבלינים… אנחנו מכינים גם אוכל לטיסה – ירקות ונישנושים וכך הטיסה גם עוברת בנעימים…. ולא הוצאות מיותרות (שקיות אישיות של ירקות, פירות יבשים, כריכים ואפילו קרקרים ועוגיות…)
    יש לי שאלה : האם יש לך מסלולים יומיים לטירול? ראיתי את המפה והיא מצויינת… נהיה כשבוע רק בטירול סמוך לזיפלד ואני אשמח לעזרה מה הכי כדאי לעשות מידי יום.? אנו טסים ביולי הורים ושלושה ילדים (10,14 ו 17) אוהבים טבע וגם אטרקציות.

  • Reply
    מיקי
    26/05/2019 at 07:25

    הי נעמה, אחלה טיפים,!
    מה היה מועד הטיול שלכם? ומה הסיבה שהעדפת את וואגרין על פני פלכאו או שזה לא משנה? ואיפה אפשר להתרשם מרשימת האטקרציות הכלולות בכרטיס זלצבורגלנד?
    תודה רבה !!

    • Reply
      naamaozeri
      13/06/2019 at 19:19

      היי מיקי, תודה רבה 🙂 טיילנו באוגוסט, וואגרין קרובה מאוד לפלכאו ובחרנו בה רק משום שהיה שם מקום פנוי שהיה מתאים לנו.. זו הסיבה. את הפירוט לכרטיס זלצבורג תוכל למצוא באתר של טופתור

      • Reply
        חיננית
        21/07/2019 at 09:03

        היי נעמה, אחלה טיפים תודה רבה. אני מתכננת לסוע עם בני בן ה8, אני והוא לבד ומתכננת להשכיר רכב, מעט מפחדת מהוויז שלפעמים לא תמיד מכוון כמו שצריך.. מה את אומרת? האם מסובך באוסטריה? האם יש כבישים שעדיף שלא אסע דרכם? אשמח גם לשמוע על מקומות לינה טובים, אנחנו רק אני והבן אז מלון או דירה קטנה, עדיף משהו עם ארוחות בוקר לפחות. תודה רבה חיננית

        • Reply
          naamaozeri
          27/07/2019 at 08:46

          היי חיננית, אין לך שום בעיה עם הוייז, הוא מתפקד מעולה באוסטריה, את יכולה להיות רגועה! בנוסף, הכבישים נוחים ומסודרים. לגבי מקומות לינה יש לי כמה המלצות באתר בלשונית טיולים> אוסטריה

  • Reply
    דותן
    14/08/2019 at 06:33

    אחרי שבועים של קריאת חומר באינטרנט ואין ספור המלצות מחברים…….
    סוף סוף בלוג ברמה גבוה עם כתיב מעולה.
    ישר כוח
    עוקב👌👍

    • Reply
      naamaozeri
      14/08/2019 at 19:17

      תודה רבה💙 ממש מחמם את הלב ועושה חשק לכתוב עוד ועוד…

כתיבת תגובה